לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אובייקטיביזם - מטפיסיקה של תכלית


שטייניץ, תוריד מיסים
כינוי:  אבי

בן: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2011    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2011

מחאת החמאה: מה בעצם קרה בישראל?


נתניהו הוא ככל הנראה הפוליטיקאי הקפיטליסטי היחיד שהיה פה אי פעם. ככזה, הוא פועל להורדת מיסים ולהגברת זכויות הפרט (זכות הקניין בראשן בישראל). אלא שישראל היא מדינה עם מנטליות סוציאליסטית וכל צעד קפיטליסטי של נתניהו עלה לו באבדן השלטון. אפשר היה לומר בציניות שנתניהו טוב מדי עבורנו ולא היה קורה כלום אם היה מחכה עוד עשרים שנה לפני שהיה ניגש לניסיון להפוך את ישראל למדינה חופשית.

לפני שלוש שנים קרה אסון והכלכלה בעולם קרסה. חצי שנה אחר כך נתניהו חזר לשלטון. הבוחרים שלו - ובוודאי המתנגדים לו - אולי לא ידעו אבל יש לישראל דברים יותר חשובים לעסוק בהם מאשר התבוסה במלחמת לבנון השניה, שחיתות אולמרט ועלילת הדם נגד קצב (המואשם באונס ללא צורך בראיות). 

ארצות הברית, המדינה העשירה בעוולם, כמעט והגיע למצב שהיתה מפסיקה לשלם קצבאות ביטוח לאומי לנזקקים. מישהו יכול לתאר מה היה קורה אם לישראל לא היה כסף לשלם ביטוח לאומי?

אז נתניהו עשה את הדבר הנכון, בהתחשב במגבלת המנטליות הסוציאליסטית של בוחריו (תכלס, הוא הציל את הישראלים למרות שלא מגיע להם שיצילו אותם). הוא הגביל את תקציב המדינה, תוך שהוא מאפשר אינפלציה ולא מקצץ בשכר עובדי המדינה או בתקציב הרווחה. כתוצאה מכך, זינקו מחירי הדיור, דלק, חשמל, ארנונה ומים. כך קרה שהחיים בישראל יקרים בעשרים אחוז משהיו בקיץ 2008.

מה שעשה נתניהו בשלוש השנים האחרונות אינו קפיטליזם. זה בוודאי לא מה שאני הייתי רוצה לעשות. אני מאמין שזה גם לא מה שנתניהו עצמו היה רוצה לעשות.

מחירי הדיור בישראל כפולים היום משהיו לפני חמש שנים, כי הירוקים לא רוצים שיבנו במרכז הארץ וכי פיטורים של כמה מאות אנשים (במינהל מקרקעי ישראל) מונעים כל רפורמה בשוק הקרקעות.

המים יקרים מאוד כי פיטורי כמה מאות אנשים במקורות מונעים התפלה והובלת מים חופשיים לכל דיכפין.

הכבישים כבר הגיעו מזמן למלוא הקיבולת שלהם; ברכבת לא תהיה רפורמה לעולם; לא תהיה מערכת הסעת המונים בגוש דן; כי אי אפשר להתגבר על שפע הביורוקרטיה. מי ייתן לנתניהו לפטר את כל עובדי הרכבת ולחלק זכיונות לבניית מערכות תחבורה לכל המרבה במחיר?

הישראלי אולי לא יודע - אבל הוא בחר במצב הקיים.

(הוא גם בחר בעובדה שלא תהיה לו פנסיה, אבל אין טעם לכתוב על זה לפני שיהיה משבר ממשי ויהיו פה מיליון זקנים שאין להם איפה לגור ומה לאכול.)

קרו בישראל גם כמה דברים מצוינים בשלוש השנים האחרונות.

הכלכלה בישראל דפלציונית: שער השקל השתפר בעשרות אחוזים לעומת הדולר והיורו וזה לא רק בגלל שהם כל כך חלשים. שני מטבעות, שמסתמכים על מאות מיליוני משלמי מיסים ועל משאבי טבע בכמות ומגוון אינסופיים, לא יכולים לשבעה-שמונה מיליוני ישראלים שכשהיו בבית הספר הכינו את כל השיעורים במתימטיקה שהמורה נתנה להם, וביקשו עוד.

המנטליות היהודית ניצחה את מנטליות we don't need no education.

תוצאת הניצחון הזה המחירים בישראל היו צריכים לרדת בשלוש השנים האחרונות בשיעור השיפור של שער השקל מול הדולר והיורו.

מנקודת המבט של הישראלים, זה לא קרה כי לא רצינו.

מנקודת המבט של נתניהו, זה לא קרה כי הוא פחד שאם יעשה מישראל קפילטיסטית, מאות אלפי אנשים יצאו לרחובות להפגין.

צחוקים.

נכתב על ידי אבי , 7/8/2011 11:12   בקטגוריות מחאת החמאה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבי ב-16/8/2011 21:21





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)