לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אובייקטיביזם - מטפיסיקה של תכלית


שטייניץ, תוריד מיסים
כינוי:  אבי

בן: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2010    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2010

סובורוב


 

 

הספר יום-M הוא השני בסדרה של חמישה ספרים שכתב סובורב – קצין סובייטי שערק למערב – בהם הוא מציג תזה לפיה ברית המועצות היא זו שיזמה את מלחמת העולם השניה והתכוננה לה במשך עשר שנים, תוך הונאת גרמניה.

סובורוב אינו הראשון שטוען שהיטלר נקלע למלחמה הרבה לפני שהצבא שלו היה מוכן ( טענה בעייתית בפני עצמה, שכן יש הסטוריונים שמראים שגם גרמניה התכוננה למלחמה זמן רב מראש) אבל ייחודו בכך שהוא מתמקד בצד הסובייטי.

אני לא יכול לשפוט את הטיעונים של סובורוב מכיוון שאני לא יודע מספיק על המלחמה. במקום זאת אני רוצה להעלות על נס את האופן האינטליגנטי בו כתוב הספר, את הציניות והלשון המושחזת ואת אופן הצגת הסיפור. סובורוב כותב טוב. ממש טוב. קראתי את הספר ביום אחד והצטערתי שנגמר.

בברית המועצות נעשו פשעים מחרידים הרבה יותר מאלה שעשו הנאצים. אמנם עוזי וייל כתב פעם ש״אסור להשוות״ אבל בכל זאת: על-פני עשרים שנה עשרות מיליונים גוועו ברעב ומתו בקור, וחמישה מיליון חילים נהרגו מיד בפתיחת ההתקפה הנאצית על ברית המועצות, רק משום שסטאלין ערך את צבאו להתקפה ולא טרח להתעכב על אמצעי הגנה לחייליו.

על מנת לכבוש את אירופה ואחר כך את העולם כולו, סטאלין גייס צבא של שלושים מיליון חיילים. שלושים מיליון חיילים זה חמישית מאוכלוסיית ברית המועצות. תארו לכם צבא ישראלי של מיליון וחצי חיילים. הייתי אומר שהגיוס הזה לבדו הוא פשע מלחמה אבל אז אני נזכר שבאותה מלחמה, ארה״ב גייסה 12 מיליון חיילים בעצמה. מה שהקנה לברית המועצות את הניצחון במלחמת העולם השניה הוא שהיא הצליחה לדרדר את אויבותיה גם לשחק לידיה, גם לשתף איתה פעולה, גם להילחם איתה כתף אל כתף וגם לבצע בעצמן פשעי מלחמה, כך שדעת הקהל שלהן תגלה אהדה כלפי ברית המועצות.

סובורוב מראה כיצד ברית המועצות העמידה צבא שהיה גדול פי עשרה ויותר מאלה של גרמניה וארה״ב. היתה בכך סכנה אמיתית לעולם כולו. היא גם הצליחה לטשטש ההבדלים בינה לבינן וזו סכנה שלא חלפה עם תום מלחמת העולם ולמעשה לא חלפה עד היום.

ברית המועצות כבר לא קיימת, אבל הערכים שלה עדיין שולטים בעולם כולו, כולל בישראל. אם המדינה שלך לוקחת 15 שנים מחייך ושבעים אחוז מהכנסתך, ואתה עוד חושב שאם אין לך כסף לקנות דירה בטח עשית משהו לא בסדר.

נטען נגד סובורוב שבהמעטתו מחשיבות היטלר הוא מכחיש את השואה. זה כמובן לא נכון: הוא אומר במפורש שאין בשותפות הסובייטית משום המעטת האחריות הנאצית לפשעים שביצעו. אבל, הטיעון הזה ממחיש – שוב - את הניצחון הסובייטי ברחבי העולם: העובדה שהיתה שואה מספיקה כדי למחול לסובייטים על כל מה שאי פעם עשו.

 

·         להורדת הספר בעברית

·         בוקע הקרח – הספר הראשון

·         סובורוב בויקיפדיה הישראלית

 

 

 

נכתב על ידי אבי , 21/6/2010 10:28   בקטגוריות ביקורת ספרים  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Shawshank Redemption ב-28/6/2010 07:34
 



ראיון ברדיו קול רגע


לינק לראיון:


נכתב על ידי אבי , 20/6/2010 23:19  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ירוק זה ורוד


מילולי כתבה פוסט על נוכלות ירוקה. התפתח דיון על אוכל ירוק ואני טענתי - בין השאר - בעד חומרי הדברה. חוץ מהעובדה שבשל מגבלות אוטוביוגרפיות מסוימות חומרי ההדברה גם טעימים לי וגם מזכירים לי את נעוריי (ולא ארחיב), פשוט אי אפשר לגדל אוכל בלי להשתמש בהם. מזון נטול חומרי הדברה זה בולשיט.

הייתם מכניסים את זה לצלחת? 
ככה נראית גינת ירק ללא חומרי הדברה.

בזיליקום


חמניה שאיתרע מזלה להיות באדנית סמוכה

ככה חמניה צריכהכ להיראות

להמחשת הכותרת





נכתב על ידי אבי , 15/6/2010 20:29  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבי ב-19/6/2010 21:48
 



לדף הבא
דפים:  


© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)