לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

בחיוך ובמציאה מתמדת :)


מצאו פנאי להיות ידידותיים- זוהי הדרך אל האושר. מצאו פנאי לחלום- בכך אתם רותמים את עגלתכם לכוכב. מצאו פנאי לאהוב ולהיות נאהבים- זוהי הזכות השמורה לאלים. מצאו פנאי לצחוק- זוהי המוסיקה של הנשמה...

כינוי:  רק אור!

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2008

בלי סוֹ


הכותרת מוקדשת, איך לא, לסיפור החמוד עד מאוד "מעשה בפ"א סופית" לנתן אלטרמן, ונראתה לי קשורה לפוסט.

אני כותבת בעיקר בעקבות משפט אחד שאמרתי, והוא מכיל בתוכו כל כך הרבה, עד כי החלטתי להקדיש לו פוסט.

היה זה שעור חשמל. אחד הסטודנטים דיבר עם המרצה והתווכח איתו בנוגע לעניין מסויים (לדעתי- לא חכם בכל מקרה) והוא פשוט לא הפסיק.
הפכתי את הדפדפת שלי וכתבתי מסר לחנון שישב על ידי: "צריך ללמוד גם לשתוק."
כששאל אותי למה התכוונתי, טענתי בפניו שזו לא חכמה ללמוד פעם אחת לדבר ומאז לא לחדול. יש שלב שבו אדם צריך להבין שזו חכמה גם לשתוק, ולהרגיל עצמו בכך.

אני אפילו לא דנה בהתבודדויות ובתעניות שתיקה, אלא פשוט בללמוד לדבר במידה, לומר דברים נחוצים וראויים כפי מידתם הראויה.

עם הזמן, אני מתפלאה שוב ושוב עד כמה אנשים לא הפנימו את האמנות הזו, אמנות השתיקה, שלא כל דבר יש צורך להרחיב, שאין עניין בפטפוט אינסופי, ויש מקום גם לשתיקה.


גילוי נאות: הכותבת העצמה עוד לא השתלטה על אמנות זו, שהרי ככל אמנות יש בה עניין של לימוד ותרגול יומיומי, ואולי לכן לא היתה צריכה לכתוב את הפוסט הזה, אבל כל כך התגעגעה לכאן עד כי לא יכלה להתאפק, ועמכם הסליחה:).


רק אור!
נכתב על ידי רק אור! , 20/7/2008 22:32  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




11,863
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , האופטימיים , מדע וטכנולוגיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרק אור! אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רק אור! ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)