לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


ריקודים, אלכוהול ומשחק בשיער

Avatarכינוי:  קוטר

בן: 48

ICQ: 291481246 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

יש לי ראוטר אלחוטי! וגם - ערב עם היינריך


הפוסט הזה מחולק לשני חלקים. חלק ראשון יהיה קשור לקטוגריה "דברים טכנים משעממים", ויהלל את הראוטר החדש שלי. בניגוד לפוסטים אחרים מהקטגוריה, הוא לא יהיה רק משעמם. הוא יהיה גם בלתי קריא לחלוטין לאנשים שלא מתמצאים ברשתות (ואני לא מדבר על רשתות של שערי כדורגל).
החלק השני ינסה לאזן את השעמום באמצעות הסיפור על מה שעשיתי ביום שישי.

מי שרוצה לדלג ישר לחלק עם היינריך, שזה אומר בודאי רוב הקוראים, מוזמן ללחוץ כאן.

יש לי ראוטר אלחוטי!
עכשיו אני יכול לשבת עם הלפטופ להשתמש באינטרנט מכל מקום בבית. לפעמים נמאס לי לשבת בחדר שלי, ואני רוצה ללמוד .NET ממקומות אחרים בבית, אבל עד עכשיו זה לא היה אפשרי. ועכשיו זה כן.

הראוטר שלי מה-זה מגניב. שולטים עליו באמצעות ממשק web-י. בניגוד לראוטרים הישנים, שבשביל לשלוט עליהם היה צריך להתקין כל מיני תוכניות שמתחברות לראוטר באמצעות פרוטוקול SMNP המסורבל. אני אומר - כמה שפחות להתקין יותר טוב.

יש לו המון המון אופציות. למשל, יש לו שרת DHCP. שרת DHCP בדרך כלל נותן כתובות זמניות למחשב, שמשתנות בכל התחברות. אבל מה אם אני רוצה שלמחשב שלי תהיה כתובת קבועה ברשת הפנימית, בשביל שההתקנים האחרים יוכלו תמיד למצוא אותו? אני יכול להגדיר דרך המחשב כתובת קבועה לחיבור האלחוטי, אבל אז אני אצטרך לבטל את הכתובת הקבועה בכל פעם שאני מתחבר לרשת אחרת (כי ככה זה עם חלונות XP הטיפש).
אבל במקרה של הראוטר שלי, אפשר לומר לו לתת למחשב כתובת קבועה לפי זיהוי ה-MAC שלו (ולא, זה לא מקינטוש. זה Media Access Control). וככה הלפטופ שלי תמיד יקבל את הכתובת 192.168.1.2.

נכון יש בעיה עם ראוטרים, שאחרי שמתקינים אותם, אז פתאום למחשב יש בעיה לקבל קבצים במסנג'ר, והוא מקבל Low ID ב-eMule. זה בגלל שהראוטר לא נותן למחשב להקשיב לפורטים. אבל עם הראוטר שלי, אפשר לומר לו שכל נסיון התחברות יעבור ישירות לכתובת של השרת, שבמקרה הזה הוא נמצא ב-192.168.1.2 (יש לו כתובת קבועה, זוכרים?). אז ככה הלפטופ שלי מקבל את כל ההתחברויות, וגם אפשר בכל זאת לצרף עוד מחשבים לרשת האלחוטית.
כמובן שזה מבטל את היתרון של הראוטר שמונע מאנשים לא מורשים להתחבר למחשב, אז צריך לדאוג שבמחשב עצמו יהיה Firewall כדי לסנן את כל התולעים.

כמובן שהראוטר תומך בהצפנת התקשורת בתקן WPA, שזה מאוד חשוב. אני לא רוצה שאנשים מהרחוב יתחברו לי לרשת ויבצעו פעולות שיראו כאילו שאני עשיתי אותן. תזכרו חמודים, אם אתם משתמשים בראוטר אלחוטי, אף פעם אל תשאירו אותו פתוח לקהל הרחב (ואז הוא מופיע ברשימה של XP בתור Insecure network). במקום זה תמיד תשתמשו בהצפנה, ולא בהצפנת WEP כי נורא קל לפרוץ אותה (והיא גם מאיטה את המחשב, ובכלל היא מסובכת לשימוש). במקום זה תשמשו ב-WPA.

וגם הראוטר מאפשר לעדכן אוטומטית את DynDNS בכל פעם שהכתובת שלי משתנה (אם יש לי חשבון שם). זה הרבה יותר נוח מלהתקין תוכנית עדכון במחשב, נכון?

יש לראוטר גם קצת חסרונות.
קודם כל, אחרי ששידרגתי את הקושחה (Firmware) שלו, פתאום הכפתור של Help שמופיע במסכים הפסיק לעבוד עם פיירפוקס, והוא פועל רק עם IE. מאכזב (אבל בטח אפשר לתקן את זה עם סקריפט של GreaseMonkey).
שנית (זהירות: פסקה ממש ממש לא חשובה), הוא לא מאפשר לי להתחבר לממשק הניהול של המודם של בזק (שהוא מודם ECI, ונמצא בכתובת 10.0.0.138. איזה מזל שאמרתי לבזק שאני לא רוצה מודם USB, נכון? כי מודם USB אי אפשר לחבר לראוטר). אמנם זה ממש לא חשוב, כי אין לי מה לעשות עם הממשק הזה, אבל סתם הייתי רוצה שתהיה לי את האופציה הזו.
הראוטר עצמו יכול להתחבר למודם בעצמו בקלות (דרך PPPoE), אבל הוא לא נותן לי לגשת אל המודם בעצמי, כך שבשביל לגשת אליו אני חייב לנתק אותו מהראוטר ולחבר אותו ישירות למחשב.
למעשה, אפשר גם לעשות שהראוטר כן יוכל לתת לי להתחבר למודם. אפשר לעשות שהמודם עצמו יתחבר לספק השירות דרך PPPoE, יריץ את שרת ה-DHCP ויספק את הכתובות, והראוטר יתפקד רק בתור HUB (אחרי שאני אבטל את ה-NAT). זה אומר גם שאני אגדיר את החיבור לרשת בתור Static.
אבל שרת ה-DHCP של המודם לא תומך בכתובות קבועות, כמו שרת ה-DHCP של הראוטר. ולכן אני לא אשתמש באופציה הזו.
(סוף הפסקה הממש לא חשובה).


עכשיו תשמעו, לא הכל היה חלק. בהתחלה קניתי את הראוטר בבאג, וקצת חששתי, כי הדבר הקודם שקניתי בבאג היה המוניטור המעצבן של LG (דגם F700B), שמצפצף לפעמים, וזה ממש מציק. והבעיה היא שזה קורה רק לפעמים, והשירות לא מוכן לתקן את הבעיה, כי הוא בכלל לא נתקל בה. (ויש לו עוד בעיה)

חיברתי את הראוטר האלחוטי בהתלהבות למחשב, והכל בו פעל נפלא, חוץ מהחיבור האלחוטי.. קיוויתי שהבעיה אצלי, כי לא רציתי ללכת שוב פעם לחנות - לא כיף ליסוע באופניים בחום הזה.
אז ניסיתי המון דברים, כמו לשדרג את הקושחה של הראוטר, לעדכן את הדרייברים של החיבור האלחוטי בלפטופ, שינוי המון אופציות וגם מספר גדול של Factory resets. אבל זה לא עזר.. עדיין הלפטופ לא היה מסוגל לראות את הרשת של הראוטר.
איזה חוסר מזל - קניתי שם שני מוצרים, ושניהם פגומים..

(טוב, גם קניתי תיק ללפטופ באופיס דיפו באותו קניון, והוא נקרע לי אחרי כמה חודשים. וגם לפני כמה זמן הלכתי שם ובחורה מסויימת קראה לי, אבל לא שמעתי אותה. כמה ימים אחרי זה היא טסה בחזרה לבלגיה, וכך פספסתי את ההזדמנות האחרונה לראות אותה למשך השנה הקרובה. כנראה שהמקום עצמו חסר מזל. אני מקווה שהקומקום שקניתי שם לא יתקלקל).

אז הבאתי את הראוטר בחזרה לבאג, והם בדקו אותו ואחרי כרבע שעה בה סתם טיילתי בחנות והשתעממתי, הם הגיעו למסקנה שהוא באמת לא בסדר והביאו לי אחר.
לא רציתי להסתכן, וביקשתי שיתנו לי לבדוק שהחיבור האלחוטי פועל לפני שלקחתי את הראוטר הביתה. אז בחנות פתחו לי אותו וחיברו אותו לחשמל, ואז התחברתי אליו עם הלפטופ שלי (שגם אותו הבאתי לחנות). וראיתי שהחיבור האלחוטי באמת פועל. ורק אז נרגעתי..
(מה שהיה מוזר הוא שהראוטר הראשון שקיבלתי היה נראה כבר פתוח - לא היו עליו את החותמים שצריך להסיר, שהיו על הראוטר השני. גם בראוטר השני היה כבל רשת באריזה, ובאריזה של הראוטר הראשון לא היה כבל רשת.. חשוד מאוד. ועכשיו יש לי גם עוד כבל רשת. איזה כיף! אני מאוד אוהב כבלי רשת).

אגב, זה ראוטר שכבר לא מייצרים. נראה לי שהרבה פעמים, דברים שלא מייצרים יותר, אבל אינם מיושנים, יכולים להיות מציאה, כי הם יותר זולים. ואם תהיתם, הוא מסוג 3crwe554g72t

והנה מה שקרה ביום שישי הזה (היום יום שני - רק בשביל הרישום)

קבעתי להפגש עם שוקי, בוקי, היינריך וארוסתו בבושקה ברמת החייל, ואז נחליט לאן ללכת. אחרי סיבוב במקום, נראה לי שהקונצנזוס היה מקס ברנר אחרי שאופציית הסושי-סמבה נפסלה בגלל חוסר מקום ללא-מעשנים, אז הלכנו למקס. מעניין שאין שם תור, בניגוד לסניף של הרצליה פיתוח, ששם צריך לחכות שעה לפחות אם מגיעים בסוף השבוע (הידעתם? בצינורות על הקירות לא זורם שוקולד באמת).

הנה שיחה אחת שהיה באמצע ה"סעודה":

[שוקי] אז למה אתה לא משדך לי את X?
[קוטר] לא נראה לי שתרצה אותה. היא שוכחת להוריד שיערות מהרגלים.
[שוקי] אוי.
[היינריך] יש לה יום הולדת בקרוב? אתה יכול להביא לה אפיליידי.
[שוקי] Happy-lady? זה לא ויברטור במקרה?


ועוד שיחה, שבוצעה בזמן ששוקי ובוקי היו בעיצומו של ויכוח משעמם למדי. דיברתי עם היינריך, בזמן שארוסתו עמדה לידו ותפקדה בתור עציץ, כמו שהיא עושה רוב הזמן.

[היינריך] אתה פשוט רושם לבוס שלך כמה שעות עבדת כל יום, והוא משלם לך עליהן? איך הוא יודע שאתה לא מרמה אותו?
[קוטר] הוא סומך עלי. הוא יכול לראות אם הזמן שרשמתי הוא לא הגיוני. חוץ מזה, לא טוב לשקר לבוס.
[היינריך] אתה צודק. לא כדאי לשקר לעבודה. עדיף לשקר לחברה.

ואת זה הוא אמר ליד ארוסתו, בלי להתבייש.
אמנם תמיד הקשרים שלו הם כאלה - הוא מוצא מישהי שנהנית שמתייחסים אליה כמו סמרטוט (עד שנמאס לה אחרי שנתיים-ארבע). אבל בכל זאת, זה לא נראה לי הגיוני.. אני חושד שלבבושקה יש מטרה מסויימת בזה שהיא מתחתנת איתו. אולי היא עושה עליו מחקר? אולי היא רוצה להשתלט לו על המוח ולהפוך אותו לעבד שלה? זה לא נשמע הגיוני, אבל זה הרבה יותר הגיוני מהדרך שבו היא מרשה להיינריך להתייחס אליה.

אגב, הוחלט שלמען טובת הציבור, חייבים לסרס את היינריך. הוא כבר התרבה פעם אחת, וזה נראה לי יותר ממספיק (יכול להיות שגם הבת שלו אוהבת לתפוס בראשים של אנשים ולתת להם ביס? הלוואי שידעתי, אבל הוא כנראה יפגוש אותה רק שהיא תגיע לגיל 18, שזה עוד 16 שנה).

לכן, אם אתם יודעים על משרות פנויות בכור של דימונה, אתם יותר ממוזמנים לספר לו.
נכתב על ידי קוטר , 11/9/2006 20:39   בקטגוריות היינריך, דברים טכנים משעממים, דברים ארוכים  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ashmash ב-24/9/2006 09:26
 



הנימוק המשכנע ביותר נגד אכילת בשר


הנה קטע מתוך המסעדה שבסוף היקום מאת דאגלס אדאמס, שמראה את הבעיה האתית באכילת בשר, בניסוח הכי טוב שראיתי אי פעם. יש כאן גם נימוק נגד צמחונות, אבל תתעלמו ממנו.

התרגום הוא שלי (יש גרסה מתורגמת רשמית, אבל אין לי אותה. השמטתי מהטקסט משפט אחד שלא קשור לפוסט). הגיבורים המרכזיים הם ארתור, טריליאן (שניהם מכדור הארץ), פורד וזאפוד (שניהם מכוכב בשם בתלג'אוס), והם יושבים כרגע מסביב לשולחן.


חיית משק גדולה התקרבה לשולחן של זאפוד ביבלברוקס, יצור שמן מלא תוכן בעל ארבע רגליים ממשפחת השור, עם עיניים גדולות ומימיות, קרניים קטנות ומה שנראה כמעט כמו חיוך מתרפס על שפתיו.

"ערב טוב" הוא געה והתיישב בכבדות על ירכיו. "אני המנה העיקרית להיום. האוכל לעניין אתכם בחלקים מגופי?". הוא כחכח קלות בגרונו, הניע את אחוריו לתנוחת ישיבה יותר נוחה והתבונן בהם בשלווה.

מבטו נתקל במבטיהם הנבוכים והמזועזעים של ארתור וטריליאן, במשיכת כתפיים נכנעת מצד פורד פרפקט, והרעב העירום של זאפוד ביבלברוקס.

"משהו מהכתף, אולי?", הציע בעל החיים, "מטוגן ברוטב יין לבן?"
"אה... הכתף שלך?" שאל ארתור בלחישה מזועזעת.
"כמובן שהכתף שלי", געה בעל החיים בשביעות רצון. "רק את ששייך לי אוכל להציע".

זאפוד זינק על רגליו והתחיל למשש את הכתף של בעל החיים בהערכה.
"ואולי הישבן – הוא טוב מאוד", המהמם בעל החיים. "דאגתי לאמן אותו ואכלתי הרבה דגן, אז יש שם הרבה בשר טוב". הוא נחר קלות, גרגר פעם נוספת והתחיל ללעוס גירה, ובלע אותה שוב.

"ואולי קסרול שלי?" הוא הוסיף.

"אתה מתכוון שהחיה הזו באמת רוצה שנאכל אותה?" לחשה טריליאן לפורד.
"אני?" אמר פורד כשמבט מזוגג לעיניו, "אני לא התכוונתי לכלום."
"זה פשוט נורא", קרא ארתור. "הדבר המבחיל ביותר ששמעתי אי פעם."
"מה הבעיה, ארצן?", שאל זאפוד, שכעת היה עסוק בבדיקת אחוריו העצומים של בעל החיים.
"אני פשוט לא רוצה לאכול חיה שעומדת פה ומזמינה אותי לאכול אותה," אמר ארתור, "זה חסר לב."
"זה יותר טוב מלאכול חיה שלא רוצה שיאכלו אותה," אמר זאפוד.
"זאת לא הנקודה," מחה ארתור. ואז הוא חשב על זה לרגע. "טוב, אולי זאת כן הנקודה. לא אכפת לי. אני לא אחשוב על זה עכשיו. אני פשוט.... אני חושב שאני אקח סלט ירוק" הוא מלמל.
"האוכל לשכנע אותך לחשוב לפחות על הכבד שלי?", שאל בעל החיים, "הוא חייב כבר להיות עשיר ורך. פיטמתי את עצמי בכוח במשך כמה וכמה חודשים."
"סלט ירוק," אמר ארתור נחרצות.
"סלט ירוק?" שאל בעל החיים, כשהוא מפנה את עיניו לעבר ארתור בצורה ביקורתית.
"אתה אומר לי," שאל ארתור, "שאני לא אמור להזמין סלט ירוק?"
"ובכן," אמר בעל החיים, "אני מכיר הרבה ירקות בעלי דעה מאוד תקיפה בנושא. בגלל זה החליטו לבסוף לחתוך את הסבך הבעייתי הזה ולהרבות חיות שלמעשה ירצו שיאכלו אותן, ושיוכלו להביע זאת בצורה ברורה ומפורשת. והנה אני כאן."
הוא קד קידה קלה.
"כוס מים בבקשה", אמר ארתור.
"תראה," אמר זאפוד, "אנחנו רוצים לאכול, ולא לעשות סלט מכל העניין. ארבעה סטייקים נאים בבקשה, ותזדרז. לא אכלנו במשך חמש מאות ושבעים ושש אלף מיליון שנה."
בעל החיים התנודד, קם על רגליו וגרגר בעדינות.
"בחירה מאוד נבונה, אדוני, אם אוכל לציין זאת. טוב מאוד," הוא אמר, "אני אמהר ללכת לירות בעצמי."
הוא הסתובב וקרץ לארתור בידידותיות.
"אל תדאג, אני אהיה מאוד הומני."
הוא התנודד נינוחות אל המטבח.

מספר דקות לאחר מכן הגיע המלצר עם ארבעה סטייקים עצומים ומהבילים. זאפוד ופורד התנפלו עליהם בלי היסוס. טריליאן עצרה לרגע, ואז משכה בכתפיה והתחילה לאכול את שלה. ארתור בהה בשלו, כשהוא מרגיש חולה קלות.

"הי ארצן," שאל זאפוד כשחיוך זדוני על פניו, "מה אוכל אותך?"

דאגלס אדאמס, המסעדה שבסוף היקום (הספר השני בסדרת מדריך הטרמפיסט לגלקסיה)


טוב, אז התרגום שלי חובבני למדי. מה לעשות – לא למדתי איך עושים את זה. אתם יכולים לקרוא את הטקסט המקורי כאן אם אתם ממש רוצים... לפחות עד שהסרט יגיע.
נכתב על ידי קוטר , 14/9/2004 02:16   בקטגוריות דברים ארוכים  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Jane Do ב-20/2/2005 17:16
 



ארבע הדרגות של חוסר הטאקט


חוסר טאקט זה דבר מאוד משעשע, ואני נהנה לנתח אותו. אחרי שדנתי עם עצמי רבות על הנושא, הגעתי לכמה מסקנות.

קודם כל, חוסר טאקט זה אמנם לא משהו חיובי במיוחד, אבל השמירה על הטאקט עלולה להיות הרבה יותר מזיקה במקרים מסויימים, עד כדי כך שמאנשים תיחסך ביקורת חיונית והם ימשיכו לעשות צחוק מעצמם בלי לדעת בכלל למה.

זאת ועוד: גיליתי שאפשר לחלק את הטאקט (או חסרונו) לארבע דרגות. הרשימה מתחילה מאפס, כי את דרגה 0 הוספתי באיחור (ממש כמו שאסימוב עשה עם חוקי הרובוטיקה).

והדרגות הן:

דרגה 0: חוסר נימוס, אבל לא משהו רציני.
למשל (הדוגמא הרקורסיבית של בוקי) דמיינו שאני מתחיל לספר למישהו בהתלהבות על הדרגות של חוסר הטאקט, והוא ישאל אותי בחששנות: "זה יהיה חסר טאקט לשאול כמה דרגות בדיוק יש?".

דרגה 1: דברים שלא נעים, או אפילו מאוד לא נעים, להעביר, אבל לפעמים חייבים לומר כדי למנוע מהאדם נזק חברתי.
דברים כמו אנשים שמסריחים מזיעה, שצריכים לגזור את השיערות מהאף, או יורקים כשהם מדברים, או בנות שלא מודעות לכך שיש להן שפם או זקן או שיערות במחשוף.. או אנשים שנוטים להציף אנשים אחרים במידע באופן תמידי, בלי להיות מודעים לכך שהם משעממים אותם (הכי גרוע זה עם אלה שגם מגמגמים באותו זמן).
חשוב לידע את אותם אנשים על הבעיה הזו. וגם חשוב לשים לב שיש דרכים עם יותר טאקט או פחות טאקט להציג את הבעיה. למשל, אפשר לומר לאותו אדם שהוא פשוט מסריח, ואפשר לנהוג כמו ידידה שלי מהאוניברסיטה, שאמרה למישהו: "אתה הבחור המזיע החביב עלי". עדיף כמובן לנסות לפגוע באדם כמה שפחות, אך להיות בטוחים שהוא מודע לבעיה.

זה נכון שמדרגה 1 רצוי לא להמנע, אך שימו לב שיכולים להיות מקרים בהם האדם מודע לבעיה שלו, אך אינו יכול לעשות כלום בנידון (למשל מישהו שיש לו כרס בגלל מחלה). במקרה הזה, להעיר לו על הבעיה יכול להיות חוסר טאקט דרגה 2.

בזמן שדרגה 0 היא לא ממש גרועה, ודרגה 1 עשוייה להיות חיונית, מהדרגות הבאות כדאי להמנע.

דרגה 2: טפשות.
דברים שאנשים טפשים, או ילדים בלי מספיק ניסיון עם החיים, עלולים לומר, ולפגוע באנשים תוך כדי כך.
דוגמאות: כשהייתי קטן שאלתי פעם מישהו "למה אתה מגמגם".
או למשל:
"אני צריכה ללכת לשירותים"
"כן, אני יכול להריח את זה"
או לצלם אנשים בהלוויה (ולומר להם לחייך לפני זה).
ניתן לראות הרבה את דרגה זו בקומדיות.

דרגה 3: רוע.
המקרים בהם אנשים מנצלים חולשה של אנשים אחרים, בשביל לפגוע בהם עוד יותר.
למשל:
"אני על הקרשים.. בא לי למות.. חברה שלי זרקה אותי"
"האהאהא.. אני יכול להבין למה"
או למשל, המקרה של טל (זאת שאוהבת לשכוח את העבר), שדיברה עם האקס שלה מעט זמן אחרי שהיא זרקה אותו לטובת מישהו אחר והוא היה בודד ומסכן. הוא אמר לה שמפחיד אותו שמלחמת המפרץ השניה עומדת לפרוץ. והיא השיבה: "אוח, בזמן הזה, אתה בטח רוצה שתהיה לך מישהי שתוכל לחבק ולהתכרבל איתה ביחד"
דוגמאות נוספות לדרגה זו אפשר לראות בטלנובלות.


אז מה המאמר הזה מלמד אותנו?
שביקורת עשויה להיות דבר מאוד חשוב אם משתמשים בה נכון, ולהשמיט אותה רק בגלל ש"לא נעים" עלול להיות מאורע הרה-אסון.

זאת ועוד: אם יש לכם אתר באינטרנט, אז בעמוד שנקרא "צור איתי קשר", אתם יכולים לעשות משהו כזה:


פוסט זה מוקדש לבחורה מקנדה, שאיתה אני מקווה לצלוח את הכינרת בשנה הבאה, אפילו שהיא לא מסכימה ללבוש ביקיני לכבוד המאורע. ;)
נכתב על ידי קוטר , 5/9/2004 22:20   בקטגוריות דברים ארוכים  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג’אנגה ב-3/9/2005 13:00
 



43,324
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקוטר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קוטר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)