![](http://israblog.co.il/nanafiles/upload/Xternal/IsraBlog/99/01/01/10199/misc/9089524.jpg) ריקודים, אלכוהול ומשחק בשיער |
| 4/2004
המתמטיקה היא פגומה מתמטיקה הוא נושא שהתפתח במשך השנים, שכבות על גבי שכבות, קומות על גבי קומות, ממש כמו אולמי ורסאי. בהתחלה הכל היה פשוט – היו רק מספרים טבעיים, ולא היה לאנשים בעיה עם זה. לאחר מכן גילו גם את המספרים השליליים, דבר שאפשר לאנשים להיכנס למינוס בבנק. ואז גם הגיעו השברים, ובשלב זה הרבה אנשים הפסיקו להקשיב כי הם לא יכלו לתפוש את זה יותר (כמו הבחורה הזו שיצאתי איתה פעם, ששאלה אותי מה יותר גדול: 1/2 או 1/3).
ואז הגיעו המספרים האי-רציונליים, ושם המתמטיקה איבדה גם אותי, כי הדברים הפסיקו להשתלב יפה אחד עם השני (כנראה זו הסיבה שפיתגורס ציווה להטביע תלמיד שלו, היפסוס, בגלל שאותו אחד התעקש להראות שקיימים מספרים אי רציונליים). ראיתם, למשל, איזה בלגן זה לחשב שטח של מעגל? אין איזו נוסחה רציונלית, הגיונית, בשביל לעשות את זה. מה שמלמדים בביה"ס זה את הנוסחה: שטח מעגל = רדיוס² כפול π. אבל π הוא לא רציונלי, ולכן תדעו שבחיים לא תגיעו לדיוק אמיתי. תמיד זה יהיה "בערך".
ושלא נדבר על חזקות ושורשים! כאשר אתם מעלים מספר בחזקה זוגית הוא מאבד את הסימן שלו (חיובי או שלילי). אני לא מבין איך המתמטיקאים היו יכולים להרשות למידע כזה חיוני ללכת לאיבוד! תארו לכם שהייתם שולחים למישהי את התמונה שלכם בדוא"ל, והיא היתה מקבלת אותה בלי האף? ובגלל זה, אין תשובה חד-משמעית לשאלה "מה השורש של המספר הזה", דבר שללא ספק מכניס המון אנשים לדיכאונות ומשברים קיומיים.
כפי שהראיתי לכם, המתמטיקה היא בעייתית ופגומה באופן חמור ביותר, וחייבים לעשות מתמטיקה אחרת – כזו שתהיה חביבה, עקבית והגיונית. מי מוכן לעשות את זה? אני מתנדב לצייר את הציורים בספר החדש.
(נכתב באמצע שיעור חדו"א)
| |
|