לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אובייקטיביזם - מטפיסיקה של תכלית


שטייניץ, תוריד מיסים
כינוי:  אבי

בן: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2005    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2005

מבוא לאפיסטמולוגיה אובייקטיביסטית


אני פוצח בסדרת פוסטים על הספר Introduction to Objectivist Epistemology. כרגיל, אני לא מביא רק את דבריה של אין ראנד, אלא בעיקר מבקר ומפתח אותם. בהקשר הזה, מי שרוצה לדעת מה אמרה אין ראנד, צריך לקרוא את אין ראנד עצמה.





אפיסטמולוגיה היא תחום בפילוסופיה שעוסק בשאלה "איך אני יודע מה שאני יודע?"
תשובה לשאלה הזו מבססת את התשובה לשאלות "מה אני צריך לעשות?" ו"איך אני יודע מה אני צריך לעשות?", הלקוחות מתחום אחר של הפילוסופיה - תורת המוסר. בדומה למספר פילוסופים לפניה, אין ראנד טענה שאין טעם לעסוק במוסר אם לא מכינים תשתית אפיסטמולוגית.
למרות חיוניות התשתית האפיסטמולוגית, אין ראנד פירסמה אותה הרבה אחרי שפירסמה את הרומנים שלה, ואת הספרים שעוסקים בפוליטיקה ומוסר. בנוסף, כפי שהיא מציינת בהקדמה לספר, היא הספיקה להכין רק תשתית לספר, ולא הספיקה לכתוב אותו כראוי. מכיוון שכך, הספר הוא ראשי פרקים שיש למלא אותם. זאת אני מתכוון לעשות, על פי מיטב הבנתי אותה, ולכן ההקדמה לעיל. 
נכתב על ידי אבי , 1/9/2005 21:49   בקטגוריות אפיסטמולוגיה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבי ב-2/9/2005 07:23





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)