לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אובייקטיביזם - מטפיסיקה של תכלית


שטייניץ, תוריד מיסים
כינוי:  אבי

בן: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2008

הסגל של נתניהו


נתחיל מהסוף: בשביל מה נתניהו צריך את דן מרידור?
סביר מאוד להניח שקדימה והמערך יחד לא יעברו בבחירות הרובות את העשרים וחמש מנדטים. עדיין, זה לא מבטיח שהליכוד יקבל ארבעים מנדטים, וגם אם כן, השותפים הפוטנציאליים לקואליציה מבאסים השנה במיוחד (תחשבו על תואם-גמלאים עם עשרים מנדטים). לכן, למרות שהניצחון מובטח (עד כמה שאפשר לנבא תוצאות של בחירות) על הליכוד לעשות מאמץ עילאי לקבל כמה שיותר מנדטים, כדי שאפשר יהיה להבטיח שלטון שיכול לתפקד ולקדם יעדים. על הרקע הזה, והודות לניקיון שעשה אריק שרון בליכוד כשהקים את קדימה והוציא מהליכוד את כל הזבל, בונה נתניהו את הסגל שלו.
עוד לא הגענו לדבר על המצע של הליכוד בבחירות. אולי די בכך שהוא יהיה היחיד בין שלוש המפלגות הפחות-זעירות שיהיה לו מצע. לא שהמצע אינו חשוב, ואני אכתוב עליו בפוסט אחר, אבל כרגע, מה שנשאר לליכוד לעשות זה להרכיב סגל שיביא את עובדת קיומו של הליכוד לידיעת הבוחר.
זה לא כזה קל. בשנתיים וחצי של ממשלת קדימה, אני לא מצליח להיזכר ולו בדוגמא אחת שנתן הליכוד למשהו שהיה עושה אחרת מהממשלה המכהנת. אני כבר לא מדבר על הנוהג דורש האנרגיה למכביר להקים ממשלת צללים ולא להפסיק לומר מה אתה היית עושה טוב יותר. אבל פה ושם, כמה רמזים לגבי מה הליכוד חושב שלא היה טוב במלחמת לבנון השניה, או בכלל במלחמה בטרור, שלא לומר בקשר למשבר הכלכלי, היו יכולים לעזור.
רמזים לגבי העתיד לבוא אפשר למצוא באנשי נתניהו. לבני בגין ועוזי לנדאו יש שם מצוין בקרב בוחרי הליכוד. בוגי יעלון? ובכן, מצד אחד הוא ימני קולני, מה גם שהתנגד להנתקות. מצד שני, הבעיה של המדינה אינה היעדר ימניות אלא צבא גרוע שלאף אחד אין מושג מאיפה להתחיל לשקם אותו, כולל - אולי במיוחד - לא לרמטכל לשעבר. את העובדה הזו מכיר גם נתניהו, שחטף חזק במנהרת הכותל ב-1996. אירועי מנהרת הכותל לימדו אותו שאין טעם לשלוח חיילים למלחמה אם אי אפשר לשכנע אותם לא לשבת על סיפוני הנגמשים שלהם כשיורים עליהם. נתניהו היה צריך לחולל רפורמה בצבא כבר אז. הוא יצטרך לעשות את זה עכשיו וספק אם בוגי יעלון יהיה האיש שיוכל להוביל את זה. אולי כמו שנתניהו ייבא - בחוכמה - שר אוצר חיצוני ב-1996, הוא ייבא עכשיו שר ביטחון.
הלאה. דן מרידור. ב-1996 הוא ניסה לעשות פוטש לנתניהו. זה לא הלך ומרידור נענש בהתעללות מצד נתניהו ובסופה יציאה מהחיים הפוליטיים. לא ברור בשביל מה נתניהו צריך אותו עכשיו. שר משפטים? פרופ' פרידמן עושה עבודה טובה נגד בית המשפט העליון. הוא אמנם מינוי של אולמרט, אבל זה פחות או יותר הדבר הכי חמור שאפשר לומר עליו. נתניהו ירוויח ממנו לא מעט, ולא יצטרך לשאול את עצמו שלוש פעמים ביום האם מרידור למד את הלקח שלו.
אני מאמין שיש לליכוד סיכויים לא רעים להצליח מאוד בבחירות ובשנים הקרובות.
אשר למצע הליכוד. נו, דעתי הימנית ידועה ובכל זאת, אשטח אותה באריכות בקרוב.

קטנה על יום השנה ה-13: ציפי ליבני קראה בסקרים שברק הולך לקבל 9 מנדטים, והיא תעשה הכל כדי להשיג אותו, כולל להתחפש לאבלה על רצח רבין.
נכתב על ידי אבי , 10/11/2008 14:56   בקטגוריות בחירות 2009  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-11/11/2008 19:51





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)