לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אובייקטיביזם - מטפיסיקה של תכלית


שטייניץ, תוריד מיסים
כינוי:  אבי

בן: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2008

החלת משפט המדע הקולקטיביסטי על המשבר הכלכלי


כשהתחלתי לעבוד על משפט המדע הקולקטיביסטי, התייחסתי לתרמית התחממות כדור הארץ. מכיוון שאובייקטיביזם היא פילוסופיה אוניברסלית שמקיפה את כל תחומי החיים, המשפט תקף גם לגבי השפל הכלכלי ההולך ומתעצם.

משפט המדע הקולקטיביסטי


אם תיאוריה מדעית מובילה למסקנות פוליטיות קולקטיביסטיות, הרי שהתיאוריה המדעית שגויה.

בחודשיים האחרונים, ממשלות העולם המערבי תומכות פה אחד בפתרון שכולל הפחתת הריבית והזרמת כסף ממשלתי לגופים פיננסיים כושלים.

(כמעט ונפלתי בפח של גורדון בראון, רוה"מ בריטניה שאמר בתחילת השבוע שיוריד מע"מ מ-17.5% ל-5%. אלא שהוא מציע לעשות את זה יחד עם העלאה במס הכנסה. כלומר, אין כאן הבנה של המשבר וידיעה כיצד להיחלץ ממנו. אם הוא מוריד את המע"מ כדי להגביר את הצריכה, הרי שהעלאת מס הכנסה נועדה להפחית את היצרנות. אין מה לומר, פשוט גאוני.)

לפי משפט המדע הקולקטיביסטי, אם אם נתון שממשלה מסוימת מטפלת במשבר באמצעות הפחתה בריבית והזרמת כסף ממשלתי, אז התיאוריה הכלכלית שהיא מחזיקה בה, שגויה.

במקרה שלפנינו:


  • מסקנות פוליטיות קולקטיביסטיות - הפחתת הריבית והזרמת כסף ממשלתי
  • תיאוריה מדעית שגויה - ריבית נמוכה מעודדת צמיחה; הוצאה ממשלתית מעודדת צמיחה.

האמת, טריויאלי לומר שהתיאוריה הזו שגויה ואני לא היחיד ובטח לא הראשון שאומר את זה.

מה שאני רוצה להדגיש, זה הניסוח. במדע הכלכלה בימינו הוג לומר שיש הרבה אמיתות. יש הרבה אנשים ויש להם הרבה מטרות, לפעמים סותרות, וכדי להשיג מטרה מסוימת, צריך לוותר על מטרה אחרת. למשל - ובמיוחד - אם רוצים לכונן מדינת רווחה, צריך לוותר על זכויות הפרט של משלם המיסים.

אז זהו, שהיה אפשר להגיד את זה בתקופות שפע, בהן האנשים היצרניים יצרו מספיק עושר כדי שאפשר יהיו לשדוד מהם מספיק בכדי לכלכל את האנשים שבחרו לא לעבוד לפרנסתם. היו תקופות - מקום המדינה ועד לפני שלושה חודשים, נניח - שהמדינה תיגמלה אנשים עניים שפעלו בגלוי ובמודע להגברת העוני: מי שיילד יותר ילדים קיבל יותר כסף, מי שדאג לא לחנך את ילדיו ולהפוך אותם לאנשים מבוגרים חסרי כישורים בסיסיים להתפרנס בכוחות עצמם קיבל תמיכה מהמדינה עד דור אחרון, ועוד ועוד.

היום, אין כסף, ואי אפשר לומר שהמדינה בוחרת להיטיב עם העניים ושזו בחירה לגיטימית.

הבחירה להיטיב עם העניים כילתה את העושר בעולם.

זה עד כדי כך פשוט.

לא נעים לחשוב על כך שאנו עומדים בפני תקופה של רעב ומחסור, אבל זה כך. הראשונים לרעוב יהיו האנשים הלא-יצרניים. לא שלי יש מושג האם לא ארעב בעצמי בעתיד הקרוב (סתם, יש לאמיר אדנית עגבניות ועציץ תותים. יהיה בסדר). הם ילכו לבכות לממשלה שלהם, לה הצביעו בשום שכל ובתבונה מרחיקת ראות, אבל לא יהיה לממשלה מה לתת להם.פעם, היא היתה יכולה להגדיל את החוב החיצוני ולתת את הכסף הזה לעניים. היום, אין מי שילווה לה כסף. פשוט אין.

לא יהיה לה מה לתת להם, ומכאן שהתיאוריה הכלכלית שתומכת בסיוע המדינה לאזרחים לא-יצרניים היא לא "בחירה באפשרות אחת מיני רבים" אלא שגיאה. פשוט כך. סיוע לעניים מגביר את העוני בעולם. זו האמת וחבל שהיה צריך להרוס את כלכלת כל העולם כדי להבין אותה.
נכתב על ידי אבי , 25/11/2008 09:26   בקטגוריות מיתון, משפט המדע הקולקטיביסטי  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבי ב-29/11/2008 20:22





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)