לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אובייקטיביזם - מטפיסיקה של תכלית


שטייניץ, תוריד מיסים
כינוי:  אבי

בן: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2008    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2008

שמעתי שהורידו היום את ריבית הפריים


שמעתי שהורידו היום את ריבית הפריים. אולי כדאי לקחת איזה הלוואה, להיכנס לבורסה ולהציל איזה בנקאי מצטיין.
אבל אני לא בבורסה.

לא מרצון, בכל אופן.

הבעיה היא, שבישראל צורת החיסכון המשתלמת ביותר היא דרך המדינה: חיסכון בקופות גמל, ביטוח מנהלים וקרן השתלמות פטורות ממס (בתנאים מסוימים. אני לא מפרט אותם כי מטרת המאמר היא להסביר את העיקרון, לא לתאר את האפשרויות השונות).

בפעם הראשונה שהמעביד שלי פתח עבורי איזו קרן, צחקתי והלכתי למשוך את כולה. שמתי אותה בבורסה, הוספתי קצת כסף משלי, ו...הפסדתי הכל. לא נורא. אני עשיתי את השטויות, אני שילמתי עליהן ואני למדתי את הלקח.

אחר כך, רואה החשבון שלי אמר לי שאת עודפי הכסף שלי כדאי לשים בקופת גמל. היא פטורה ממס אם אני שומר שם את הכסף לחמש-עשרה שנים. נשמע הוגן. שמתי קצת כסף ו... הופ, הממשלה שינתה את החוק באופן כזה שאני לא יכול למשוך את הכסף בתום חמש-עשרה שנה אלא רק בגיל 60. תכלס, זרקתי כסף לפח, רק בלי האדרנלין שמקבל מי שמפסיד את הכסף שלו בעצמו.

עוד קצת אחר כך, אמרו לי: הנה ביטוח מנהלים וקרן השתלמות. תשים איקס כסף כל חודש בצד, בגיל 65 תהיה לך בוחטה. כל החיים יהיו לפניך: תוכל לעשות רישיון טיס, לקנות איזו ססנה ולרסק אותה לתוך איזה שדה תעופה. נשמע לי מגניב, אז עשיתי. קצת אחרי שעשיתי הוציאו איזה חוק שאני לא מקבל את הכסף שלי בגיל 65, אלא 67, ואני לא מקבל את הכסף שלי בחתיכה אחת אלא בתשלומים חודשיים.

עם קרן השתלמות דווקא אין לי תלונות: זה רק לשש שנים ובינתיים הצלחתי למשוך קצת כסף פעם אחת כשאמיר נולד ופעם שניה כשקנינו את הבית.

סוכני הביטוח שלי – צעירים ממני בעשור – מזילים ריר כשהם רואים את התיק שלי. אבל לדעתי, עד שאהיה בגיל פנסיה, כל הכסף שלי יולאם. שקל אני לא אראה מזה כי המדינה תגנוב לי הכל.

באסה, אני דווקא אוהב לחסוך.

גם יש לי כסף פנוי.

אין לי מושג איפה לשים את הכסף הפנוי שלי ושהמדינה לא תגנוב אותו, אז מה שאני עושה זה לעבוד פחות. מאז שאישתי ואני איחדנו את חשבונות הבנק שלנו, יותר ממחצית התקופה הזו, אנחנו חיים רק ממשכורת אחת (שלא אתפוס תחת: כמעט תמיד היא הרויחה יותר ממני). יותר טוב ככה: אתה קם בבוקר, יוצא קצת עם האופניים, חוזר הביתה, אוכל חטיף אנרגיה, שותה מים ויושב על הפייסבוק. מה מכל זה המדינה כבר יכולה לגנוב לך?

אז היום מספרים על זה שהבנקים וחברות הביטוח שמו את הכסף שלי בסאב-פרייםץ כלומר, אם נניח מחר אני רוצה למשוך איזה סכום, אני מקבל חצי ממה שרשום לי שיש לי, אולי אפילו פחות.

שיהיה ברור: אם צורות החיסכון הממשלתיות לא היו פטורות ממס, לא הייתי מתקרב אליהן. אם יבטלו את ביטוח המנהלים וקרנות ההשתלמות וקופות הגמל וכל זה, אני אשאיר את הכסף אצלי ואוציא אותו על פנימיות לאופניים. לא אתעשר ממנו – שלא לנקר את עיני הסוציאליסטים – אבל לפחות אדע שהכסף שלי נמצא אצלי ביד ושאם הפסדתי אותו בבורסה, הפסדתי אותו בתבונת כפיי.

המשבר הזה היה יכול להיות חסר משמעות לחלוטין לכל אדם חסכן שיש לו טיפה כסף פנוי, אבל הודות לממשלה – הוא לא.

מה היה כדאי שהממשלה תעשה:

לתת לאנשים לחסוך לטווח ארוך לבד: את אותם פטורים ממס שיש לקופות ולביטוחים ולקרנות, צריך לתת לכל אדם (למחוקק המתקשה: שווה ערך להורדה של 15-20 אחוז במס הכנסה, דורש קצת פחות פיקוח ועולה במאמרי שיטנה בעיתונים, אבל אפקטיבי ביותר).

נכתב על ידי אבי , 7/10/2008 22:52   בקטגוריות מיתון  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבי ב-17/10/2008 13:05





© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)