משתמשת: שלום. אני לא זוכרת את הסיסמה שלי במערכת הישנה
אני: רגע, אני בודק
היא: וגם רויטל לא מצליחה להיכנס בכלל למחשב
אני: ובאיזה מהתקלות את רוצה שאני אטפל קודם? (אני שונא שמספרים לי על תקלות אחרות באמצע הטיפול)
היא: בשתיהן
אני: ובכל זאת?
היא: לא משנה, העיקר שתטפל בשתיהן
אני: בסדר, אז אני אתחיל עם רויטל
היא: בעצם אולי כדאי שתתחיל עם הבעיה שלי
אני: אוקיי, זו הסיסמה שלך, נסי להתחבר איתה
היא: איפה לרשום אותה?
אני: על המסך שלך מופיע חלון קטן ובו יש שני שדות. ליד אחד מהם כתוב Username וכבר רשום בו שם המשתמש שלך,
ומתחתיו יש עוד שדה ריק ורשום לידו Password.
היא: שמה?
אני: כן
(היא בטוח עשתה את זה כבר אלפי פעמים)
רויטל: אני לא מצליחה להיכנס למחשב
אני: בואי ננסה עכשיו ונראה איזו הודעה מופיעה. תקישי את שם המשתמש והסיסמה.
רויטל: password זה סיסמה, נכון?
אני: נכון
(היא מתחברת בהצלחה, פותחת את תיבת הדואר ומשם מפעילה את מערכת X, ומקבלת הודעת שגיאה)
אני: קודם, כשאמרת שאת לא מצליחה להיכנס בכלל למחשב, התכוונת לזה?
היא: כן.
אני: אבל שמת לב שכן הצלחת להיכנס למחשב, ולהפעיל את אאוטלוק ואת וורד וכו', נכון?
היא: יש לי בעיה בוורד...
אני: זאת אומרת שכן הצלחת להיכנס למחשב, וגם לאאוטלוק, והבעיה היא לא שאת לא מצליחה להיכנס למחשב אלא שאת לא מצליחה להיכנס למערכת X.
עכשיו, כשאני יודע מה הבעיה האמיתית, אני אוכל לטפל בה.
משתמש: איך אני מדפיס את המסמך הזה?
אני: בראש החלון יש לך כפתור עם ציור של מדפסת.
הוא: אוקי. (לוחץ על סמל המדפסת)
אני: הדפיס?
הוא: לא. אולי ננסה מדפסת אחרת?
אני: בסדר (שולח למדפסת אחרת, מחוץ לחדר)
הוא: (שולח מישהו להביא את ההדפסה)
אני: (אחרי חמש דקות) עכשיו הדפיס?
הוא: הדפיס בקטן, כמו קודם.
אני: אז קודם, כשאמרת שהוא לא מדפיס בכלל, התכוונת שהוא כן מדפיס אבל בקטן?
הוא: בדיוק. לא מדפיס.
(מה הבעיה לפתוח את השיחה בשלום, הדפסתי מסמך והוא הודפס בקטן? יכולנו גם לחסוך טרטור לשליח)
משתמשת: יש לי בעיה שאני לא מקבלת מכתבים, אבל אני לא ליד המחשב עכשיו.
אני: אוקי
היא: מה יכולה להיות הסיבה לזה?
אני: אולי התיבה שלך מלאה, אולי אין תקשורת למחשב שלך.
היא: אבל קודם לא היתה לי הבעיה הזו.
אני: האמת היא שרוב התקלות שאני נתקל בהן הן תקלות שהתחילו בזמן מסויים, כלומר לפני כן הכל היה בסדר ואז קרתה התקלה.
היא: באמת? (לא מזהה שמץ סרקאזם)
אני: כן.