לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


ריקודים, אלכוהול ומשחק בשיער

Avatarכינוי:  קוטר

בן: 48

ICQ: 291481246 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2004

איך מכניסים פוסטים ישנים לגוגלע


עדכון: (16.06.2004) מאז שיריב הוסיף את הלינקים "לקטע הבא" ו"לקטע הקודם", נראה שגוגל מתעד את כל הבלוג, לא משנה אם שמתם לינקים בצד או לא. אז תשתמשו במידע פה רק אם אתם רואים שגוגל באמת לא מתעד את כל הבלוג שלכם.



כל הפוסט הזה נכתב בהנחה שאתם מרשים למנועי חיפוש לתעד את הבלוג שלכם.

בעיה:
גוגל שומר רק הטקסט שבדף הפתיחה של הבלוג שלכם. הוא לא טורח להכנס לפוסטים ישנים, כך שאם כתבתם ממזמן פוסט כלשהו (נגיד שהכותרת שלו היא "אני אוהב קרצלופחים דביקים") ואותו פוסט כבר לא מופיע בעמוד הראשון, אם מישהו ינסה לחפש את שורת הטקסט הזו בגוגל, הוא לא ימצא את הפוסט שלכם, למרות שהוא קיים. מתסכל, לא?

סיבה:
גוגל לא מתלהב להכנס לתוך לינקים דינמיים (דברים שנראים כמו http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=10199&blogcode=118001). זה כנראה בגלל שהוא פוחד לעשות לולאות אינסופיות או סתם להציג הרבה מידע שאינו רלוונטי. לעומת זאת, גוגל מאוד שמח לבקר לינקים שלא נראים דינמיים (כאלה שאין בהם הרבה ? ו-&. למשל: israblog.co.il/grumpybear) כי הם נראים לו ידידותיים ומזמינים. בגלל זה גוגל מסכים לתעד את הדף הראשון של הבלוג שלכם (למרות שלמעשה הלינק אליו הוא הפנייה לדף דינמי) אבל לא מוכן לתעד את הדפים האחרים.

חוץ מזה, קיימים בדפים לינקים רק לפוסטים של החודש האחרון. אין לינקים ישירים לפוסטים מחודשים קודמים (וגם אם מישהי שמה לינקים כאלה ברשימות, הם מופיעים בתור לינקים דינמיים ולכן גוגל נמנע מהם)

פתרון
אם גוגל לא מתלהב מהלינקים הדינמיים שלנו, אפשר לתת לו לינקים שיראו לו לא-דינמיים שיפנו אותו למקום הנכון, ואז הוא כן יאות לבקר בהם. איך עושים את זה?
בינתיים מצאתי אתר אחד שמוכן לעשות את זה. קוראים לו TinyUrl. הוא בכלל מיועד למטרה אחרת (לקצר את האורך של הלינקים) אבל הוא טוב גם למטרה שלנו - לפחות לעכשיו, כי הוא נותן הפנייה ישירה (HTTP redirection).

מה שעושים זה:
1. מוצאים את הלינק הישיר של הפוסט הישן שאנחנו רוצים שגוגל יתעד.
2. נותנים את הלינק הזה לTinyUrl ומקבלים לינק חלופי.
3. שמים את הלינק החלופי הזה ברשימה בצד של הבלוג, ומחכים לגוגל.

עשיתי ניסוי קטן עם הפוסט של שרונה ודניאלה. למרות שהפוסט הזה כבר מזמן לא בעמוד הראשון שלי, אם תחפשו צירוף מילים שמופיע בפוסט (למשל: דניאלה ושרונה דווקא נראות בחורות חמודות, תראו שגוגל ישלח אתכם אל הדף הנכון.

הבעיה היא שאני לא יודע אם אפשר לסמוך על TinyUrl שהלינקים שלהם יהיו מהסוג הנכון לנצח. אם הם יתחילו לשים פרסומות בדרך לדף הנכון, זה ינתק את הקשר בין גוגל והדף. לכן צריך לפנות למישהו שאפשר יותר לסמוך עליו (או לבקש מיריב שישנה את הלינקים). מה דעתכם?
נכתב על ידי קוטר , 9/3/2004 11:36   בקטגוריות שירות לציבור  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קוטר ב-22/3/2004 00:44



43,319
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקוטר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קוטר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)