לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אובייקטיביזם - מטפיסיקה של תכלית


שטייניץ, תוריד מיסים
כינוי:  אבי

בן: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2009    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2009

קישקוש הון-שלטון


כבר יותר מעשור שמדברים פה על "הון-שלטון" ואני עדיין לא שולט אפילו בעובדות הבסיסיות. מוצג פה איזה סרטון שטוען שהאחים עופר אחראים לעילה בתחלואה ותמותה מסרטן בישראל. אני אמנם לא רופא (לצערה של לפחות אחת מהקוראות שלי :) אבל כבר בדקה הראשונה של הסרטון עליתי על כמה וכמה אי דיוקים ואמיתות חלקיות. גם אם נניח שמפעל רותם דשנים של כימיקלים לישראל של האחים עופר אחראי לעליה המדוברת בתחלואה ותמותה מסרטן (אני לא יכול לתמוך או לפהריך את העובדה הזו ואשמח לקבל מידע נוסף), שכחו לציין בכתבה שבכימיקלים שמשתמש המפעל (הוזכרו כספית וארבן) משתמשים עוד מפעלים בישראל, כאלה שעדיין לא הופרטו, או הופרטו אבל לא נמכרו לאחים עופר. בנוסף, לפני ההפרטה, המפעל - כרבים אחרים - היה שייך לממשלה. משום מה, כשהיה שייך לממשלה, לא קשרו אותו למחלת הסרטן.
לדעתי, האג'נדה של משתמשי המושג "הון-שלטון" היא החזרת ישראל לכלכלה סוציאליסטית כמו שהיה פה עד לפני ארבעים שנה. באותם ימים, המדינה סיפקה מקומות עבודה, סיפקה דיור וסיפקה מזון. באותה תפוקה נפלאה, יכולת להכנס למפעל כמו אלה של כימיקלים לישראל (נניח רותם דשנים אבל לא רק) בגיל עשרים, לצאת לפנסיה בגיל ששים וחמש, ובדרך לקב לדירה ממשלתית עם משכנתא מסובסדת, לקבל משכורת שתספיק כדי לפרנס משפחה ולגדל ילדים... שחלום חייהם הוא להיות פועל במפעל ממשלתי.
יש עם החלום הזה כמה בעיות, זאת שמעניינת אותי היא שאת החלום הזה מממן משלם המיסים. מי שהולך לעבוד אצל הממשלה צריך לקחת בחשבון שהוא הולך להתפרנס מכספי שוד.
למספיק ישראלים העניין הזה לא התאים, אז הם חיסלו את התעשיה הממשלתית. כשהפריטו את מפעלי הממשלה - ביניהם כימיקלים לישראל - מכרו אותם למי שהיה מסוגל לשלם. גם ככה זה הלך לא קל: כימיקלים לישראל החליפו ידיים מספר פעמים עד שהגיעו אל הבעלים הנוכחיים. יתרה מזו, הממשלה העניקה תנאי מימון נוחים. הממשלה העניקה? התכוונתי לומר שמשלם המיסים העניק. עדיין, המדינה הרויחה מההפרטה כי היא כבר לא צריכה לתמוך במפעלים האלה ומדי פעם היא מקבלת איזה דיוידנד קטן (כי המפעלים כורים מחצבים מאדמה של המדינה).
ההפרטה הרסה את המודל של אם-אני-אכנס-למפעל-בגיל-עשרים-ובדרך-אקבל-דירה-אז-בגיל-עשר-מטופש-יהיה-להכין-שיעורים-בבית-הספר-כי-תכלס-אין-שימוש-להשכלה-שמנסים-לרכוש-עבורי. היום, מי שלא עובד חזק מאוד על ההשכלה שלו, דן את עצמו לחיים בשכר מינימום (ועוד עומדים לו על הראש קפיטליסטים כמוני שחושבים ששכר מינימום מזיק לכלכלה). זה מה שמציק לתומכים באג'נדה של "הון-שלטון": מבאס אותם להתאמץ בחיים אז הם מספרים סיפורים מפחידים בתקווה שזה מה שיביא להם קביעות ברותם דשנים ודירה שני חדרים מעמידר.
נכתב על ידי אבי , 21/7/2009 09:45  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבי ב-27/7/2009 13:30





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)