לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

עמוק בלב

ה' נותן לנו כל יום במתנה כדי שנלמד משהו חדש, שנשנה ונתקן את עצמינו ונתקרב אליו, ונהיה אנשים טובים יותר, אמיתיים יותר. אני רוצה להתבונן על עצמי, על העולם- ללמוד. ולעשות.

כינוי: 

מין: נקבה

ICQ: 139327496  





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2003

מחשבות...


היום היה יום רגיל. לגמרי רגיל. מהימים שאתה פותח את העיניים בבוקר ואתה יודע בדיוק מה עומד לקרות- שום דבר מיוחד.
בזמן האחרון יש לי הרבה ימים כאלה. ימים שעוברים באיטיות.
וזה קשה כי כשמשעמם אז מתחילים לחשוב הרבה יותר מדי, טוב לפחות זה מה שאני עושה... וזה לא טוב במיוחד לנבור שוב ושוב בתוך עצמך...

הגעתי למסקנה שיש שתי סיון.
אחת שבחוץ ואחת שבפנים. ואני לא מצליחה להחליט איזו מהן עדיפה.... הסיון שבחוץ נראית אחת קצת עדינה כזאת אולי ביישנית אבל לא יותר מדי, אחת כזאת פושרת לא לפה ולא לשם...סיון שבחוץ יודעת לדבר מאוד יפה ולהגיד לאחרים במה הם לא בסדר. היא נראית אחת "דוסית" יותר מהמקובל בחברה ,אבל לא "דוסית" כזאת מוזרה ומעצבנת ,אחת שכן עם כולם אבל יש לה קטעים שקצת חורגים ממה שמקובל...

אבל סיון שבפנים-זה כבר משהו אחר.
סיון שבפנים חושבת כל הזמן שמסתתרות בתוכה הרבה תכונות אופי שעוד לא הייתה להן האפשרות לבוא לידי גילוי- היא בטוחה שבעתיד כשהיא תרצה היא תלחץ על איזה מפסק נסתר וכל התכונות הנפלאות האלו יצאו החוצה ואז כולם (כולל סיון בעצמה) יגלו את סיון האמיתית . ממש צדיקה נסתרת.....
אבל ככל שהזמן עובר והסוד על האופי החבוי נשאר חבוי רק בתוכה מתגנבות לתוכה חששות- אולי הן בכלל לא קיימות כל התכונות הללו? אולי זה רק מה שהיא רוצה להיות אבל במציאות היא אפילו תצטרך לעבוד על עצמה הרבה מאוד כדי לרכוש את כל הדברים שהיא רוצה? ואיך עושים את זה אם זה כ"כ קשה?
כן זה לא שהיא כ"כ תמימה. היא יודעת שזה לא עסק פשוט כל העבודה העצמית הזאת של תיקון המידות וגילוין, במיוחד כשהוא צץ בדיוק בזמן כ"כ לא מתאים...אבל מה לעשות עדיין נשארה בה קצת מהתפיסה הילדותית שאם היא רק תרצה משהו המון המון אז הוא יתגשם ככה פתאם...
וחוץ מזה שלפעמים בא קצת לשנות משהו בעצמך ולא להשאר כל הזמן אותו אדם.
ואולי זו לא רק אשליה? מי אמר שאי אפשר להשתנות ?

והיא קצת מבולבלת. אין לה עדיין מושג מי היא. היא לא מודעת לכישורים שלה, לא מודעות ליכולות שלה. וגם אם היא יודעת שהיא טובה במשהו היא מסרבת להאמין ולהתנהג בהתאם מפחד שזה לא נכון ושאחרים אולי קצת יגחכו...
סיון שבחוץ אומרת שלא איכפת לה מה אחרים חושבים ושצריך להתבייש אך ורק מבורא עולם, אבל סיון שבפנים יודעת שהיא מאוד רחוקה מהמילים האלה ושהרבה מאוד מהמעשים החיצוניים והפנימיים שלה מושפעים הרבה יותר מדי מהדעות של העולם מבחוץ.
כי זה לא כ"כ פשוט להתעלם צריך בשביל זה בטחון עצמי ובעיקר בטחון בה'- ואין לה לסיון עדיין מספיק משניהם...
סיון שבחוץ מתפללת בכוונה ואילו סיון שבפנים במקום לדבר עם ריבונו של עולם ממשיכה לנדוד לה עם המחשבות שלה.
סיון שבחוץ מאמינה שהכל מה' והכל לטובה וסיון שבפנים כועסת ומתאכזבת כשמשהו לא הולך לפי התכנון שלה.
סיון שבחוץ יודעת שצריך לדון כל אחד לכף זכות וסיון שבפנים שוכחת את זה כשנדמה לה שהיא יותר טובה ממישהו...
סיון שבחוץ צוחקת, מאמינה ושמחה.
ואילו סיון שבפנים עצובה,דואגת ומתגעגעת לשוב ולהתאחד עם אותה סיון שכלפי חוץ ,ולשוב ולהיות אדם שלם שמתנהג בחוץ כמו שבפנים, ובפנים כמו שהוא בחוץ.




אז הנה כמה מטלות שאני צריכה קצת לעבוד עליהם-
.
# להעריך ולאהוב קצת יותר את עצמי עם כל המגרעות שלי. אם אני לא יאהב את עצמי אז איך אני יכולה לצפות שאנשים אחרים יאהבו אותי?

# להפסיק לרצות שאנשים יאהבו אותי ולחיות קצת יותר בשביל עצמי. לפתח דעות שהן שלי, השקפות מעצמי ולהתנהג לפיהן גם כשאני עם אחרים.

#להצליח לפתוח ספר תורה כלשהו ולקרוא בו יותר משתי שורות.
# להתמיד בזה.

# לפתוח את הלב שלי ולתת לעצמי להרגיש דברים עד הסוף. לא לפחד לצחוק ולא לפחד לבכות.

# לדבר עם ה'.

# ללמוד עוד משהו על עצמי.

# לעשות משהו מכל מה שאני מדברת.

# לא להשתעמם יותר מדי.

עד כאן להפעם.
נכתב על ידי , 4/8/2003 15:39  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





753
הבלוג משוייך לקטגוריות: דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לסיון .ב. אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על סיון .ב. ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)