לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

בית מחסה לאותן המילים שנולדו ויצאו לאוויר העולם, ואיש אינו חפץ בהן מלבדי.


כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2010    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2010

מרתון בוסטון


אריזה

 

30  שניות לקילומטר. זה הזמן שאיני מצליחה לארוז. זה הפער שאני משאירה בבית בכל פעם שהמרתון שלי כולל מטוס. פעם שעברה זה היה כשנסעתי ללנודון ועכשיו גם בוסטון הצטרפה. זה הופך להיות מאתגר. אני אהיה חייבת למצוא את המפתח לתעלומה. לא תהיה לי ברירה. אני אאלץ לנסות את ניו יורק, סאן פרנסיסקו, שיקגו, סין, ישראל, ניו זינלנד, כל מקום על המפה. איכשהו צריך לפתור את הבעיה. בן אדם לא יכול להסתובב בעולם בלי לפצח את השיטה איך לארוז במזוודה את קצב הריצה.

 

טמפרטורות

 

המירוץ הזה מתחיל בעיר בשם הופקינטון וחוזר לבוסטון. בבוקר מאות אוטובוסים מסיעים עשרות אלפי רצים למתחם ההתחלה. אני תמיד לוקחת בגד שיחמם אותי ואחר כך משאירה אותו שם לתרומה. אבל זה לא הספיק. קפאאאאאתי. היה לי קר נורא. רעדתי כמו עלה נידף. אני יודעת לרעוד בגוף אבל הפעם למדתי שאפשר גם לרעוד בצוואר ובראש. ככה קר היה. מה שהציל אותי בסוף היה העיתון שלקחתי בבוקר בדרך החוצה מהמלון. עטפתי את כל הרגליים החשופות שלי ב -USA  Today. אחר כך מצאתי נטוש על הדשא מזרן ים לא מנופח שמישהו השאיר שם מהזינוק המוקדם. כך ביליתי את שעה ומחצה עד להתחלה. עטופה בשכמיית צמר אדומה, חצאית ממזרון ים צהוב ומכנסיים מדפי עיתון. סקסי ומקצועני ברמה.

 

נשיקות

 

יש נקודה אחת בתוך שולי הקהל שנפרש לאורך 42 קילומטרים הכי מפורסמת - קולג' הבנות . את הצרחות שלהן מתחילים לשמוע קילומטרים לפני שמגיעים אליהן. הן עומדות צמודות לגדר נושאות שלטים שמבקשים דבר מאוד פשוט. "נשק אותי". למה נערות רוצות בנשיקות זרות מיוזעות דביקות ומתנשמות? מדוע ירצו גברים ש 20 ק"מ ריצה מאחוריהם ו22 קשים יותר לפניהם להאט מהלכם כדי לנשק נערה? עובדה. זה עובד. גבר אחד לפני נישק לפחות 7 נערות ונראה היה שהוא מתקשה להיפרד. עוד שני בחורים צעירים לא השאירו גם הם שפתיים בטלות . אני מניחה שזה סוג של הזדמנות.לשני הצדדים. אי אפשר היה שלא לחייך. גם זה שווה המון.

 

לב שבור

 

המסלול ידוע בחציו השני המאתגר. "גבעות ניוטון" קוראים להן. סדרה של ארבע גבעות אחת אחרי השנייה. הן מתחילות לתקוף בקילומטר העשרים ושבעה וירפו רק בקילומטר השלושים ושישה. האחרונה- מפורסמת מכולן .בשמה ובצער שהיא גורמת. לשרירים, לנשימה ולנשמה. "Heartbreak hill". לי הן דווקא לא שברו את הלב. אני חושבת שאפילו כבר חיכיתי להן. רציתי שיבואו. לפעמים אפשר למצוא הקלה בהחלפת סבל אחד בסבל מסוג אחר.

כשמגיעים לפיסגה של אותה גבעה אחרונה הרבה רצים מניפים ידיהם באוויר לאות ניצחון. כאילו שאין עוד שישה קילומטרים מכאיבים לפניהם. כי כולם יודעים, מי שהגיע לכאן -כבר לא יוותר. האנשים בצדדים עומדים עם שלטי ענק "עשיתם את זה" השארתם את שברון הלב מאחוריכם". לא הייתי היחידה שהתערבב לה מלח הזעה במלח הדמעה. סוג של היסטוריה. כבר 114 שנה רצים אנשים במרתון הזה שהוא אולי הכי מפורסם בעולם, את אותן עליות שיצא שמן למרחוק. ביום שאשאר אדישה לכך כנראה כבר אפסיק לרוץ.

 

איש אחד

 

עמדתי בתור במנהרה שמובילה לבטן המטוס בדרך חזרה. לפני עמדו קשיש וקשישה. הוא היה לבוש במעיל צמר כבד של פעם. ידיו רועדות. שערו שיבה. שמונים אולי. הדיילת הודיעה משהו בכריזה. האשה לא שמעה ושאלה אותו מה היא אמרה. הוא ענה לה. אני רואה רק את גבו ושומעת את קולו כשהוא עונה, ועוברת בי מחשבה שהוא צעיר בהרבה מגופו. משהו בקול שלו היה צלול חד וברור באופן מפתיע. רק כשהוא מתיישב במטוס ואני חולפת על פניו אני רואה שלצווארו יש מדליה. ארבעים ושניים קילומטר מאחוריו. בן שמונים כבר אמרתי? שוב בא לי לבכות. הפעם מתוך הערצה.

 

אז כן. יש מירוצים שבסופם אני מרגישה שהדבר הכי טוב שאני יכולה לקוות לו הוא לא להקיא ג'לים על נעלי הריצה של עצמי. אבל שמישהו ינסה לקחת את החוויות האלו ממני ויהיה לו עסק איתי.

 

הפוסט הזה מוקדש לך בתודה שהיית שם איתי. אין תחליף לתמיכה שלפני ואין מחיר לחיבוק של אחרי.

 

 

נכתב על ידי , 22/4/2010 04:15  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רודפת התחושות


אני זוכרת לפני ארבע שנים, כשחיפשנו בית, נסענו לכאן והוא הראה לי את הבית מבחוץ, עוד לפני שדיברנו בכלל עם הבעלים.  הסתכלתי ואמרתי לו מתוך האוטו  "זהו, זה. זה הבית שלנו" מבלי שבכלל ראיתי את הבפנים. אחר כך קבענו עם הבעלים, אחר כך ראינו מבפנים, אחר כך חיכינו שיבחרו דווקא בנו, אחר כך היינו מאושרים.

 

התחושה ההיא כל כך חיה בתוכי שחיפשתי אחריה גם הפעם. וכבר כמה חודשים אנחנו רואים בתים. עוד ועוד. והיא לא באה. התחושה הזו. ואז הספק מתחיל לכרסם. אולי הגיע הזמן להיות יותר פרקטית ופחות רודפת תחושות. יותר מציאותית ופחות מפתחת חלומות.

 

לפני חודשיים, ביום ההולדת שלו, של האיש שלי, כתבתי לו ברכה ארוכה. ככה אני. מכבירה במילים. ובין היתר כתבתי לו שלא ידאג. שיהיה לנו בית עם מטבח מלא אור, עם דלת מאחור ועם כלב גדול שחור.  כתבתי את זה כי זה מה שחלמתי לילה לפני כן. טיפשי אני יודעת.

 

לפני שבוע וחצי שוב נסענו לראות בית מבחוץ. "הנה זה" הוא הצביע. "זה?"  שאלתי בתדהמה. "כן זה" הוא אמר ולא הבין למה אני מתפלאת. "תראי אין כאן בכלל גדר לחצר. אני לא יכול לגור ככה". הסתכלתי עליו ואמרתי לו שזה הבית. לגמרי. לא היה אכפת לי הגדר. אכפת היה לי החלונות. לא יכולתי להסיר מהם את עיני. היו המון. חלונות זה אור.

 

היינו צריכים להמתין שבוע עד שאפשר היה לראות אותו. באמצע עברתי שם שוב מבחוץ עם האופניים. בחצר מאחור היה קשור כלב גדול ושחור.

 

שלשום יכולנו לבוא לראות את הבית מבפנים. מסתבר שהכניסה היא מאחור. נכנסנו לחלל שהוא מגורים ומטבח, היה יום שמש והכל היה מוצף באור.  אני לא חושבת שראיתי כלום חוץ מקרני השמש ולא בדקתי כלום חוץ מלעבור מהופנטת מחלון לחלון.

האישה שהראתה לנו את הבית אמרה שיש עוד ארבע שמעוניינים. שהחבר שלה ולא היא הוא הבעלים. שנצטרך להמתין עד שהוא יפגש עם כולנו. אבל הבטן שלי ידעה.

 

אתמול בבוקר יצאתי לרכיבה. חזרתי והיתה הודעה. לא, היא לא רוצה להפגש עם אחרים, זה שלנו עם אנחנו מעוניינים. שעה אחר כך נפגשנו בבית קפה, מסרנו שיקים, חתמנו חוזה.

 

רק בערב, כשישבנו הוא ואני בחוף לעכל, שאלתי אותו, את האיש שלי שאלות. אם יש שם בכלל מכונת כביסה והיכן, אם היה במטבח מדיח כלים, אם היו ארונות או רק מדפים. אני באמת באמת לא ראיתי את כל הדברים.

 

אז נכון, הכלב לא שלנו, אבל הי, יש דלת מאחור, יש מטבח מלא אור וגם אם הוא של השכנים יש כלב גדול שחור.

 

אני כל כך שמחה.

 

 

נכתב על ידי , 13/4/2010 00:19  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




 

אני לא זוכרת באיזה סרט או ספר או בלוג או קופסא של קורנפלקס קראתי פעם שאנחנו תמיד עם רגל אחת בעבר ורגל אחת בעתיד ולא שמים לב שבינתיים אנחנו משתינים על ההווה. וזה נכון. אבל לא עוד. חבצלת עשתה לזה סוף. היא הכריזה על פרויקט "כאן ועכשיו". הנוסטלגיה כשהיא עדיין בתהליך הייצור, עדיין חמה בתוך התנור,  למה נתגעגע בעתיד  שאנחנו עושים אותו היום. אז הנה האוסף בצנוע שלי:


 

תקחו לי את זה וכאילו לקחתם את נשמתי. זה ה"קרוקס" הפרטי שלי. לא חשוב כמה יגידו לי שזה המוני, מכוער, לא אמיתי, קפיטליסטי,מי שבאמת מבין לא הולך עם זה, זה לא מעניין אותי. בלי הסטארבאקס היומי שלי אני לא אני. אם זה אי פעם ייגמר- זה פריט נוסטליה ראשי.

אין לי הרבה מה להוסיף על ריצה מעבר למה שחפרתי לכם במשך שנים. חוץ מאולי שבפציעה האחרונה הבנתי יותר משהבנתי אי פעם שאני לא רצה בשביל הכושר, או בשביל המשקל, או בשביל האופנה, או בשביל קליפות התפוזים או לרוץ כי כולם רצים. אני רצה כי אני אוהבת לרוץ. באמת באמת אוהבת. סוג של אושר אמיתי. רק שאוכל להמשיך. שלא יהפך לנוסטלגיה.

 


 

אחד כזה. כל יום. מחיטה מלאה. על זה 3 כפיות יוגורט וניל. וענבים אדומים. או תותים. או דובדבנים. מה שיש. אדום עולה. זה הצ'ופר הגדול שלי. הנאה גדולה.

 




 

המשקל שלי. כבר מעל שנה יציב ואינו תלוי עונה. כמעט במינימום האפשרי לי. האם כולי עומדת בזה בכבוד? כנראה שלא. היום הצטלמתי לתמונת פספורט. הבטתי בתוצאה. "אלוהים שמישהו יזריק לי בוטוקס או ינפח לי את הפנים עם משאבה, זו היתה המחשבה. אבל יחד עם זה, ההרגשה, היכולות בספורט, כושר  ההתאוששות שהגוף שלי פיתח אחרי מאמץ, כמות האנרגיה, כל אלו - מעולם לא היו טובים יותר. אם זה ישתנה, זו בהחלט תהיה נוסטלגיה חזקה.


 

נכתב על ידי , 8/4/2010 04:44  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




מחשבה שאסור לה להחשב.מילים שאל להם להכתב. דברים שלעולם לא יחצו את את גבול העולם הנעלם. על אדמת המציאות לא תדרוך כף רגלם. נימה של פליאה בין כפלי השנים. הבזק של רגע אחד, מתנת נעורים. כי איך זה שנער אחד אסור, נער שטרם סיים להאפות בתנור, עוטף אותי במבוכה של אישה. התפקיד שכתב לו הטבע היה להופיע רק לשנייה. לאבד עניין ולהעלם חזרה. אבל הוא נשאר. ואי אפשר להתעלם מזה שהוא כבר אחר ממה שפעם הוא היה. והוא מביט בי ולרגע אני חושבת שמה לי המבוכה הזו שמזדחלת בי תחת מבטו, שנתשתבשו עלי כל קולטני הפרשנות. הזיות של גיל הבלות. כשאני פורשת לשינה אני נושמת לרווחה. יודעת שלא אראה שוב לפני שאסע. ובבוקר מוקדם אני עומדת ברגליים יחפות על הרצפה הקרה אוחזת ביד כוס קפה חמה. הוא עולה במדרגות ולגופו כמעט רק עצמו.הוא אפוף חום וקורי שינה. אחיזתי מתהדקת מסביב לכוס ואני כמעט לא מביטה. זה לא קשור אלי. תכף הוא יחזור למיטה, יחבק את זו הנערה שהוא איתה. אני חושבת איך בלילה הם נאהבו אהבת נעורים. נלפתו בתשוקה מגושמת אך כנה, כזו שמעלה געגועים לימים רחוקים. הוא בודאי ישוב אליה. אבל לא עכשיו, לא כרגע. לא באותו בוקר. בו הוא נשאר כרוך אחר צעדי. בלי לומר מילה. קרוב ושקט במשך שעות עד שאסע.

 

אנחנו צועדות יחד ברחוב שכבר מזמן החשיך. הפלאפון שלה מצלצל. היא מדברת וסוגרת. היא לא מביטה בי כשהיא אומרת "שואל עלייך הבן שלי" ואני לא מביטה בה חזרה. חיוך דק ומתוח נמתח בי מבפנים ואני שמחה שהחושך מותיר אותנו כל אחת בפינתה. אלוהים, היא מכירה אותי כמו שאף אישה לא מכירה. לו הייתי מעשנת הייתי לוקחת ממנה באותו רגע סיגריה ו"בטני היתה מתמלאת  בהלת זיקנה".

 

יומולדת. חלפה עוד שנה. אני לא ילדה גדולה, אני אישה גדולה.

 

המילים האחרונות- רמי קליינשטיין "גשר"

נכתב על ידי , 3/4/2010 17:27  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 






© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לmiloli אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על miloli ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)