לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אובייקטיביזם - מטפיסיקה של תכלית


שטייניץ, תוריד מיסים
כינוי:  אבי

בן: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2006    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2006

מי אחראי לתפקוד הירוד של צה"ל?


אביתר בן צדף פרסם הבוקר מאמר חדש, בו הוא טוען שהתפקוד הירוד של הצבא הוא אשמת הצבא ולא אשמת הדרג המדיני.
אני מסכים שצה"ל צבא גרוע ושתפקודו הולך ומתדרדר (הוא כה גרוע עד שהוא לא יכול לחזור על מחדלי יו"כ / של"ג כי הוא לא מצליח להניע כוחות בסדר גודל כזה, וארבע שנים אחרי, אפילו על מבצע חומת מגן הוא כבר לא מצליח לחזור).
אבל, אני לא מסכים שהממשלה אינה אשמה במצב הצבא.
הממשלה מעניינת אותי לא בגלל ש"שר הדואר לא בודק את מצב הימחי"ם" כדברי אביתר, אלא כי מדינת ישראל בנויה כך שאני בוחר בכנסת שמצביעה עבור הממשלה - כולל שר הבטחון - ועבור תקציב הבטחון. בתהליך הזה, אין לי שליטה של ממש בכנסת (אני מצביע למפלגה, לא לאדם), אין לכנסת שליטה של ממש בזהות שר הבטחון (היא מצביעה בעד הסכם קואליציוני כולל, לא בעד מינוי מסוים), או בתקציב הבטחון (היא מצביעה בעד תקציב כולל אחד, לא עבור סעיף מסוים בתקציב של משרד מסוים) וממילא אף נבחר ציבור לא אחראי לנעשה בתוך הצבא.
(ע"ע דברי יו"ר לשעבר של ועדת חוץ ובטחון ח"כ שטייניץ על הצורך להביא את צה"ל אל נהר האוואלי. ב-1982 זה לקח חמישה ימים; היום זה עלול לקחת חמישה חודשים. אבל החוק לא מחייב את שטייניץ להסביר למה הצבא כזה גרוע, אז מה אכפת לו.)
צה"ל כזה גרוע כי אף אחד לא נושא באחריות לו.
ברור שצריך להעיף את כל צמרת הצבא. לא זו הבעיה.
הבעיה היא שבישראל מנגנון שמאפשר לאזרח - הריבון היחיד במדינה - לעשות את זה.  
נכתב על ידי אבי , 3/8/2006 07:41   בקטגוריות מלחמת קיץ 2006  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבי ב-3/8/2006 13:35





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)