לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג שלי הוא בלוג פרטי ואיש לא יגע בו בלי רשותי


הבלוג שלי הוא בלוג פרטי, ואיש לא יגע בו בלי רשותי.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2003

קולרגול


נוסטלגיה. זה עניין באמת מעניין. מאד קשה להסביר את זה. אני חושבת שזה בגלל שכשאתה נורא נורא קטן, אתה לא זוכר דברים בשלמותם.


אתה זוכר שברי צלילים, אתה זוכר תמונות מקוטעות, אתה זוכר פרגמנטים מסיפורים, ואתה זוכר רגש טהור.


ובגלל זה יתלחלחו לך העיניים, וכל מה שתוכל לומר זה "אני לא יכול להסביר את זה!" בגלל זה גם נורא נעים למצוא אחים לנוסטלגיה. מביני דבר. להם, לא צריך להסביר. הם, דוברי אותה שפת-אם כמותך.

אז ככה אני וקולרגול.



הוא היה המרקו שלי, הבית-קטן בערבה. אל מרקו אף-פעם לא התחברתי, היה לי פתטי מדי, ובית קטן בערבה, קוצי-מוצי ככל שתחשבו, היתה סדרה איומה ומפחידה! נלי היתה ממש מרשעת, וכל הזמן קרו לאינגלסים דברים איומים ונוראים כמו ליפול מתחת לרגלי סוסים, למות ממחלות איומות, להיות ללעג על-ידי כל תלמידי בית הספר, ומה שחרוט אצלי ממש פיזית באונה האוקסיפיטאלית: ליפול לתוך בורות של כריית פחם. לא תודה! לא בשבילי!

אני רק תנו לי קולרגול.



קולרגול היה דובון קטן שמאד אהב, אך ממש לא ידע לשיר. הוא ביקש ממלך הציפורים שילמד אותו, וזה נתן לו מתנה, משרוקית. המשרוקית גרמה לקולרגול לשיר מאד יפה. מה שאוטומטית גרר שהוא יצטרף לקרקס. [?!?]



כשהוא התחיל להתגעגע לחיות היער, מנהל הקרקס הרשע לא נתן לו לעזוב! [מזכיר לכם מישהו?] ואז החלה סאגה ממושכת של הבריחה שלו, ממנה, הזכרון הכי חי שלי אישית, הוא קולרגול בורח על איזו ספינה, ונופל למים.


שוין. ככה לא בונים חומה.
הלאה.


זה אני שמי קולרגול
דב השר בדו-וסול
בפה דיאז במי במול
יש לי צווארון עגול


משרוקית קטנה
לי ניתנה במתנה
משרוקית יפה-יפה
דו-רה-מי-סי-לה-סול-פה
לה לה לה לה לה לה לה
לה!

זה אני שמי קולרגול
דב השר בדו-וסול
בפה דיאז במי במול
קולרגול זמר גדול!
קולרגול זמר גדול!



כעת.


הבה נפצח במריבה סוערת אם זה "דו מי לה סי לה סול פה" או "דו רה מי סול לה סול פה" או עוד אלף אפשרויות. אם זו מפוחית או משרוקית.. חה! הצחקתם אותי!

 


מכל מקום.

קולרגול נולד בצרפת, ואלה המילים המקוריות


(מי שלא מקליק על הלינק, מפסיד ב-ע-נ-ק ואין לו מה לדבר איתי יותר)



C'est moi qui suis Colargol
L'ours qui chante en fa en sol
En do dièse et mi bémol
En gilet et en faux-col
Le roi des oiseaux
Vous le savez mes amis
M'a donné un beau
Sifflet pour faire cui-cui
Cui cui cui cui cui cui cui !
C'est moi qui suis Colargol
L'ours qui chante en fa en sol
En do dièse et mi bémol
C'est moi qui suis Colargol


בכל העולם קראו לו "קולרגול" ורק הבריטים קראו לו "ברנבי".


זה כל כך פתטי.. והם כל כך מגוחכים כשהם כותבים בכל רחבי הרשת משפטים כמו "איזה דבילי זה לקרוא לברנבי קולרגול! הצרפתים האלה!"



המילים של הגרסא האנגלית [אותו כנ"ל עם הלינק הזה]


Barnaby the Bear's my name
Never call me Jack or Jane
I will sing my way to fame
Barnaby the Bear's my name

Birds taught me to sing
When they took me too their king
First I had to fly
In the sky so high so high so high


 


אבל, זה בהחלט השוס האולטימטיבי.
לא ללחוץ על הלינק בלי מטפחת לניגוב האף.
מומלץ לשבת, ושיהיה לידכם מבוגר אחראי.

וזה מקור האוצר
מקוה שנהניתם.

תודות - לופוסו מנוע החיפוש האנושי.




יש לי גם עניין כזה עם דרקונית המרק מהדינדנים. אבל אי אפשר הכל ביום אחד.

נכתב על ידי , 26/10/2003 20:34  
146 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

מין: נקבה

MSN: 

תמונה




194,916
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , משפחתי וחיות אחרות , מסעות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקיפוד כזה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קיפוד כזה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)