לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אובייקטיביזם - מטפיסיקה של תכלית


שטייניץ, תוריד מיסים
כינוי:  אבי

בן: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2005    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2005

דמוקרטיה ישירה לישראל


אובייקטיביזם שולל דמוקרטיה מהטעם הפשוט ש"הרוב" קובע סותר את זכות האדם לחייו רכושו.
למרות זאת, מי שרוצה להחיל על מדינת ישראל את השיטה הפוליטית האובייקטיביסטית, ויש לו מושג כלשהו על הדרך בה הוא מתכוון לפעול (ולא מתכוון למהפכה בכח הזרוע), רצוי שיבחן דרכים להגברת מעורבותו בנעשה במדינה שלו.
(כמובן, זה בסדר גמור להקים מפלגה אובייקטיביסטית טהורה ולחכות שיהיו לך 61 מנדטים בשיטה הקיימת.)
אני בוחן את ההצעה של ד"ר מיכאל יפה על יסוד ההנחה שאני מעוניין להגיע למדינה אובייקטיביסטית במהירות הגדולה ביותר האפשרית.
אני מפנה את הקוראים אל האתר של "דמוקרטיה ישירה לישראל". יש שם מצגת מצוינת ועוד מאמרים.


מה שד"ר יפה רוצה להשיג זה העברת מרכז הכח בפוליטיקה הישראלית מהמפלגה אל האדם הפרטי. התכלית הזו עולה בקנה אחד עם השיטה הפוליטית האובייקטיביסטית. כמובן, לעולם לא טוב להחליט כמה כסף ישדד ממני בכח הזרוע בשיטת "הרוב קובע". אבל, שיטה כזו עדיפה עשרות מונים על מה שיש לנו היום, בשני היבטים:
1. נעים וטוב לחיות בשיטה כזו מאשר בשיטה שיש לנו היום
2. קל יותר להגיע לאובייקטיביזם דרך השיטה הזו.


הערה:
נתקלתי לאחרונה בביקורת על שאני מתעניין ב"דמוקרטיה ישירה לישראל", ובויטגנשטיין והוסרל (על קאנט, משום מה, לא קיבלתי ביקורת).
אני מודה לכל מי שיודע לדקלם דבר או שניים על דמוקרטיה, ויטגנשטיין והוסרל.
עם זאת, כדי שאוכל להתייחס לטענות כאלה ברצינות, אני מבקש מהמבקרים לעשות מאמץ ולהבהיר את עצמם. נניח, להגיד מה הם לא אוהבים אצל ויטגנשטיין והוסרל.
נכתב על ידי אבי , 3/10/2005 07:41  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבי ב-5/10/2005 17:45





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)