לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אובייקטיביזם - מטפיסיקה של תכלית


שטייניץ, תוריד מיסים
כינוי:  אבי

בן: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2007

למה (ולמי) חופש ביטוי זה דבר חשוב


לא קראתי את כל מה שהיה לזרובבלה להגיד, אבל מסקרנת אותי החרמת האגרגטורים שעוקבים אחר הבלוג שלה. (חנן כהן - קבל טראקבק)
(קבלו גם אתם.)
הבלוגרית כתבה מה שכתבה, אנשים לא אהבו את זה אז הם אמרו לה מה הם חושבים על מה שכתבה (נניח שהיו שם גם טיעונים שאינם אד-הומינם).
כל הרעיון בחופש ביטוי זה שיש מרחק - שאפשר להתווכח על זהותו אבל לא על קיומו * - שמאפשר לדון בחופשיות בכל מה שקיים.
אפשר למשל לדון ב"מה היה קורה אם היה כאן חופש נשיאת נשק". אפשר לקיים דיון ארוך שנמשך על פני זמן, בלי שאף אחד ייהרג באמצע.
למה בכלל אפשרי לקיים חופש ביטוי בלי להזיק לאף אחד?
התשובה טמונה ביחס שבין מה שמתחולל בנפש האדם לבין המציאות. הנפש אינה המציאות. היא מזהה אותה, והיא מכוננת אותה ** אבל היא אינה המציאות עצמה.
מי שחושב שהנפש היא המציאות עצמה אכן מאמין שקריאה לגזענות כמוה כנקיטת גזענות וקריאה להפעלת אלימות כמוה כהפעלת אלימות.
הייתי אומר "שייקרא קצת פחות הגל" אבל זה גם אד-הומינם. Get Real מתאים קצת יותר.
מי שמתעקש לעשות את הדבר הנכון באמצעות היכרות מקסימלית עם המציאות, צריך לאפשר חופש ביטוי מוחלט. ממילא, ככל שיבין יותר את טיב המציאות, יידע שאין כל רע בחופש ביטוי. להיפך, היחשפות לדיעות - כולל מנוגדות ומנוסחות רע - עוזר להבין את המציאות עוד ועוד.

* יאללה, מתי אני חוזר לכל זה?
** אקסיומות הזהות, המודעות והתכלית, כן?


עדכון 21/2: מצא חן בעיני האופן בו חנן כהן סיכם את הפרשה.

כתבה על אגרגטורים בעברית.
נכתב על ידי אבי , 20/2/2007 11:35  
108 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבי ב-11/3/2007 16:54





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)