לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אובייקטיביזם - מטפיסיקה של תכלית


שטייניץ, תוריד מיסים
כינוי:  אבי

בן: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2008

כך בוש מנמק את 700 המיליארד שהוא שודד ממשלם המיסים


הנשיא בוש אמר בסוף השבוע לאזרחיו שההוצאה המתוכננת של 700 מיליארד דולר נועדה לאפשר להם להמשיך לקנות מכוניות. כלומר, אם הם רוצים להמשיך לבזבז כסף, הם צריכים לבזבז הרבה יותר כסף. אז ככה נראה מיתון?
אף פעם לא חוויתי מיתון.
כלומר, היה הדברצ'יק הזה של 2001 בעטיו חיסלתי את עיסקי הכתיבה הטכנית שלי וחזרתי לעבוד כשכיר בלבד, ואפילו הייתי מובטל לאיזו תקופה. אבל זה לא שבאמת הרגשתי את זה בעו"ש שלי, נניח, ופיגרתי בתשלומי המשכנתא, חלילה. בשבוע שהחזרתי את הלאנטיס ההיא, קניתי אופניים - והשאר הסטוריה.
אבל פעם מזמן, כשעצרו את האינפלציה ב-1985, הבנקים אמרו לאנשים חשבו שהם צריכים אשראי: הלוואה של מאה אלף שקל לא ניתן לכם, אבל אם תיקחו חצי מיליון שקל, הצ'ק יהיה מוכן בעוד שעה (עד 1983 היה אפשר להשקיע את הכסף הזה במנוות הבנקים ולהמר על יציאה בזמן, אבל אחרי שהבועה הזו התפוצצה, הבנקים אפילו לא טרחו "לייעץ" מה לעשות באשראי האדיר). עכשיו, לך תנסה להחזיר פי חמש ממה שתכננת, כשתכלס אין לך מה לעשות בכסף שנתנו לך ואי אפשר להשקיע אותו בשום דבר.
בוש אומר לאזרחים שלו פחות או יותר את אותו דבר: או שלא יהיה כסף בכלל, או שתמשיכו לחיות בחוסר אחריות כמו שהיה עד עכשיו, רק שעכשיו גם תשלמו על זה.
ואני אומר: מה היה כל כך רע ב-1929?
מיתון אומר שלאנשים אין כסף לקנות כלום, נכון?
אז זה אומר שהמחירים יורדים.
אז, זה אומר גם, שאם יש לך מעט כסף פנוי, הוא פתאום שווה הרבה יותר.
זה כמו לקנות כל החיים סטייקים מופשרים שנמכרים כטריים, ופתאום לגלות שאיטליז עיראקי מטירה מוכר סטייקים טריים בחצי המחיר (למודאגים: הבשר סבבה עם חותמת כחולה, והוא כל כך רך שאפשר לאכול אותו טרי, ישר מהמקרר. כמעט לא צריך מחבת ולא גריל ולא כלום).
אז לא יהיה איפה לקנות מכוניות בליסינג. גם לא יהיו אנשים שיש להם עבודה והם יכולים לקנות מכוניות. יכול להיות שהמחסור במכוניות חדשות יעלה את מחיר המשומשות, אבל השכל הישר אומר שמכיוון שמחירי החדשות יירדו, לחברות הליסינג יהיה מלאי ענק של מכוניות שאין מי שישלם אותן והן יעמדו למכירה.
מיתון זה לא בהכרח דבר רע.
פחות אנשים שיש להם כח קניה אומר ירידות במחירים. לדעתי - אם כי כששאלתי אמרו לי שאי אפשר לכמת את זה - מחירי שכירי הדיור המטורפים בתל אביב נובעים לאו דווקא מהצרפתים אלא יותר מזה שמתכנתים בני 30 מרויחים היו פי ארבע משהרויחו לפני עשר שנים ואין להם בעיה להשכיב חמשת אלפים שקל לחודש על איזה חמישים מטר בני שמונים שנה שהבעל הבית שיפץ ממש לא מזמן (בפעם האחרונה שירד הביקוש לדירות בתל אביב). הם מרויחים פי ארבע מאשר לפני עשור אבל השכירות עולה רק פי שניים משעלתה אז - שגשוג במיטבו - אבל גם רמז למה שיקרה כשיהיה מיתון: יהיה קל וזול לגור במרכז תל אביב.
אז שבוש לא יקשקש, יכול להיות שמיתון זה דבר טוב.
*
במקום לפחד ממיתון, צריך לפחד מפוליטיקאים.
*
שנה טובה ומתוקה.
נכתב על ידי אבי , 28/9/2008 14:55   בקטגוריות מיתון  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אנדורפין ב-1/10/2008 13:39





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)