לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אובייקטיביזם - מטפיסיקה של תכלית


שטייניץ, תוריד מיסים
כינוי:  אבי

בן: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2006    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2006

בעיית הפליטים הישראליים


אתמול נמחק לי פוסט ארוך במיוחד,
לידיעת הקורא י.ח.
היתה בישראל כבר בעיית פליטים אחת.
אלה העולים החדשים שהגיעו עם קום מדינה. עובדתית, 600 אלף אנשים קלטו 800 אלף. עוד עובדה: לקח ארבעים שנה להתגבר על איכות הקליטה.
אני מאמין ששיקום פליטי המלחמה הנוכחית יתקל באותן בעיות ועלול להרוס דור שלם של מאות אלפי ישראלים.
התחזית השחורה שלי מתבססת על האופן שבו ישראל הולכת לטפל בבעיה.
השר לשעבר יוסי פריצקי הציע אתמול בויינט לנצל את ההזדמנות ולבנות את כל הצפון מחדש, כמו שצריך. (אני לא מקשר, זה בערך כל מה שכתוב שם). רעיון נפלא, רק שהוא ייפול מהסיבה שהשר פריצקי נפל: ליותר מדי נוכלים יש יותר מדי זמן פנוי לתכנן מזימות שיפילו בפח אנשים תמימים כמו השר פריצקי. להזכירכם, הוא ניסה להיכנס בוועד של חברת חשמל. היום אפשר להגיד שלא היה לו מושג שהם חמושים בקורנט-אי.
בקיצור, תכנון מרכזי - ומימון ממשלתי - הוא מתכון לאסון.
האסון יהיה בתים באיכות נמוכה יותר מזו שכבר קיימת שם היום (ואלה עיירות פיתוח, להזכירכם), בעלויות מטורפות ובלוח זמנים שערורייתי. מי שייצא לו לראות איך נראות דירות בתל אביב שנבנו לפני קום המדינה (תקרות בגובה 3.80 מטר, חדרים של ארבעה על ארבע מטרים, דירות מאווררות, חדרי מדרגות מוארים ומאווררים, וכו') ולהשוות אותן לזבל שנבנה פה בשנות החמישים, רשאי לעשות אקסטרפולציה ולנחש מה ייבנה בצפון בחמש השנים הקרובות.
בנוסף, הבינוי הממשלתי הולך לעלות כסף.
כבר נזרק באחד העיתוונים המספר העגול 10 מיליארד דולר. אלא אם המספר הזה יירד מתקציב הבטחון, הוא יירד מהכיס של משלם המיסים. אם כך יקרה, המדינה תחזור למצב שהיתה בו אחרי מלחמת יום הכיפורים. 40% אינפלציה מיד אחרי המלחמה, 400% אינפלציה כששר אוצר תורן ויצירתי במיוחד יחליט להמר על פרס נובל. היו לנו לאחרונה שרי אוצר די טובים (או לפחות בסדר), אבל תחשבו מה יהיה כשפרץ ייבעט ממשרד הבטחון. מן הסתם, הוא לא הולך להיות שר התיירות.
מדינה קיימת בשביל האדם הפרטי ולא להיפך.
אני יודע שקשה לתפוס את זה אחרי שאתה חי חודשיים בעיר אוהלים שהקימו המדינה או איזה נדבן, כשאתה מבין ששנת הלימודים ממש לא הולכת להיפתח בזמן ושאתה רואה עם מי הבת שלך מסתובבת אבל אתה כבר חודשיים לא עובד, אז מה תגיד לה, שתיכף חוזרים הביתה למחשב, ללימודים, לחברות ולחוגים שהיא רגילה אליהם?
אחרי מלחמת יום הכיפורים היתה ירידה מסיבית לארה"ב. אנשים הלכו לנהוג מונית בברוקלין. יצא לי פעם לפגוש כמה כאלה (לא מדגם מייצג, כמובן) והתגובה הראשונה שלי היתה: ערסים. בלי להכיר אותם יותר מדי לעומק, אני חושב שהדור השני של היורדים לפחות קיבל חינוך אמריקני ויודע לבטח שהוא יכול לסמוך רק על עצמו. האנשים האלה בטח לא היו חוזרים מעיר האוהלים לעיירת הפיתוח שלהם.
הייתי שמח לו אף אחד לא היה חוזר.
נכתב על ידי אבי , 16/8/2006 10:17   בקטגוריות מלחמת קיץ 2006  
39 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ארילו ב-28/8/2006 17:27





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)