לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אובייקטיביזם - מטפיסיקה של תכלית


שטייניץ, תוריד מיסים
כינוי:  אבי

בן: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2009    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2009

לא לפסול את הרשימות הערביות לכנסת


מפלגות הימין רוצות לפסול את הרשימות הערביות רע"מ/ת"על ובל"ד מלרוץ לכנסת (לינק לאתר פוליטיקו שהקים עיתון הארץ לקראת הבחירות). טענותיהן כי המפלגות הערביות שוללות את קיום מדינת ישראל (בל"ד) או את צביונה היהודי (רע"מ/תע"ל) נכונות. עם זאת, לדעתי, ריצתן לכנסת תיטיב עם מדינת ישראל.
הבהרה קצרה לגבי דעתי על הצביון הרצוי למדינה. אני חושב שטוב שיראל מדינה יהודית ועם זאת חושב שצריך להפריד את הדת מהמדינה. הפרדת הדת מהמדינה היא חלק מהפרדת האזרח מהמדינה. כשם שלא עניינה של המדינה כמה אני מרויח ואיפה אני מתחנך, כך לא עניינה מהי אמונתי הדתית והיא לא צריכה לממן אמונה כזו. עם זאת, ישראל היא מדינה שנוסדה על-ידי יהודים שהגדירו אותה ככזו כבר כשהקימו אותה. מי שאינו יהודי ורוצה לחיות פה, צריך להכיר בכך ולכבד את זה. עכשיו, נכון שקל לי לתמוך בצביון יהודי של המדינה כי נולדתי יהודי וממילא החלטתי שהצביון האובייקטיביסטי שלי לא צריך להפריע לעובדה שאני חי במדינה יהודית (עם המחיר שנגזר מכך, נניח עליצותי על צילום הנמר"ש ברצועת עזה היום. מקור תמונה: תיק דבקה).

מי שלא מוצא חן בעיניו המצב הנתון, ורוצה למחוק את הצביון היהודי של המדינה, שיילך מפה ויקים מדינה משלו. למשל, אני מאמין שיהיה יותר קל להסיר את הצביון היהודי מהרשות הפלסטינית מאשר ממדינת ישראל.
עם זאת, ישראל היא גם מדינה דמוקרטית. אני לא נכנס כרגע לויכוח עד כמה היא דמוקרטית. אסתפק בזה שהיא מאפשרת מידה לא מועטה של חופש דיבור. חופש דיבור זה כלי רב עוצמה לא רק להבעת דעה, אלא גם לקיום דיון ולהנמקת הדעה. לטובת הישראלי-היהודי, בעל הבית היחיד של המדינה הזו, האדם שמגילת העצמאות נכתבה עבורו, כדאי שהמפלגות האנטי-ישראליות ירוצו לכנסת, ולו בכדי כדי שיתקיים דיון רחב ככל האפשר וככל שיש בו עניין בדעות האנטי-ישראליות ומשמעותן.
מתוך ראיית האינטרס הישראלי-ציוני בלבד - ושוב, אין לי עניין כלשהו בזכויות אנשי המפלגות המדוברות, הם אורחים על אדמת ישראל ותו לא - עדיף דיון באינטרסים של המפלגות האנטי-ציוניות ולא דיון בשאלה איזה צוות של היס"מ צריך לשלוח כדי לעצור אותם. (אם כבר דמוקרטיה, את היס"מ צריך לפרק, אבל זה כבר דיון נפרד).
שירוצו אויבי ישראל לכנסת, שיקבלו את ששת המנדטים שלהם ושיידע כל עם ישראל עם מי יש לו עסק.

נכתב על ידי אבי , 12/1/2009 12:26   בקטגוריות בחירות 2009  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יוסי ב-15/1/2009 10:50





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)