לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אובייקטיביזם - מטפיסיקה של תכלית


שטייניץ, תוריד מיסים
כינוי:  אבי

בן: 57





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2008

כך בוש מנמק את 700 המיליארד שהוא שודד ממשלם המיסים


הנשיא בוש אמר בסוף השבוע לאזרחיו שההוצאה המתוכננת של 700 מיליארד דולר נועדה לאפשר להם להמשיך לקנות מכוניות. כלומר, אם הם רוצים להמשיך לבזבז כסף, הם צריכים לבזבז הרבה יותר כסף. אז ככה נראה מיתון?
אף פעם לא חוויתי מיתון.
כלומר, היה הדברצ'יק הזה של 2001 בעטיו חיסלתי את עיסקי הכתיבה הטכנית שלי וחזרתי לעבוד כשכיר בלבד, ואפילו הייתי מובטל לאיזו תקופה. אבל זה לא שבאמת הרגשתי את זה בעו"ש שלי, נניח, ופיגרתי בתשלומי המשכנתא, חלילה. בשבוע שהחזרתי את הלאנטיס ההיא, קניתי אופניים - והשאר הסטוריה.
אבל פעם מזמן, כשעצרו את האינפלציה ב-1985, הבנקים אמרו לאנשים חשבו שהם צריכים אשראי: הלוואה של מאה אלף שקל לא ניתן לכם, אבל אם תיקחו חצי מיליון שקל, הצ'ק יהיה מוכן בעוד שעה (עד 1983 היה אפשר להשקיע את הכסף הזה במנוות הבנקים ולהמר על יציאה בזמן, אבל אחרי שהבועה הזו התפוצצה, הבנקים אפילו לא טרחו "לייעץ" מה לעשות באשראי האדיר). עכשיו, לך תנסה להחזיר פי חמש ממה שתכננת, כשתכלס אין לך מה לעשות בכסף שנתנו לך ואי אפשר להשקיע אותו בשום דבר.
בוש אומר לאזרחים שלו פחות או יותר את אותו דבר: או שלא יהיה כסף בכלל, או שתמשיכו לחיות בחוסר אחריות כמו שהיה עד עכשיו, רק שעכשיו גם תשלמו על זה.
ואני אומר: מה היה כל כך רע ב-1929?
מיתון אומר שלאנשים אין כסף לקנות כלום, נכון?
אז זה אומר שהמחירים יורדים.
אז, זה אומר גם, שאם יש לך מעט כסף פנוי, הוא פתאום שווה הרבה יותר.
זה כמו לקנות כל החיים סטייקים מופשרים שנמכרים כטריים, ופתאום לגלות שאיטליז עיראקי מטירה מוכר סטייקים טריים בחצי המחיר (למודאגים: הבשר סבבה עם חותמת כחולה, והוא כל כך רך שאפשר לאכול אותו טרי, ישר מהמקרר. כמעט לא צריך מחבת ולא גריל ולא כלום).
אז לא יהיה איפה לקנות מכוניות בליסינג. גם לא יהיו אנשים שיש להם עבודה והם יכולים לקנות מכוניות. יכול להיות שהמחסור במכוניות חדשות יעלה את מחיר המשומשות, אבל השכל הישר אומר שמכיוון שמחירי החדשות יירדו, לחברות הליסינג יהיה מלאי ענק של מכוניות שאין מי שישלם אותן והן יעמדו למכירה.
מיתון זה לא בהכרח דבר רע.
פחות אנשים שיש להם כח קניה אומר ירידות במחירים. לדעתי - אם כי כששאלתי אמרו לי שאי אפשר לכמת את זה - מחירי שכירי הדיור המטורפים בתל אביב נובעים לאו דווקא מהצרפתים אלא יותר מזה שמתכנתים בני 30 מרויחים היו פי ארבע משהרויחו לפני עשר שנים ואין להם בעיה להשכיב חמשת אלפים שקל לחודש על איזה חמישים מטר בני שמונים שנה שהבעל הבית שיפץ ממש לא מזמן (בפעם האחרונה שירד הביקוש לדירות בתל אביב). הם מרויחים פי ארבע מאשר לפני עשור אבל השכירות עולה רק פי שניים משעלתה אז - שגשוג במיטבו - אבל גם רמז למה שיקרה כשיהיה מיתון: יהיה קל וזול לגור במרכז תל אביב.
אז שבוש לא יקשקש, יכול להיות שמיתון זה דבר טוב.
*
במקום לפחד ממיתון, צריך לפחד מפוליטיקאים.
*
שנה טובה ומתוקה.
נכתב על ידי אבי , 28/9/2008 14:55   בקטגוריות מיתון  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אנדורפין ב-1/10/2008 13:39
 



פרפקציוניזם


אני חושב שהעיקרון הראשון שעמדתי עליו כשהייתי ילד היה שחשיבה מהירה יותר מכל דבר אחר. היא יותר מהירה ממשחק בחוץ, יותר מהתרועעות עם ילדים אחרים, ממשחקי שולחן ואפילו מקריאה. בערך מגיל ארבע, הדברים שאהבתי יותר מכל היו לגו וחשבון. כשאתה משחק בלגו ומשהו לא יוצא כמו שרצית - אתה מפרק ומתחיל מחדש. כשאתה פותר תרגיל בחשבון ומשהו משתבש - אתה זורק את הדף לפח ומתחיל מחדש. אחרי כמה מבנים מפורקים, הבנתי שמה שמעניין זה לא הבניין השלם אלא עד כמה נהניתי במהלך הבניה שלו ומה למדתי תוך כדי.
קצת פאסט-פורוורד
נקבע את השיחרור מהצבא כנקודת ההתבגרות שהחל ממנה טעויות התחילו לעלות בזמן וכסף. כדי להרויח כסף היתי צריך לתת תפוקות. אבל תפוקות - חשובות ומפרנסות ככל שיהיו - נמצאות במקום משני יחסית לעניין שהפקתי במהלכן. כך, הייתי מצטיין-חברה באיזה מפעל שעבדתי בו אחרי הצבא. הייתי מצטיין - אבל רק לחוש אחד. בחודשים הבאים כבר לא עניין אותי להצטיין שוב. צריך להבין שזה שהעיקרון הזה הנחה אותי לא אומר שהבנתי אותו או שהבנתי לאן הוא עשוי להוביל אותי. בלימודים, למשל, הוא היה הרסני. עשיתי שלוש פעמים שנה א' - בשלושה תחומים שונים - עד שמצאתי את תחום הפילוסופיה שחסרונו הגדול היה יתרון עבורי: תכלס, את אף אחד שם לא מעניינים הישגי התלמידים. אז ישבתי בשיעור על קאנט וחשבתי על כמה שהוא טמבל. so?
אחר כך, הלכתי לתכנת
זה שלא הסתדרתי בשנה א' מדעי המחשב לא אומר שתכנות לא מגניב. אהבתי את הלימוד היומיומי של דברים חדשים, ושנאתי את הקומפיילר. זה ששכחתי "נקודה-פסיק" לא מצדיק שלא אישן בלילה (אולי זה מצדיק שהלקוח לא יישן בלילה... ). שלוש שנים הספיקו לי. הלכתי לעבוד בכתיבה. "כתיבה" זו האנלוגיה של לימודי הפילוסופיה לחיים. אתה יכול לכתוב מה שאתה רוצה. גם לשברי מחשבות יש ערך ויש מי שישלם עבורם. נשארתי בהיי-טק, כדי שיהיה לי מה לאכול והתחלתי לתהות על קנקן המקצוע.
צחוק הגורל
הוא שכתיבה מחייבת פרפקציוניזם. יש איזו חברה שמפתחת איזה תוכנה וצריכה שתבוא ותתאר אותה בכתב. אתה אומר "סבבה" אבל אז אתה מגלה שמי שקורא אותך לא מבין את האנגלית שלך, לא מוכן לקרוא יותר משני משפטים רצוף, אבל חייב להראות למנהלים שלו שהוא מבין משהו ממה שכתבת. אז הוא פותח את המסמך בוורד, שם בודק-איות ומחפש את הקווים האדומים. חלק מהקווים נובעים מזה שוורד לא מזהה את השמות של המוצר והטכנולוגיה. אבל הופ, הנה, מה זה בעמוד 103? מי הכתב-הטכני הדביל שהקליד "thr" במקום "the"? כותבים לו מייל, שמים עשרים אנשים ב-cc ונראה את הטמבל בא לבקש העלאת שכר בסוף הרבעון.
אני מודה
שעשיתי מאמץ מיוחד להתגבר על השטויות האלה. קשה היום לתפוס אצלי שגיאות כתיב או דיקדוק. עם זאת, על תחביר אני מוכן להתפשר. מי שיתאמץ, ימצא אצלי פרפרזות על רוג'ר ווטרס וסוזן ווגה. (having installed this patch, you find yourself opening the configuration screen). כשמגיעים לשלב שאף אחד לא מציק לך בעבודה, כתיבה טכנית זה מקצוע מגניב. אתה הבנאדם היחיד שמתאר בשלמות משהו שחלקים ממנו יושבים אצל אנשים בראש, כשכל אחד רואה כמה אספקטים שלו, ורק אצלך התמונה השלמה. בגלל שהתמונה בכתב, היא גם בהירה. ידע=כח=כסף=בקבוק סינגל-מאלט וסיגר.
עכשיו
עבודה זה טוב ונחמד אבל יש לי עוד כמה תחומי עניין. נגיד, מטפיסיקה של תכלית. במשך שלושה-ארבעה חודשים אחרי שאמיר נולד, לא יכולתי להפסיק לחשוב על זה ולכתוב את זה. נכון שמדובר בטיוטה במצב כל כך בוסרי שיהיה לי מאוד קשה ללכת ולשכתב אותה (ובעצם, בשביל מה?) אבל מה שחשוב פה זה שאחרי שהגיתי אותה, הרגשתי, לראשונה בחיי, שהתעליתי מעבר לציפיות הפרועות ביותר שאי פעם היו לי מעצמי. שאלך לקלקל את זה בחמש שעות שבועיות של שכתוב במשך שנה (הערכה גסה)?
פרפקציוניזם
זה חובה בשביל מי שאם הוא בונה בית עקום והבית נופל והורד מישהו, אז לפי חוקי חמורבי מוציאים אותו להורג. אני - לא חי במאה העשרים-ומשהו לפני הספירה.
נכתב על ידי אבי , 25/9/2008 00:09  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שרהלה ב-27/9/2008 20:36
 



פחדים


מישהו שמכיר אותי די טוב אמר לי היום:
אבי, נכון שהפחד הכי גדול שלך זה להתקע בצוללת ורודה של אומואים בלב ים?

הפחד הזה ממוקם גבוה, אבל הוא לא מתקרב לפחדים כמו לבוא לעבודה עם האוטו, לשכוח את זה ולחזור הביתה ברכבת (כך שצריך לחזור ברכבת ולהביא את האוטו). הוא לא ממוקם גבוה כמו פחדים יותר טריויאליים כמו לצאת מהאוטו ולשכוח לנעול אותו. אם כבר התרחקתי מהאוטו, אני לעולם לא חוזר אליו ובודק האם נעלתי אותו.
השבוע זה התנקם בי.
אחר הצהרים נסעתי לנמל תל אביב. מכיוון שהתעצלתי לקחת את התיק איתי, נעלתי אותו בתא המטען של האוטו.
או שלא.
כשחזרתי לאוטו, התיק לא היה בתא המטען, או בתוך האוטו. הייתי כל כך מבוהל שהגשמתי את הפנטזיה הנשית האולטימטיבית: התקשרתי לאישתי וכל שאמרתי היה "תגידי לי מה לעשות".
הלפ-טופ היה בעבודה, הארנק היה עלי. מה שהיה בתיק זה תעודת זהות (100 שקלים תעודה חדשה ו-30 לתמונות פספורט), דיסק און-קי (בן 3-4 שנים, מן הסתם הגיע הזמן לקנות חדש) ודיסק של עלמה זהר (60 שקלים).
יומיים אחר כך התקשרו אלי ממועדון החותרים בירקון ואמרו שמצאו את התיק במים. (שיט, אם זה היה תיק יותר גדול ויותר אדום היו כותבים עלי בטלוויזיה.) צהלתי, אז הרגיעו אותי ואמרו לא לצפות להרבה.
הייתי אצלם היום, שאלתי איך אני גומל להם, אמרו שאבוא לשיעור ניסיון בקיאק.

קבענו ליום ראשון.
נכתב על ידי אבי , 24/9/2008 18:28  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אבי ב-28/9/2008 23:05
 



לדף הבא
דפים:  


© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)