לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

מיכל והכפר


חסידת עוגות העולם

Avatarכינוי: 

בת: 46



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מתכונים ועציצים


נחתנו כאן לפני שבועיים ואני מרגישה שרק עכשיו נחתתי על הרגליים, קודם זה היה על הראש. הסממן הראשון של נחיתה על הרגליים הוא שאירחנו.

אני חייבת לחלוק שני מתכונים נפלאים מהאירוח של אתמול:

 

סלט קינואה וסלק

 

באחד הטוקבקים למתכון קינואה מישהו גורס שלקינואה יש טעם של לגו. זה נכון. אני גם זוכרת אפילו נעמה הרימה ידיים. אבל קינואה משתדכת נפלא לטחינה ואפילו אעז לומר טחינה ועמבה (אני לא אחראית לריח ולמה שקורה בלילה מתחת לפוך) והיא שידוך נפלא גם לסלק. כשהיינו בישראל התמכרתי לעצבים שאני חוטפת כשאני קוראת דה מרקר, אבל באחד המדורים מישהו נתן מתכון לסלט קינואה. אני לא זוכרת את שמו ואת המתכון שיננתי בעל פה כך שיתכנו שינויים.

 

שתי כוסות קינואה מבושלת

ארבעה סלקים לא גדולים מבושלים או אפויים (אני לא ממשטרת הסלק) חתוכים לקוביות קטנות

חצי כוס צנוברים

שלושת רבעי כוס גבינת פטה מפוררת

צרור פטרוזיליה חתוך דק

לימון סחוט

שמן זית

 

מערבבים ונהנים. אגב, גם המתכון הזה נקרא מעולה.

 

פלוט זיתים וגבינות

 

בטיול לירושלים בחנוכה הילדים רצו לטייל בעיר העתיקה. חנינו בחניון ממילא ותכננו לאכול חומוס בלינא אבל בדרך נתקלנו ברולדין ולא יכלנו להשאר אדישים. אור התכבדה בסופגניית פבלובה, בן בשוקו-וניל ואני בקרם פיסטוק. בקופה לא יכלנו לוותר על פלוט אחד מהערימה היפה. חיפשתי מתכון כשחזרנו הביתה ומצאתי מתכון לפלוט זיתים וגבינות של מיקי שמו. אתמול באירוח עשיתי ניסויים על בני אדם והכנתי לראשונה את הפלוט. מה אומר ומה אגיד? יצאתי אלילה. אלילה! אני מביאה את המתכון עם שינויים שערכתי:

 

700 גר' קמח לבן
150 גר' שיפון
600 מ"ל מים
100 זיתי קלמטה מגורענים
300 גרם גבינות (אני בכוונה לא כותבת אילו כי גבינות בארץ יקרות נורא, לא אכפת לי אם תכינו עם גאודה וגוייאר או עם טל העמק ודומיו)
2 שיני שום קצוצות
כף שמרים יבשים
כף מלח

אופן הכנה:
1. מערבבים קמחים ושמים בצד קערה עם 600 מ"ל מים ובתוכה ממיסים את השמרים. אחרי חמש דקות, כשהשמרים התעוררו לשים את הקמח והשמרים יחד.

2. מוסיפים את המלח ולשים דקה נוספת ולבסוף את הזיתים, השום והגבינות. מערבבים כדקה עד השתלבותם בתערובת הבצק.

3. מניחים למנוחה בקערת המיקסר כשעה.

4. מחלקים ל-10 יחידות, מגלגלים כל אחת מהם לגליל צר וארוך באורך של עד 25 ס"מ.

5. מתפיחים כשעה. אופים ב-220 מעלות עד 15 דקות. לאחר האפייה מברישים בשמן זית.

 





מתכון דומה להפליא של אורי שפט (אף אחד לא המציא את הגלגל?), נראה לי שבעתיד אערוך ניסויים על הפלוט עם גבינות, אגוזים ופירות מיובשים.

 

 

אובססיית העציצים שלי מרחיקה לכת. נכון שטל הוא ראש מדור ירוקת בבית אבל העיניים שלי נוצצות ואני רוצה גם כל מיני עציצים תלויים בבית: תמונות שהם עציצים ועציצים שהם תמונות.

 

 

 

וגם התאהבתי אנושות באזוב בצנצנת, תראו כמה חמוד, אני מכריזה בזאת על טרנד בארץ הקודש:

 

 

נכתב על ידי , 22/1/2012 17:53   בקטגוריות אוכל, ויש גם מתכון, מתכון, מתכונים  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מיכליקה ב-6/2/2012 17:15
 



קינון, אביב שלא מגיע, פסטה ועוגות


כששאלו את אור אילו חיות מחמד יש לה, היא ענתה: דגים ורובוטים. לילדים יש עכשיו מן קטע שכזה: הם מאלפי הרובוטים שלנו. השואביק הוא ג'ורג' והשוטפיק היא ג'ורג'יה והם מאלפים אותם ובן מגדיל לעשות ומפזר פירורים בבית כדי שאם אין מספיק לכלוך עד עכשיו, שיהיה לרובוט מה לאכול. בסוף לא רק שקנינו את הרובוטים, נצטרך גם לשלם הון לפסיכולוג על סעיף: לכלום היה חתול או כלב ולנו היו רובוטים.

גם טלכה מקנן: הזמנו את איש השטיחים שינקה לנו את השטיחים למעלה, רק בחדרים הממש מטונפים - חדר העבודה שבא מטונף מלכתחילה וחדר הילדים שספג משחות טוסיקים, יריקות אנטיביוטיקה ובעיקר דרעק מהכסא המסתובב של איקאה (הבורג שיחרר איזה נוזל שחור מסתורי ושמנוני). עכשיו כשהחדרים נקיים הוא באטרף על החדר שלנו.

כמו כן הוא משלח את הרובוטים לנקות את הקומה התחתונה ולפי קריאות המצוקה של ג'ורג'יה (שוטפיק) כבר נראה לי יותר קל לנקות בעצמי בלי שהרובוט יקרא לי כל הזמן. הו כן, שכחתי לומר אבל הם מדברים ואפשר אפילו לתכנת אותם שידברו בכל מיני שפות, כולל פולנית "כן, לא איכפת לי לנקות, צאו לבלות ואני אנקה פה בחושך, אפילו כוס מים לא נותנים לי". אבל כמה קינון שלא יהיה עדיין ברדק איימים, שאני לא אתן לכם לטעות.

 

קר קר קררררררררר. מחר אפריל ובחוץ כל בוקר מינוס עשר מעלות, הטמפרטורה לא מתרוממת מעל החמש צלזיוס והאמת שכבר נשבר לי. יאמר לזכותי שלא קריחצלתי שנה שלמה אחרי אוגוסט בישראל העדפתי שיהיה כמה שיותר קר, לכמה שיותר זמן אבל הנה אחרי סתיו וחורף ואביב שלא מגיע אני שומרת את הזכות לקטר. כמובן שיכל להיות גרוע יותר ומשום דוביותי לא ממש קר לי כבימים כתיקונם ועדיין. חוץ מזה שהאביב לא מגיע, חגי האביב כן מגיעים: פסח האהוב שוכן לו בקרן זוית בסופר מרקט עם מצות, מיץ ענבים ואבקות קניידלעך ואיסטר הגאוותני עם ארנבוני שוקולד וביצי שוקולד (של גודייבה!) עטופים בנייר מטאלי בצבעי פסטל וגורמים לי לקנא נוצרים. זה יותר גרוע מהכריסמס.

 

הבטחתי מתכון לפאנקייקס ואני מכזיבה בגלל ישראבלוג שמחק לי את הפוסט, אז אני סתם משוויצה בפסטה שהכנתי אתמול: גיררתי שורש סלרי, גזר וקצצתי בצל - טיגנתי את הכל. הוספתי בשר טחון ועשיתי בו מעשה בולונז, בישלתי עם רוטב עגבניות מוכן, יין אדום (טיפונת, רק בשביל הטעם), פטרוזיליה קצוצה ושום כתוש ואחרי שעירבבתי עם הפסטה שבשלתי בסיר נפרד, אפיתי את הכל עם פירורי לחם וזילופי שמן זית מלמעלה. יצא להיט אבל יותר מדי אוכל, נראה לי שארבעה ימים נאכל את זה. המתכון אגב, על פי בת' איילון מספר הפסטה הגדול, עם המון המון שינויים שלי.

 

לסיום, צ'ופר לחובבות הקראפטס:

מסיבות יומולדת מהממות - http://onecharmingparty.com/

והעוגות הכי מהממות בעולם הזה, כשאגדל אהיה כמוה http://amelieshouse.blogspot.com/

ויש גם הדרכות לעוגות מקסימות (אני אולי אעשה כאלה בעוד שנתיים, כשמהומת השמבלילה תשכח)

http://weelovebaking.blogspot.com/

וגם פה

http://www.the-crafty-penguin.com/

 

 

 

נכתב על ידי , 31/3/2011 14:46   בקטגוריות אוכל, ויש גם מתכון, מתכון, מתכונים  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אילן ב-6/4/2011 20:32
 



מאמא עוף


סבב המחלות האחרונות בעטיו (או שמא אומר: בזכותו?) הפסדתי כמה ימי עבודה הניב כמה דברים:

א) כשאני בבית יש הרבה יותר בלאגן, אם הייתי חורה נורמלית הייתי עכשיו מכבסת ומקפלת אבל אני מפונקת ועצלה אז אני לא.

ב) הרבה אוכל. בעיקר עוף לבקשת האורולים. הנה נהייתי אמא שניצל וזה אפילו בלי להכין שניצל אחד. הכנתי השבוע מרק רגל עם עגבניות ותרד לשמחת הטלכה שהעוף עף לו כבר מכל החורים (מהגליון האחרון של על השולחן*), העוף האדיר עם הסויה (מתכון מצד שמאל, מי שלא מכין לא יודע מה הוא מפסיד) ועוף של לידיה.

לידיה היא גברת איטלקיה קתולית מבוגרת שיודעת איך לבשל. יש לה תכנית ב Pbs ואפשר גם לעלעל במתכונים שלה כאן. חברתנו המהממת גיאורגי שיודעת לבשל מעולה אך לא משוויצה בזה כמוני(איזה מן דבר זה לדעת משהו כל כך טוב בלי להתרברב?) אמרה לי שאני חייבת לקנות את הספר של לידיה. קניתי ואז גיליתי שיש בו המון מתכונים של ארנבות, חזירים (וגם חזירי בר!) וגם חיות שלא ידעתי על קיומן. נו שוין, אני חושבת שהספר שווה הכל בשביל רולדת הפרגיות במרלו והעוף בתפו"א וזיתים (על הכוונת גם קרוסטטות עם ירקות ירוקים ועם ריזוטו וזוקיני).

עכשיו מתכון, לא?

 

עוף בתפו"א וזיתים

 

קילו עוף (החלקים האהובים עליכם - אני הכנתי פרגיות)

רבע כוס שמן זית

מלח ןפלפל שחור גרוס טרי

קילו תפו"א קטנטנים אדומי קליפה חתוכים לחצאים או רבעים

שלושה בצלים קטנים

שני גבעולי רוזמרי

20 זיתי קלמטה (טאסוס) מגולענים

פלפל אדום חריף מיובש שבור או חצי כפית צ'ילי גרוס

שתי כפות פטרוזיליה קצוצה

 

בקערה לערבב עוף, שמן זית ומלח פלפל. לחמם שתי מחבתות עמוקות לחום בינוני ולטגן את העוף מכל צדדיו עד להזהבה (10 דקות). להזיז את העוף לצד אחד של המחבת ולטגן את תפוחי האדמה והעוף תוך כדי עירבוב  15 דקות.

בהפסקות בין הערבובים חתכו את הבצלים לחתיכות די גדולות. חלקו את הבצלים, ענפי הרוזמרי, הפלפל החריף והזיתים בין המחברות והמשיכו לטגן עוד 15 דקות. זהו, כמעט מוכן, רק נותר להגיש ולפזר פטרוזיליה חתוכה מעל הכל.

 

* על השולחן: לפעמים טועים טעויות קצת מטופשות (side ways זה בכלל בעמק סנטה ברברה ולא נאפה) ובאופן כללי מינון הכתבות של המתכונאית ר"א גדול מדי ואחרי שלוש מתכונים שלא צלחו לי אני מחרימה אותה. החודש הם צרפו חוברת מתכונים עם המתכונים המהוללים של כל הזמנים. חוברת חמודה (שוב הבראוניז של דונה היי נוכסו למיכל מוזס) עם מתכונים מוצלחים ברובם (אני לא אבשל אגסים בקינלי, שמעתם?) משם לקחתי את מתכון מרק הרגל. טלכה אהב, אני פחות, באופן כללי למי שאוהב אוכל ובעיקר חצילים (טפי) כדאי למהר ולקנות את הגליון החודש, עושה רושם מהסוג השימושי.

נכתב על ידי , 13/2/2011 17:16   בקטגוריות אוכל, ויש גם מתכון, מתכון, מתכונים  
2210 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Dexuaneue ב-6/11/2014 08:35
 




דפים:  
122,637
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים מעבר לים , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למיכליקה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מיכליקה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)