לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אובייקטיביזם - מטפיסיקה של תכלית


שטייניץ, תוריד מיסים
כינוי:  אבי

בן: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2009    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2009

הוכחת משפט המדע הקולקטיביסטי


"מדע קולקטיביסטי" הוא תיאוריה שאומרת שניתן לפתור בעיות רק באמצעות שיתוף פעולה בין בני אדם.
משפט המדע הקולקטיביסטי אומר כי:
אם תיאוריה מדעית מובילה למסקנות פוליטיות קולקטיביסטיות, הרי שהתיאוריה המדעית שגויה.
המשפט לא אומר שלחלוטין אי אפשר לעשות דברים בשיתוף פעולה בין בני אדם. הפילוסופיה האובייקטיביסטית מבחינה בין שיתוף פעולה מרצון לבין שיתוף פעולה בכפיה. היא תומכת באופן נמרץ בביטול שיתוף פעולה בכפיה ומעלה על נס שיתוף פעולה מרצון. יתרה מזו, הפילוסופיה האובייקטיביסטית טוענת שפעולה אינדיוידואליסטית לעולם תהיה יעילה יותר מפעולה קולקטיביסטית. שוב, אין כאן שלילה של כל סוגי שיתוף הפעולה - את מרד הנפילים חוללו שלושה אנשים ששיתפו ביניהם פעולה ואף חילקו את העבודה ביניהם כך שכל אחד עשה משהו אחר.
הוכחת משפט המדע הקולקטיביסטי נשענת על משפט מסד הפילוסופיה ומשפט הפילוסופיה באופן המתואר להלן. בפוסטים הבאים אתן תזכורת לגבי פיתוח המטפיסיקה של תכלית עד כה, ואסביר את כל שלבי ההוכחה.
ובכן:
  1. משפט מסד הפילוסופיה, הנובע משלושת אקסיומות המטפיסיקה של תכלית אומר שהאדם - כל אדם ללא הגבלה - יכול לקבוע ולממש את תכליתו בכוחות עצמו.
  2. משפט הפילוסופיה אומר שמכיוון שכל אאדם מסוגל לקבוע ולממש תכליתו בכוחות עצמו, אין בנמצא בעיות פילוסופיות. כלומר, אין משהו שהאדם מנוע מלהשיגו באופן עצמאי.
  3. משהו שעוד לא נתתי לו שם, אבל הוא נאמר כבר פעמים רבות לפני אז אני פתוח להצעות, המציאות ניתנת לדיעה, הבנה ושליטה. ההסבר הוא שהמשפטים לעיל אינם מנותקים מהמציאות. 
  4. מכאן יש שני כיוונים מקבילים:
    1. מדע שגוי:
      1. טענה הפוכה למשפט הפילוסופיה אינה נכונה.
      2. המשפט "אי אפשר לעשות את זה" לעולם אינו נכון. זה לא אומר שאני מבין כרגע את אקלים כדור הארץ על בוריו ושולט בו ללא עוררין. אבל זה אומר שאי אפשר לטעון שאי אפשר להבין את אקלים כדור הארץ ולשלוט בו.
      3. יש כאן כשל סיבתי: אם אני טועה בהנתי את המציאות, זה לא אומר שאי אפשר להבין את המציאות אלא שאני טעיתי לגבי הבנה של פרט כלשהו שהיה רצוי שאתקן את הטעות.
    2. מדע קולקטיביסטי שגוי:
      1. המציאות ניתנת להבנה ושליטה וכו' אבל לא על ידי אדם פרטי אלא על-ידי קולקטיב.
      2. אנשים צריכים להכיר בכך שיש אנשים שמבינים את המציאות טוב מהם וכדאי למסור להם שליטה מלאה על תכליתם: שהם יגידו לכולם מה צריך לעשות ואיך צריך לעשות את זה.
        שוב, אני לא אומר שארין בכלל אנשים שהיו מעדיפים שמישהו ינהל אותם. אני אומר שהמצב הזה אינו טבעי ובוודאי אין להחיל אותו על אנשים שלא מעוניינים בכך.
        אני גם לא אומר שאין אנשים שיודעים יותר טוב ממני מה טוב בשבילי (שני אנשים עולים בדעתי באופן מיידי :) אני אומר שביכולתי לשפוט האם הם אכן יודעים ולבחור לעשות כדבריהם.
        שוב, שיתוף פעולה והכרה וולונטרית שיש מישהו שיודע טוב ממני בעניין מסוים (נניח, לא אני בניתי את המכונית שלי או אפילו יודע איך היא עובדת) לא שייך לכאן. אני תמיד יכול לבחור האם לקנות מכונית מסוימת ואפילו האם לקנות מכונית אף שאיני מבין לגמרי מה אני קונה. (אני רושם לעצמי לספר סיפור על איזו מכונית.)
      3. יש כאן כשל תכליתי: מישהו שהיה רוצה לשלוט בתכלית שלי,מספר לי שכדאי לי לתת לו להחליט בשבילי.



פוסטים קודמים על משפט המדע הקולקטיביסטי:
נכתב על ידי אבי , 29/1/2009 10:47   בקטגוריות משפט המדע הקולקטיביסטי  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבי ב-1/2/2009 08:22





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)