לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אובייקטיביזם - מטפיסיקה של תכלית


שטייניץ, תוריד מיסים
כינוי:  אבי

בן: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2007    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2007

שטויות מסוכנות?


מנטה מספרת על איזה מישהו שטוען שאנחנו חיים בתוך מאטריקס.
איך יודעים שהוא מדבר שטויות?
1. הדמיון שלו מאוד מוגבל: אם כבר אנחנו לא בשר ודם, אז הכי רחוק שהדמיון שלו לוקח אותו זה מעגלים חשמליים?
2. בלי סיבה נראית לעין, הטיעון שלו ממשיך אל טיעון מוסרי בדבר קיומם של טוב ורשע, ולמה אלוהים עשה את העולם כפי שהוא.
על הסעיף הראשון אני אבליג, הפעם, שכן כל ספר אבולוציה בסיסי נותן אפשרויות הרבה יותר מלהיבות ממעגל חשמלי.
הסעיף השני מטריד אותי: הדיון בקיומו של רוע בעולם והכרחיות קיום האל מלמדים אותי שכל מטרת התרגיל המחשבתי הזה אינה פילוסופית אלא אקזיסטנציאליסטית. אין כאן חקירה רציונלית של הסיבות לכך שהעולם הוא כפי שהוא, אלא ניסיון להצדיק חוסר אחריות. חוסר אחריות, משום שיש אלוהים שמניע את הכל באופן שבני אדם לא מסוגלים לתפוס (מאטריקס) ויש רוע שלא ניתן להתגבר עליו.
מנטה לועגת לו ואומרת:
"ומכיוון שאני חושבת שהאלוהות נבראה על ידי האדם ושבכל אנוש יש מן האלוהים, הרי שהגיוני בעיניי שה"בורא הראשוני" שלנו הוא פריק מחשבים אוהב משחקים שברא את עולמנו להנאתו הרבה, ואני מתכוונת לשחק את המשחק באופן כל כך מצטיין עד שלא תהיה לו ברירה, אלא להשאירני גם למשחק הבא."
אני מוכן להתחייב על החצי הראשון של הטיעון. עד כמה שאני מבין את פני הדברים, הבורא הראשוני אינו אלוהים, או פריק מחשבים, אלא... כל אדם בנפרד, שבורא את העולם שלו כרצונו.
נכתב על ידי אבי , 15/8/2007 10:13  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבי ב-23/8/2007 19:54





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)