לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג שלי הוא בלוג פרטי ואיש לא יגע בו בלי רשותי


הבלוג שלי הוא בלוג פרטי, ואיש לא יגע בו בלי רשותי.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2005

תנשמת עצובה


הקשיבו נא. (מצטערת על הסטיה כה מוקדם בפוסט, אבל תמיד כשאני שומעת "הקשיבו נא!" אני מיד נזכרת באולם הנוסעים בבן גוריון)

מכל מקום.

יש את השיר הזה שסימפלו היונים ליהורם גאון "אולי על השפת הים" שאני שומעת בלופ כבר כמה שבועות מאז שהמפלצת חשפה אותי לפלא המוסיקלי הזה.

מעבר לחצוצרות המצפצפות, העושר האומנותי המרכזי של השיר מגיע ממילותיו הנצחיות (או במלים אחרות "אהוד מנור מכה שנית") :

 

שם השיר: אולי על שפת הים

מבצע: היונים ויהורם גאון  

לחן: נורית הירש

מילים: אהוד מנור  

[ההדגשות שלי ק.כ.]

 

לך חפש את השמחה

בין הכר והשמיכה.

בי או בה, אולי בך -

אולי על שפת הים.

 

פזמון:

נחלים זורמים הימה,

ובים כל דרך תמה,

גם השמש נמה שמה -

אל תגיד לי למה.

 

[הצעה לפזמון אלטרנטיבי:

 

הביוב זורם הימה

זהו שיר על דנה נמה

דנה קמה נמה שמה

אל תגיד לי למה.

ק.כ.]

 

לך חפש את הכיוון

בצליליו של הניגון,

בזנבו של התמנון -

[חתולי אומר שלתמנונים אין זנב.  זה גובל בהונאת הציבור זה!  ק.כ.]

אולי על שפת הים.

 

פזמון חוזר

 

לך חפש את התשובה

בתורה או בכתובה,

בתנשמת עצובה -

[בואי יוכבד, הולכים!   חמיד, נמלות ג'ינג'יות עצבניות (ע"ר)]

אולי על שפת הים.

 

פזמון חוזר

 

לך חפש את אלוהים

בגנים, באבנים,

בעלים, באבקנים -

אולי על שפת הים.

 

פזמון חוזר


הציור באדיבות חכם נקדימון

התשובה במהופך: הבוצע תמשנת

דיסקליימר: תנשמת זו איננה יוכבד אלא להמחשה בלבד


שומעת בלופ. כבר אמרתי?

 

אגב, יש שגיאת כתיב בשיר. מאחר שיהורם לא שר "בתנשמת עצובה" כי אם "בתנשמת עצובעעעעעעעה" אזיי התרגום לא נכון.

עכשיו לכי בני מדינה.

נכתב על ידי , 23/2/2005 18:57   בקטגוריות שירות לציבור  
96 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

מין: נקבה

MSN: 

תמונה




194,916
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , משפחתי וחיות אחרות , מסעות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקיפוד כזה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קיפוד כזה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)