לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


העם צריך נגיף חזק!

כינוי: 

בן: 48

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2004

כדורגל


מכיוון שלאחרונה קשה להתחמק מהקונספט הטרדני הקרוי "יורו 2004", גם אם אתה שונא כדורגל (כמוני) ולא מתעניין בכלל ביכולותיו המופלאות של בקהאם (הפעם מדובר על יכולות השליטה בכדור, לא השליטה בנשים). במסגרת זו, הייתי עד לאחרונה למספר שיחות ערות בנושאי כדורגל ובמאמר מוסגר אוסיף גם שאף יצא לי לחזות במספר דקות של משחק כדורגל אמיתי - דקות שרק חיזקו את דעתי על העניין ואף הדגישו ביתר שאת את הנקודות המוזרות שרציתי להתעכב עליהן.

אז הנה כמה שאלות מהותיות הנוגעות למשחק המטופש הזה:

נגיחות - לעתים קרובות השוער (או שחקן אחר, לא משנה) בועט כדור גבוה לעבר מרכז המגרש, מתוך התקווה הקלושה שבמקרה יהיה שם מישהו שיעשה משהו עם הכדור. מה שקורה במקרה הזה הוא שבדרך כלל שני שחקנים - אחד מכל קבוצה, רצים לעבר הכדור ריצת אמוק כשכל שאיפתם בחיים מתנקזת לנגיחה בכדור. עכשיו, הייתי רוצה להתעכב על רגע העלייה לנגיחה - מדובר על שני אנשים, כל אחד מהם מגיע בריצה ומושיט את ראשו קדימה למקום שבו נמצא הכדור. כלומר, שני ראשים נעים זה לכיוון זה במהירות רבה. מישהו יכול להגיד "זעזוע מח חמור וסדק בגולגולת", ילדים? גם במקרה שבו הראשים לא פוגשים זה את זה, הראש פוגש את הכדור - שק עור מנופח שעף לעברך במהירויות של כמה עשרות קמ"ש. אז נכון, כדורגלנים בדרך כלל לא נוטים להתאפיין במח מפותח במיוחד, אבל עדיין זה בטח כואב. בקיצור, איזה בן אדם שפוי מוכן להעמיד את ראשו בסכנות כאלה? לא יודע. אבל כדורגלנים הם כנראה לא שפויים במיוחד (או סתם טיפשים).

חומה - בסיטואציה של בעיטה חופשית, מתייצבים כמה משחקני הקבוצה היריבה כ"חומה" לפני השחקן הבועט. שוב, מדובר על שחקנים שמטרתם המוצהרת היא להפריע לבעיטה על ידי מיקום גופם בדרכו של הכדור. ושוב, שק עור מנופח שעף לקראתך במהירות של עשרות קמ"ש וכו'. דרך אגב, נפוץ מאד לראות שחקנים אוחזים את מפשעתם בתור הגנה מגוחכת - מדובר על משהו דומה להליכה עם כרית צמודה לחזה כדי לספוג את המכה במקרה שמכונית תיכנס בך. רבותי, זה לא עוזר - אם כדור חזק יפגע בידיים המגינות, גבריותכם תיפגע (תרתי משמע). אז נכון ששהידים זה פופולרי לאחרונה, אבל באמת - במקום שבו עפים כדורים, אני לא חושב שהייתי רוצה להניח את גופי.

יריקות - כדורגלנים יורקים. כל הזמן. יותר מאלפקות, יותר מממטרות, יותר מכל דבר אחר עלי אדמות. כל פעם שרואים כדורגלן, הוא יורק על הדשא. הייתי רוצה לתאר רק סיטואציה פשוטה שתסביר למה יש פה בעיה. נסו לעקוב איתי:


  • כדורגלן יורק על הדשא יריקה עסיסית במיוחד, עמוסה בריר, רוק וסתם גועל נפש. נוצרת שלולית דוחה על הדשא.

  • הכדור קופץ על אותו דשא - היריקה עוברת מהדשא לכדור.

  • הכדור נבעט על ידי מישהו להגבהה.

  • שחקן עולה במרץ רב לנגיחה (ראה סעיפים קודמים) ונוגח בכדור (הרטוב עדיין מהיריקה העסיסית שדבקה בו).

וכעת, החידה השבועית לילד - איפה נמצאת היריקה עכשיו? מי שענה "על המצח של בקהאם" כנראה צודק.

שוער - דמיינו לכם מישהו שכל תפקידו הוא לעשות כל מאמץ כדי שכדורים יפגעו בו. כמו מחניים, אבל הפוך - כמה שיותר פוגעים בך, יותר טוב. עכשיו הפציצו את הבחור הזה בכדורים מהירים וחזקים ככל האפשר. האם מישהו נורמלי באמת רוצה להתחלף עם השהיד המסכן הזה?

לסיכום - כדורגל הוא משחק שאני לא רואה שום סיבה למה שמישהו ירצה לשחק אותו. הצפייה בכדורגל היא יותר מהכל תענוג סאדיסטי. אולי זה סוד הקסם של המשחק המטופש הזה. אני מעדיף לראות אליפות העולם בסנוקר, תודה.

נכתב על ידי , 24/6/2004 22:19  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ספלול ב-1/7/2004 19:06



17,181
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לסארס אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על סארס ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)