לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג שלי הוא בלוג פרטי ואיש לא יגע בו בלי רשותי


הבלוג שלי הוא בלוג פרטי, ואיש לא יגע בו בלי רשותי.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2005

אוקראינית


יש לי שני ידידים, אחד עובד איתי, ואחד ברמן בקבועה שלי. שניהים בחורים אוקראינים, מק-סי-מים.

עכשיו, אני, יש אותי חיבה לשפות עם חן. רוצה לומר, אני מעדיפה ללמוד הולנדית על גרמנית, מעדיפה איטלקית על ספרדית.

שיקולים ענייניים כמו "זו השפה שרוב העולם מדבר בה" אין בהם כדי להרתיע אותי מללמוד איזה ניב של פלג סורר בתרבות האוסטרו-הונגרית שחי על אי קטן בלב הים השחור. טוב, גם "ללמוד" זו הפרזה פרועה. אני לומדת משפטי מפתח שיכולים להציל את חיי במקרים של אי ודאות או סכנה ברורה ומיידית. משפטים כמו "שיבעט בך ברווז" ו"הלוואי שתיפול מקומה עשירית" הזכורים לטוב. מעשי, ענייני, בלי בולשיט.

 

לפני כמה שבועות, אלכס הברמן לימד אותי להגיד "מי שלא שותה, או שהוא חולה, או שהוא זבל."

אם תתנו לי שתיים שלוש דקות, אני בונה לכם סיטואציה ולידית לגמרי שבה המשפט הזה מציל חיים. באחריות.

 

מכל מקום, מיד למחרת הלכתי אל אנדריי, והפגזתי בידיעותיי החדשות.

אנדריי, שהיה מורה מהולל לפיזיקה באוקראינה, ואיש מקסים כשלעצמו, התגלגל מצחוק והסכים ללמד אותי פתגם כדי להחזיר לאלכס.

 

את הפתגם, הוא לימד אותי מילה במילה. YIY זה "היא". קורובו, זה פרה. וכך הלאה. מילה במילה נבנה המשפט. יש בו פרות, קרניים, ועוד מרעין בישין שלא הצלחתי לזכור. הוא ארוך ומפותל וייקח לי חודש לבטא אותו כמו שצריך, אבל אני לא מהססת לנסות.

אמרתי לו "ברור לך שאני אגש אל אלכס, אגיד לו 'בבלוז'ה בפפוז'ה בלה בלה בלוז'ה... וזה אומר משהו על פרה עם קרניים ורוח ורגליים וחול.' כן?"

 

או אז התערב אלכסיי ואמר, את לא מבינה מה זה אומר? אני אתרגם לך!

 

"אני ראיתי רוח, שהפילה את הפרה,

שברה לה את הרגליים, שברה לה את הקרניים,

הכניסה לה חול לאוזניים,

ככה חזקה היא היתה..."

נכתב על ידי , 14/3/2005 19:17   בקטגוריות מה יש?  
100 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

מין: נקבה

MSN: 

תמונה




194,916
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , משפחתי וחיות אחרות , מסעות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקיפוד כזה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קיפוד כזה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)