בהמשך לתגובה המזועזעת של ג'ון, והתגובה המשועשעת של הסוכן א', חשבתי קצת על כל העניין הזה של סקס באינטרנט, למה פורומים כן, לעומת זאת צ'אטים ואודיגו כמעט שלא, ובמציאות הסטנדרטים שונים לגמרי, והגעתי לכמה מסקנות (היום אני אנליטית).
הסטנדרטים שלי במציאות נמוכים הרבה יותר מאשר הסטנדרטים הוירטואליים שלי (בהנחה שמדברים על סקס), נגיד, אם איפשהו יתחיל אתי מישהו שנראה ממש טוב, אני לא אטרד יותר מדי מהעובדה שהוא לא סופר מבריק, ואעדיף להתמקד לו בקוביות בבטן. אבל באינטרנט הכל משתנה. פתאום הקוביות בבטן הופכות חסרות ערך, ומה שאמור לגרום לי לרצות אותו, הן רק מילים, ואני במילים, אנינת טעם מאוד. מישהו שיתחיל אתי ב- "בת כמה? מאיפה? מה עושה?", יזכה לטריקת דלת נזעמת. המילים הכתובות שלהם אמורות לגרום לי תשוקה, ולמרבה הצער, אין הרבה אנשים שיכולים לעורר את התשוקה שלי באופן הזה. ולמה פורומים כן? כי נוצרת שם הכרות וירטואלית לאורך זמן, שנותנת לו הזדמנות להפגין כמה הוא שנון, מבריק, מקורי, מה שבצ'טים או באודיגו לא קורה.
אבל זה לא ממש משנה, כי עדיין, נשאר מחסום המראה. אמנם אחרי התאהבות וירטואלית אני לא אצפה לקוביות בבטן, אבל כן יכולה להיות לו שומה פוסלת בדיוק מתחת לאוזן.
כך שמה לעשות, גם כשאני חרמנית, עדיין יש לי סטנדרטים.
ובמסגרת רצף הגאונים האמנותיים שנפל עלי, עוד גאון (שבועות ברוכים בכמות הגאונים שבהם) – סיימתי לקרוא את Bleak House, של דיקנס - ובושה וחרפה שהוא לא מתורגם לעברית, באמת בושה – והבנתי למה ספרות גדולה מחזיקה מעמד כל כך יפה.
המודרניסטים לא אהבו את דיקנס, יותר מדי פאתוס, יותר מדי עלילה, מסחרי מדי, רחמנא לצלן (מה לעשות שפעם סופרים כתבו אשכרה כדי להתפרנס מזה?) הם טענו שהדמויות שלו שטוחות, וקראו לו, בבוז, the great entertainer. אני לא אומרת שבספר אין פגמים, יש כמה דמויות שהייתי שמחה להוריד להן כאפה עסיסית, הוא גם מוסרני בצורה יוצאת דופן – הדמויות החשובות נענשות על פגמיהן המוסריים במוות - גם הדרשות שלו מעיקות לפעמים, אבל הוא משחק בקוראים בצורה כל כך נפלאה, יודע לבנות עלילה ביד בטוחה, באופן שיגרום לנו להפסיק לנשום – כישרון שיש להעריך שבעתיים לאור העובדה שהספר נכתב ופורסם בהמשכים, מה שהצריך עבודת תכנון מאוד דקדקנית – אבל מה שאותי הכי הפעים זו דווקא בניית הדמויות שלו, נכון שיש דמויות שטוחות, אבל זה רק כי הן ממלאות צורך עלילתי מסוים, חלק מהדמויות המרכזיות פתאום משתנות מול העיניים של הקורא, והופכות מקריקטורה לאדם מלא. הדוגמא המוצלחת ביותר לדעתי היא זו של סיר לסטר, אציל אנגלי סנוב, מעצבן להדהים, כזה שבטוח שאין דבר יותר חשוב מהמוצא האצילי שלו, שאחרי אירוע מסוים מתגלה פתאום כמישהו שמסוגל לאהבה ענקית, שחוצה גבולות של מעמד ומוסכמות חברתיות.
למי שיש סבלנות לספר מאוד ארוך, בשפה קצת ארכאית, אבל שגורם להתפעלות אמיתית, אני ממליצה בחום, ושמישהו כבר ירים את הכפפה ויתרגם אותו, למען השם!