לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

באת, קראת, הגב/י!


כבר לא פרטי - זה נהיה פורנבלוג, אני יודעת. אבל זה רק כי אני צריכה לזכור איכשהו את כל זה... במיוחד לעת זקנה... וזה לא שיש לי סקס. מה שיש זה מה שפה. נדיר אבל איכותי (ברובו)(בשאיפה)

כינוי: 

בת: 52

Google: 



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2004

פוסט-פמיניסטי


בפרוייקט הפמיניזם של מור כרמון , אצל ימימה ובכלל, כמעט תחת כל עץ, רענן או מסובך, תימצא אשה המקטרת על שגרת הטיפוח המייגעת ותאשים בכל את הגברים. החוטיני מציק? נעלי עקב הורסות את הגב? מריטת שערות כואבת? קרמים עולים הון קטן? שגרת האיפור משעבדת? דיאטות מחסלות את הליבידו? בכל, הגברים אשמים! אנחנו עושות את זה רק בשבילם, כדי להיות אטרקטיביות ולמצוא בן זוג.

 

לי העניין הזה נשמע מעט תמוה. יותר נכון מופרך. קונספירציה. ולו מפני שרוב הגברים, רוב הזמן, בכלל לא שמים לב. המון מאמץ בשביל אחד שלא מבדיל בין ליפסטיק של דיור לשניים בשקל. ואם הוא מבדיל, סביר להניח שהוא לא קהל יעד.

אם תקחו שתי נשים: אחת משקיעה בעצמה, מתלבשת נכון, מרוטה עד דק והשניה עם מחשוף מספיק עמוק, הרי ברור שבמבחן המבט הראשוני אצל הגבר המצוי, השניה תנצח. לא סתם בנקודות, מדובר על נוקאוט. (הפסקה מטודית להטפות מוסר: לכל סיר יש מכסה. המכסה השווה, יקבל אותך כמו שאת, בלי להתאמץ ובלי להסתיר ובמיוחד מבלי לעמוד ב"כללים")(יש כללים אחרים, למשל כללי מציצה נכונה)(שששש, לא אמרתי כלום).

 

ובמבחן ההיכרות העמוקה? מה שם?

שוב, מתמודדת מספר אחת, אותה גברת נמבר וואן, מיישמת את עצות הסבתא באדיקות. לא רק מורטת, מתמרחת, מתאפרת, שמה לב לכל ביס ולכל שינוי באופנה, היא גם מחכה בבית עם ארוחת ערב וצרור שאלות "איך היה היום" כשהמפרנס מגיע מעמל יומו. פה נגדיל את הסיכון, היא גם מוצצת לו מייד כשגמר לאכול (שוב מוצצת? מה יהיה). מה יותר? איך אפשר לנצח את זה? אז גם פה, השרלילה והמחשוף ממקודם, זאת שלא משתעבדת לעצות סבתא. זאת שלא בטוחה שהיא חייבת להיות שפית במטבח, מארחת למופת וזונה במיטה. זאת שבונה מערכת יחסים, תפורה מידת לקוח על פי האופי המדוייק שלה ושל בן זוגה. גם פה היא מנצחת בהליכה. סביר להניח שסיכויי הזוג השני, ליצור איזושהי חברות או קרבה, גדול יותר. סביר להניח שהם יתמכו אחד בשני בעת צרה. בכל מקרה, היותה של גברת ראשונה מטופחת, אין לו במאום עם להשאיר את בעלה אצלה. נכון, יש נטיה מצד נשים שמשליכות את כל יהבן על מראה חיצוני, לראות בכל פרגית, מתחרה פוטנציאלית ואז, ההיגררות למעגל הדיאטה/חדר כושר/ניתוחים פלאסטיים הוא מהיר וסוחף. אבל בלי אמת, בלי גמישות בתפקידם ובמחשבה, קשה מאד לשרוד היום, מערכת יחסים יציבה ותומכת. אולי פעם, עצות סבתא היו מספיקות. אולי פעם, היתה אמת בלטפח עד מקסימום מראה חיצוני, כי מעבר לזה לא היו תפקידים משמעותיים לאישה (גם בזה קשה לי להאמין, כי אנשים הם אנשים בכל מקום ובכל זמן) אבל היום, המשפטים למעלה הם בפרוש שטות, שאין בינה ובין האמת מאום מלבד איזו היאחזות נואשת במוכר והשלכת אשמה על יריב דמיוני.

 

אז לטובת מי כל הבאלגן? למה אנחנו נתפסות באופנה? למה אנחנו מורטות? מסירות? מתאפרות? נלחצות? מצטמצמות? שומרות? נאחזות בנעורים? למה קשרו רגליים לילדות סיניות קטנות? למה האריכו צווארים לנשות שבט אסייתי? למה גברות ויקטוריאניות מכובדות, חנקו את עצמן במחוך? (ואם פיספסתי דוגמא, הרגישו חופשיות בנות, להשלים בתגובות) אם לא בעבור הגברים בשביל מי?

קודם כל, תנו לי להרגיע. אנחנו לא לבד. הרצון להתקשט, אפילו אם כרוך בכך סבל, הוא תופעה אנושית ידועה. אנשים מצלקים את עצמם, לוחצים חלקי גוף במלבושים לא נוחים, מסתובבים עם ראסטות סבוכות על הראש ועוד מרעין בישין, ללא תלות בדת, גזע, מין, השכלה או תת תרבות. שוב – ללא תלות במין. גברים עושים אותו דבר.

האם כדי למשוך נשים? גם. אבל בעיקר כדי להשתייך. בתלבושת/ איפור/ צילוק וכו, יש אלמנט הצהרתי. המראה החיצוני הוא הדרך המהירה ביותר לומר אני שייך לקבוצה מסיימת, בבקשת תדביקו לי סטיגמה. אני נער מצולק - תפחדו קצת. אני פאם פאטאל – תקנאו/ תתחרמנו/ תפחדו קצת. אני גבר מעונב עם מזוודה ורולקס – תנו כבוד. כן, שמתם לב נכון. רוב ההופעות שלמעלה מכוונות לקבל כבוד ואם לא כבוד, קצת פחד יעשה את העבודה לא פחות ביעילות. דיסטנס. לחילופין יש את הקצה השני של הסקאלה: אני אישה שמנמנה, קצת מוזנחת, לא מאיימת – לא תפחדו ואל תפחידו. תתעלמו, ככה הכי טוב. אני בעצם ילדה – תראו כמה חמודה אני, נכון שאתם אוהבים אותי. אני איש זקן – אני כבר לא מזיק לאף אחד, שימו אותי בצד.

כל הופעה והמסר שהיא משדרת. מסר אוניברסאלי, המיועד לאחינו בני האדם באשר הם. ללא הבדל מין. אני עם חוטיני משמע, אני כוסית, אני מסקרנת, אני אופנתית. אני אחות של כל לובשות החוטיני באשר הן. אני מתאגרף משמע, אני חזק, אני מסוכן, אני אלים, יש לי כח סבל, אני סופר גברי, אל תתעסקו אתי.

אופנה היא כלי. לשנות את עצמנו, להצהיר בעזרתה על עצמנו לעולם. אנחנו משחקים את המשחק בין אם אנו גברים או נשים. אין טעם להאשים את בני המין השני במחדל. כולנו "אשמים" פה. ככה המח שלנו בנוי, ככה אנחנו כחברה.

 

בפרק הבא, למה התנגדות לפורנו כמו גם לתחרויות יופי, מגיעות ממקום של צדקנות ושמרנות ואין בה כלום עם פמיניזם.

ואחרי שאגמור למנות מה זה לא, אתפנה לכתוב מה כן.

הפתעות בנייר צלופן מרשרש. חכו, הנה בא.

נכתב על ידי , 13/1/2004 22:50   בקטגוריות גם אני יש לי מודעות חברתית, דעות, תובנות בשקל  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



29,420
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , סקס ויצרים , המתמודדים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבילי לום אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בילי לום ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)