לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הבלוג שלי הוא בלוג פרטי ואיש לא יגע בו בלי רשותי


הבלוג שלי הוא בלוג פרטי, ואיש לא יגע בו בלי רשותי.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2004

דור


בזמן האחרון מתות אושיות תרבות. נתן יונתן, פשנל, מאיר אריאל הגדול מכולם, נעמי שמר, ועכשיו גם אריק לביא.

כשחושבים על זה, אז זה אך הגיוני שימותו לך אושיות תרבות. הלא לכל דור יש את מי שגדל על ברכיו התחנך על מילותיו ושר את שיריו ומטבע הדברים, האושיות הללו מבוגרות ממך. באמת שאין טבעי מזה. 

 

לנו ברור לחלוטין שאלתרמן כבר מת ואנחנו מתחנכים רק על מורשתו. אבל לדור ההורים שלנו הוא אבד. כך בן גוריון, תרצה אתר, רחל, ודובי דוברמן.

 

כמו שאתה לומד להכיר בזה שיום אחד תשאר בלי ההורים שלך, כי זו דרכו של עולם, כך לאט לאט חודרת לראשך ההכרה שיום אחד לא יהיה שייקה לוי. או יוסי בנאי. עדו קינן, או דליה רביקוביץ'. וזה מדכא, מונאמי. פשוט מדכא. כל הנוסטלגיה שלך מתה ונשארת רק בך ובמתי המעט שחלקו את ההיכרות המעמיקה שלך. מהאנשים האלה נשארים דפים מצהיבים ומעלי אבק בתכניות לימודים שנואות ולעוסות עד אבדן טעם של משרד החינוך. אנשים שעשו לך את היום, לפעמים, עם איזה "גם צ'רנוחה היה באופסייד" או "את הלילה שלך, מרגיעים, מרגיעים"

 

את אריק לביא תמיד אהבתי, ובניגוד לפקודות מטכ"ל.

רוצה לומר, שבדרך כלל אדם מפנים את סלידתם של הוריו מאמנים. את דני ליטני, למשל, אני עדיין מתעבת רק בגלל שאמא שלי לא יכולה לסבול את השינים שלו.

 

אני רצינית עכשיו. כשאני מורידה שירים לנגן הMP3 שלי, זה RHCP, פרנטה, רולינג סטונז, איזה גוגודולז או שניים, וכך הלאה. וחוצמיזה כמה עשרות שירים של אריק לביא. אני מנגנת בShuffle ותמיד שמחה שהוא נדחף לתוך כל העכשוויים האלה.

 

אם לסכם למילה אחת, לי, זה עצוב.














 

בכל פגישה מקרית פורחת איזו תכלת
לכל מבט ראשון - ניחוח הלילך
היה או לא היה - ישנם לילות כאלה
לילך היה לילו, לילו היה לא לך
+

זאב המים לו שיניים
לו שיניים שני טורים
ולמקי סכינאי
יש סכין במסתרים

+

כל הנחלים הולכים לים
ולי כבר אין לאן ללכת
אני עכשיו מצב קיים
ואת היסטוריה מתמשכת
כל העצים לבשו ירוק
אני לבשתי ג'ינס וכובע
עכשיו הכל נראה רחוק
רוצה לדעת למה כובע
+

זה קורה
כשהדרך מתמשכת
זה קורה
רק ללכת, ללכת
שום דבר לא ידוע
לא שנה, לא שבוע
רק לנוע לנוע
ולחשוב שהייתי יכול
לחזור על הכל
אבל בן אדם
זה קורה
+

כי גיל נסע לחו"ל
גיל נסע לחו"ל
שלשום, בסוף אלול
נסע לו גיל לחו"ל
+

את חכי לי ואחזור,
אך חכי היטב.
את חכי לי גם בקדר
מסגריר הלב.
.

וישתו כוס יין מר,
זכר נשמתי...
את חכי וכוס נמהר
אל נא, אל תשתי!
+

בתחנה בבאר שבע עמד קטר
ומספרו שבעים ארבע מאות ארבעה עשר
קטר קיטור תשוש קטר קיטור ישן
עמד בתחנה והעלה עשן
+

בוקר עלה בהרים הכחולים
טיפסתי נושם בשבילים עתיקים
נולד בי שיר זמר נושן:
"הו, מה כחול!"
והד לי ענה מהרי הבשן:
"הו, מה כחול, כחול, כחול, כחול!"

נכתב על ידי , 30/6/2004 08:13   בקטגוריות שירה  
70 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

מין: נקבה

MSN: 

תמונה




194,916
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , משפחתי וחיות אחרות , מסעות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקיפוד כזה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קיפוד כזה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)