לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

לשאוף לנשוף

כינוי:  Xanty72

בת: 52



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2003    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2003

זנות היא מקצוע בדיוק ככל מקצוע אחר. עובדה, זונה כתבה ככה


יצא לנו לדבר פעם על עובדת היותי פמיניסטית? (ולמה אני שומעת את אלי ואת 48 ממלמלים, כל אחד מתחת לשפמו הפרטי, "פמיניסטית בתחת שלי"?). לא לא, אני לא מיליטנטית, מעולם לא שרפתי חזיה (איך תמיד מגיעים להתנצלות הקלושה הזו?), ואני לא חושבת שכל משגל הטרוסקסואלי הוא בעצם אונס. פמיניסטית חמודה כזו, לייט. טוב, לא כזו לייט, מידיום.


כשאני שומעת מישהי אומרת את המשפט המטופש, "אני? אני לא פמיניסטית בכלל", בא לי להסתובב ולשאול אותה, "מה זה אומר? שאת פחותה מגברים? שאת לא מאמינה שמגיע לך שכר שווה על עבודה שווה? במה מתבטאת העובדה שאת לא פמיניסטית?". אפילו עשיתי את זה כמה פעמים. בדרך כלל זה סתם ביטוי של נשיות מתפנקת כזו, שבא לשאת חן בעיני גברים. משהו מעדות "אוי, אני כזו אישה קטנה ואתה כזה גבר חזק וגדול" (עיני עגל נחוצות להשלמת העניין).


אבל אני יכולה להבין למה נשים שהן באמת פמיניסטיות טובות בהתאם לכל קריטריון אפשרי לא אוהבות לשאת על גבן את ההגדרה הזו, היא מאוד לא סקסית.


יש תחום אחד שקשה לי אתו במיוחד, וזו זנות. לא, אני לא חושבת שזנות צריכה להיות לא חוקית. למרות שאני יודעת שרובן המכריע של הזונות מגיע מרקע מאוד בעייתי, אחוזים גדולים מהן נאנסו לפני שבחרו במקצוע הזה, וכחלק מעיסוקן חלקן נאלצות להתמודד עם אלימות ואונס, עדיין, אני חושבת שזכותה של אישה בגירה לבחור למכור את גופה. הייתי רוצה לבטל את הסיבות שגרמו לה מראש לבחור את המקצוע הזה, אם הדבר אפשרי.


אבל למרות הליברליות שלי, בגלל כל הסיבות שמניתי למעלה, הטענה לפיה זנות היא מקצוע ככל מקצוע היא טענה מטומטמת. אני לא מצליחה לחשוב על הרבה מקצועות בהם אונס, אלימות והשפלה חברתית הם חלק אינטגרלי מהעניין.


לכן כשקראתי את המאמר הזה, היה לי קשה להתמודד עם הכתוב בו. לכאורה, כתבה אותו אישה בגירה, שזכותה המלאה על גופה בלתי ניתנת לערעור בעיני, והיא נשמעת נבונה למדי, למרות הטענות השחוקות. אבל כמה התקוממתי לגלות, בשל תשומת הלב של ב.  לפרטים, שכנראה הוידוי של אותה "דגנית" לא נכתב על ידי "דגנית", אלא על ידי אורי קציר (שימו לב בצד, לרשימת "פרסומים נוספים"), שככל הנראה, מעולם לא היה אישה, או עסק בזנות, מה שהופך את הדעות שהוא מביע בטור הזה לפרובוקציה זולה במקרה הטוב, ולשקר גס במקרה הרע.


מה היה קורה אם אדון קציר היה מפרסם את הטור הזה כדעותיו של גבר? סביר להניח שדעתו לא הייתה מתקבלת, בשל העובדה שאין לו מושג ירוק על מה הוא מדבר. מה הוא עשה כדי לתת משנה תוקף לדעותיו האישיות? בחר לשקר ולהציג אותן כדעותיה של מישהי שעובדת כזונה. ותראו איזה יופי, כמה תגובות שתומכות בו יש שם, לא מקסים? ומה התוצאה? אלפי קוראים שעכשיו מרגישים בטוחים ברעיון לפיו זנות היא ככל מקצוע אחר, עובדה, זונה פמיניסטית כתבה על זה.


 

נכתב על ידי Xanty72 , 29/11/2003 16:29   בקטגוריות בשבתי כמבקרת תרבות  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של zazy ב-7/8/2004 00:00



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לXanty72 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Xanty72 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)