לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אובייקטיביזם - מטפיסיקה של תכלית


שטייניץ, תוריד מיסים
כינוי:  אבי

בן: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2010    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2010

חלוקה צודקת של רווחי הגז


קראתי את אתר ישראל restart. אני מקווה שהפוליטיקאי הישראלי מבין שלו יגיעו חברי הגוף הזה לעמדות השפעה הם יעשו לו מה שסטאלין עשה לחבריו למהפכה.
מעבר לעניין שמה שישראל restart קוראים לו הוא הפרת חוזה (הפרה אלימה של חוזה, שכן המדינה היא לא רק צד בחוזה אלא גם מפעילת בית המשפט אליו אפשר לערער על הפרת החוזה, וכמובן המשטרה), הייתי רוצה לבחון את האפשרות שרווחי הגז אכן יגיעו למדינה.
כתוב שם שמדובר ב-300 מיליארד דולר, אבל לא כתוב כמה שנים ייקח להפיק את הרווחים האלה (ולא כתוב מה ההשפעה של ההיצע החדש על מחירי הגז בעולם). נגיד שמדובר ב-30 מליארד דולר לשנה על פני עשר שנים.
עכשיו, בואו נגיד ששום דבר לא הולך לשחיתות <שיעול>קדימה<שיעול>. מה המדינה תעשה עם הכסף? בואו ננחש שהוא לא יילך לביטול מס הכנסה, אלא לרווחה ולעוד פעולות שתכליתן הכללית ייצור בוחרים למפלגות-הרווחה, אנאלפבתים ועניים ככל שניתן. איך עושים את זה? איך שעשו את זה עד עכשיו: מימון ילודה ומימון משפחות חד-הוריות יבטיחו לנו אוכלוסיות ענק של אנשים שגדלו אצל הורים לא ראויים; חינוך ממלכתי חובה מבטיח שהילדים האלה יהיו צייתנים ונורמטיביים; גיוס חובה יבטיח שהאנשים האלה יעברו שנתיים-שלוש שנות שעבוד פיזי של ממש. אם יצלחו את כל אלה, המדינה גם תבטיח להם מקומות עבודה ממשלתיים חסרי עניין ותכלית, שישמרו את העבדים במצב לא מזיק בתקופות שהם לא נמצאים בקלפי, מצביעים למי שיילד אותם והביאם עד הלום.
נכון, לא זה המצב בארץ.
אבל זה המצב בכל מקום שיש בו אוצרות טבע שהמדינה השתלטה עליהם והצליחה להפיק מהם רווחים שהולכים למדינת הרווחה. נורבגיה או סעודיה דומות אחת לשניה יותר משמי מהן דומה לישראל. יכול להיות שבאחת יש ילדים אלכוהוליסטים ובשניה מוציאים להורג על אלכוהוליזם. עדיין, בשתיהן גדלים כבר כמה וכמה דורות של אנשים צייתנים שלא שווים את דמי האבטלה שהם מקבלים.
יש מדינות שלא נוהגות כך אוצרות הטבע שנמצאו בשטחיהן. ארצות הברית היא כמובן הדוגמא הבולטת ביותר. הלכת לחפש נפט? שיחקת אותה. מישהו שיודע לחפש נפט קונה ממך את האדמה שלך? שיחקת אותה קצת פחות, אבל אתה עדיין בסדר. אין לך קשר לנפט אבל אתה יכול ליצור משהו שאנשי הנפט רוצים (אייפון, נניח) - יכול להיות שיחקת אותה אפילו יותר מהם. אין לך מה למכור לאף אחד? שני עשירונים מאוכלוסיית ארה"ב רעבים ללחם, חרי ביטוח רפואי, חסרי פנסיה וסביר שתוחלת החיים שלהם היא חמישים שנה.
אם מדינת ישראל תקבל השנה 30 מיליארד דולר (ועוד שלושים לשנה על-פני שנים רבות), אנחנו נהפוך לסעודיה. יהיו לכל אחד מאיתנו 15 ילדים, הם יגורו חמישה בחדר, לא יידעו כלום מהחיים שלהם, וכשמי מהם ירצה משום מה למצוא משמעות לחייו, הוא תמיד יוכל להצטרף לאל קעידה. 
נכתב על ידי אבי , 12/7/2010 13:28  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבי ב-23/7/2010 17:50





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)