והרי לפניכם הפסקאות ה...מיוחדות שעמלנו על כתיבתן שעות רבות, אשר יוגשו מחר למורתינו (המופתעת קמעה):
פסקת פירוט: הנושא: זכויות האדם.
לאדם החי במדינות דמוקרטיות כיום ישנן זכויות רבות, ללא הבדל דת, גזע ומין, אשר חלקן יוצגו להלן: קודם כל, ישנו חופש התנועה – זכות זו מצביעה על אפשרותו של האדם לנוע ממקום למקום, ללא כל מגבלה, בתנאי שמקום זה הוא שטח ציבורי הפתוח לכלל. לדוגמא, בעבר, אנשים שחורים בארה"ב לא יכלו לשבת בחלקים מסויימים של אוטובוסים, אך כיום זכות זו ניתנת להם, מאחר וכיום מתייחסים אליהם כאל בני אדם מן המניין. בנוסף לכך, ישנו חופש הביטוי – זכות זו מצביעה על חופשיותו של האדם להתבטא ללא כל צנזורה, ובחופשיות. לדוגמא, בני אדם כיום יכולים להעביר ביקורת על גורמים אחרים בחברה, מאחר והם בני אדם, ולא חיות, אשר את שפתם ויכולת התבטאותם אנו איננו מסוגלים להבין. ולבסוף, ישנה הזכות לחיות – זכות זו מתבטאת בכך שישנם בני אדם חיים כיום. בהנתן זכות זו, אנים אינם רשאים להרוג זה את זה, או להרוג את עצמם, ללא סיבה נראית לעין אשר מוכרת בחוק. אלה היו חלק פעוט אך אינטגרלי מזכויותיו הרבות של האדם כיום.
פסקת נימוק: הנושא: התמכרות למשקאות חריפים היא לעתים תוצאה של לחץ חברתי.
פסקה זו תוכיח כי לחץ חברתי הוא אחת הסיבות להתמכרות לשתיית משקאות חריפים: לחץ חברתי זה עלול להווצר כתוצאה מבני נוער שחושבים שלשתות זה "גזעי" ביותר. מחשבה זו נוצרה משום שבני נוער אחרים הפיצו שמועות זדוניות אלו, שנוצרו מאחר ומבוגרים יכולים לשתות, מה שבטוח הופך את מעשה השתייה למאגניב ונונ-קונפורמיסטי, בעיקר כשזה נעשה כנגד החוק ובסתר. בני נוער אלה ינסו לגרום לך לשתות, ולאחר שתכנע ללחץ החברתי שהם מפעילים עליך, תרגיש את ההרגשה הסנסציונית שמתרחשת בזמן ההשתכרות, אשר תגרום לך לרצות ולהמשיך לשתות משקאות חריפים. בגלל התכונות המסתוריות המצויות באלכוהול, שתייה מרובה של משקאות חריפים גורמת להתמכרות לשתיית משקאות חריפים, ולכן התוצאה הסופית היא התמכרות בן הנוער אשר הופעל עליו לחץ חברתי לשתיית משקאות חריפים.
פסקת השוואה: הנושא: יש לעודד עלייה לארץ – בעד ונגד.
עלייה לארץ היא נושא אשר ניתן למצוא סיבות בעדו וכנגדו. סיבות בעד עלייה לארץ: ראשית, שיפור המצב הכלכלי בארצנו – אנשים שעולים לארץ מביאים איתם כסף, וכאזרחי מדינת ישראל, הממשלה צריכה לחייב אותם לשלם מיסים, מה שנותן למדינה עוד כסף. זהו אינטרס אגואיסטי לחלוטין, אשר בא רק לטובתה האישית של הממשלה, ובעצם מדכא את הרצון לעלות לארץ מצד הפרט. שנית, המנעות מאנטישמיות – העולם נוטה לא לאהוב יהודים (או מיעוטים בכלל), ולרדוף אותם, דבר אשר גורם ליהודים רבים לרצות ולהמנע מגזענות זו, ולעלות לישראל. שלישית, עלייה לארץ נותנת אפשרות להמצא בין יהודים נוספים, דבר אשר מלכד את העם, משמר את המסורות היהודיות ומחזק את הרגשת ה"ביחד", אשר גרמה לנו להקים כ"כ הרבה קיבוצים. סיבות נגד עלייה לארץ: ראשית, למדינת ישראל יש שטח קטן במיוחד, דבר אשר אמור לדכא את הרצון להביא לכאן עוד אנשים. שטחה של המדינה קטן ביחס למספר תושביה גם בגלל כמות הערבים הנמצאים כאן, ועצם הבאת יהודים נוספים לארץ תגרום לאו"ם לשנוא אותנו, מפאת המחשבה שאנחנו רוצים לזרוק את כל הערבים לים, לאחר שנתפוס את כל המקום שנשאר. שנית, ההשקעה העצומה שבעידוד עלייה תגזול את כל תקציב המדינה, מאחר וישנם טיעונים הגיוניים רבים ל"מדוע לא משתלם לעלות לארץ", ובנוסף, שכנוע כל יהודי העולם לעלות לארץ עשוי לגבול בשטיפת מוח, דבר אשר נוגד את אמנת ז'נבה. שלישית, הגזענות אשר ה"צברים" מגלים כלפי עולים חדשים תגרום להם לבכות ולברוח בחזרה לאימא רוסיה, וזה לא ממש יעזור לנו לגרום להם לעלות. לסיכום, ישנה מחלוקת בין שני הצדדים, אשר אינה ניתנת לישוב בידי ילדה בכיתה י"א שלא יודעת מהחיים שלה.
פסקת נימוק: הנושא: מדוע מי הים מלוחים?
טעמם של מי הים הינו מלוח, וישנן לכך מספר סיבות: ראשית, יש במי הים מלח, אשר נוצר מהתמוססות של כימיקלים מהסלעים שבאדמה לתוך המים. דוגמאות לכימיקלים כאלו הן נתרן וכלור. שנית, הטעם של מלח הוא מלוח, וזאת ניתן להבין גם משמו. זאת מפני שבלוטות טעם, במגע עם חומרים מתאימים, כמו מלח, משדרות למוח תדרים אשר גורמים לנו להרגיש בטעם החומרים, אשר במקרה זה הינו מלוח. שלישית, הטעם של החומרים במי הים אינו מתוק, מר או חמוץ. זאת משום שטעמם של החומרים המצויים במי הים המצויינים לעיל, הינו מלוח, ולכן האותות המשודרים למוח גורמים לנו לחוש בטעם מלוח, כמצויין לעיל. כאשר הטעם המשודר למוחינו הוא מלוח, אנו חשים בטעם מלוח ולא בטעמים אחרים. לסיכום, מפאת הסיבות המצויינות לעיל, ניתן להווכח כי טעמם של מי הים הינו מלוח.
פסקת השוואה: הנושא: החיוב השלילה בהפגנות.
ישנן מספר סיבות לחיובן ולשלילתן של הפגנות, אשר חלקן יצויינו כאן: הסיבה הראשונה לחיוב היא מימוש חופש הביטוי – זכותו של כל אדם להביע את דעתו בפומבי ללא צנזורה. לדוגמא, אדם יכול להפגין בהפגנה, וע"י כך לממש את חופש הביטוי המוענק לו. בנוסף, הפגנות מאפשרות לאדם להשפיע בחברה – ע"י כך שאדם מסויים מפגין, נוצרת השפעה בחברה, בהנחה שלא מתעלמים ממנו, ומבטלים את השפעתה של ההפגנה שלו. סיבה נוספת היא שהפגנות מהוות פעילות לשעות הפנאי – מי לא רוצה לצאת לבלות בערבי הקיץ החמים ולהפגין מול בניין העירייה על נושא כזה או אחר שחורה לו? פעילות זו מאפשרת גם פגישה עם חברים לעניין ההפגנה, ומהווה פעילות מהנה לכל הגילאים! אף על פי כן, ישנן סיבות לשלילתן של הפגנות. הראשונה מבניהן היא עצבון הגורמים אשר ההפגנה מתבצעת כנגדם – ישנם אנשים אשר לא רואים בעין טובה הפגנות שבאות כנגדם, מחשש שהמפגינים באים להפגין כנגדם. לכן, הם עשויים לנקוט בצעדים למען פיזור ההפגנה, מה שמביא אותי לסעיף הבא: סכנה למפגינים – מאחר וישנם אנשים אשר עשויים לגרום לפיזור ההפגנה, עשויים להתקיים מעשים אשר עשויים לגרום לסכנה למפגינים. לדוגמא, לפני מספר שנים, אני אישית הייתי מעוניינת בהשתתפות בהפגנה במסגרת הארגון "אנונימוס", אך לא הורשיתי ללכת מפאת טיעונו של אבי: "יעלי, לא! יבואו שוטרים ויזרקו עלייך רימון עשן או משהו!". כמו כן, הפגנות מהוות הפרעה לשכנים במנוחת הצהריים, דבר אשר יכול לפגוע בהצלחתה האפשרית של ההפגנה, שכן היא תפוזר מיידית ע"י גורמים נוספים לגורמים אשר נוטים לפזר הפגנות לעתים קרובות. לסיכום, ישנם שני צדדים למטבע, וכל אחד יכול להפגין או לא להפגין כרצונו.
פסקת פירוט: הנושא: פתרונות למניעת עישון של בני נוער.
תופעת העישון בקרב בני נוער היא דבר רע מאוד, ולכן דרושים פתרונות כדי לעצורהּ:
הפתרון הראשון הוא חינוך כנגד עישון בעזרת הרצאות בליווי הדגמות – ילד בן שש שייחשף לצילום רנטגן מזעזע של ריאות של אדם מעשן, יקבל טראומה לכל החיים, דבר אשר מבטיח שהוא לא יחשוב על לעשן עד קץ ימיו. הפתרון השני והמעט יותר קיצוני היא קנסים כספיים – עישון מתחת לגיל 18 הוא נגד החוק, ולכן כל קטין שיימצא מעשן צריך להענש בהתאם ע"י קנסות כבדים. הפתרון הסופי, היעיל ביותר והקיצוני עד כדי חוסר הומאניות הוא ריכוז כל בני הנוער המעשנים במקומות צפופים שיוקמו להם בלבד, דבר אשר ימנע את התפשטות התופעה לבני נוער נוספים. ניתן אף להאיץ במיגור העישון ע"י רציחת כל בני הנוער המרוכזים. לסיכום, תופעת העישון היא תופעה אשר דורשת מיגור בכל האמצעים האפשריים.
היכונו לפרקים הבאים! "הרפתקאות יעל ורימון אצל משרד המרכזות" ו"הרפתקאות יעל ורימון בבית, לאחר השעייתן מביה"ס"!