לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

לשאוף לנשוף

כינוי:  Xanty72

בת: 52



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2004    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2004

נו, פיצוי על השעמום של אתמול. אני מקווה. לא, לא סקס.


טוב, קודם כל פינת התלונות:


א.      אני מרגישה שמתקרבת הצטננות נבזית במיוחד.


ב.      יצא לי חצ'קון, אבל מהסוג הכואב וחסר הראש ממש בשוליים של נחיר ימין, מה שמאוד יקשה עלי את מלאכת מחיטת האף.


ג.       אמא שלי שוב התחרפנה, אבל זה סרט אחר.


ד.      שולה העוזרת אצלי בבית, בפעם האחרונה זה נגמר בזה שהיא שברה את התמונה האהובה עלי, והרסה את אחת המסגרות היפות שנראו אי פעם (לתמונה שלום), אני מקווה שיהיה בסדר.





 


 


וכעת לקטע המרכזי של הערב:


אתמול סוף-סוף מוסדו יחסיי עם י' לא, שוב לא מה שאתם חושבים. כשהגעתי לעבודה החדשה הגעתי בתור X, אבל די מהר עלו שם על כישוריי התרגום שלי, ומאז אני עושה תרגומים+X, או X+תרגומים, תלוי איך מסתכלים על זה. מי שאני מתרגמת בשבילו הכי הרבה והכי בשמחה הוא י', משלוש סיבות:



  1. הוא מאוד נחמד
  2. הוא יושב לידי
  3. הוא מבקש מאוד יפה.

עד עכשיו הוא היה מבקש כל פעם בדחילו ורחימו, ואם אני לא עסוקה, ואם לא מפריע לי וזה, ואני תמיד הסכמתי, כי לא משנה כמה הרבה עבודה יש, היא מגיעה בגלים של לחץ, מה שמשאיר די הרבה פנאי. אתמול היו חילופי גברי (ב' מסרתי לש' ד"ש ממך, ואתה יודע מה הדבר הראשון שהוא אמר? "אוי, את יודעת שריתקתי אותו לשבועיים כי הוא עישן לידי?", הוא מוסר לך בחזרה), והבוסית החדשה ניגשה לשאול על אילו תחומים אני אחראית, אז אמרתי לה שבאופן קבוע אני עושה את זה וגם את זה, וגם מתרגמת די הרבה בשביל י'. אז היא אמרה, "מצוין, י' יצטרך עכשיו הרבה יותר עזרה והוא גם אמר שהוא מאוד נהנה לעבוד אתך". היפ היפ הוריי! נורא שמחתי לשמוע את זה.


אחר-כך תהיתי על כל העניין הזה, של כישורי שפה. תמיד הייתה לי שפה די עשירה. זו לא ממש חכמה, למדתי לקרוא בגיל מאוד צעיר, ואחר כך העברתי את מיטב שנות היסודי כשאני מסווגת כטמאה חברתית, כך שהדבר היחיד שהייתי עושה כל הזמן הוא לקרוא. בתנאים כאלה השפה מתפתחת מעצמה. מילים תמיד היו החברות הכי טובות שלי. אחד הרגעים המבעיתים בחיי היה כשהייתי בת 12, פסעתי ברח' קורדובה (רוסריו, ארגנטינה), ופתאום שמתי לב שאני חושבת בספרדית. זה היה רגע של אימה מזוקקת. בחיי שהייתי בטוחה שהעברית לא תסלח לי על הבגידה השפלה.


כשחזרנו מהשליחות בארגנטינה החלטתי שלא עוד, ואני רוצה להיות בחברה', ואם אפשר, בחברה' של המגניבים. אז עשיתי כמיטב יכולתי המוזרה, והם קיבלו אותי, אמנם בתור חיית מחמד קצת משונה, אבל גם זה משהו. פעם באו אלי שרית ומיטל (שתיהן במלרע) ואז שרית הצהירה על כוונתה להיות ספרית כשתגדל. הסתכלתי עליה ואמרתי, "לא חבל, עם פוטנציאל כמו שלך?", שתיהן התחילו לצחוק, וכשנרגעו קצת אמרו, "אריאלה, די, אפ'חד לא מדבר ככה".


אוקיי, אז לא קול לדבר ככה. מייד גדעתי לעצמי בערך שבעים אחוז מאוצר המילים, וניסיתי להיות בחבר'ה. זה לא הצליח לגמרי, אבל אני כבר פחדתי להשתמש במילים "יפות", גם ככה נחשבתי סופר ווירדו, אני צריכה גם את זה על הראש? כך זה נמשך עד לקורס הקצינות בצבא. הייתה איזו סדנא אווילית, מאלה שכל-כך אהבו שם, ומישהי מהצוערת התחילה לדבר. היא דיברה בשפה מרהיבה, מלאת מטפורות ודימויים מקסימים ומדויקים לגמרי. אני זוכרת שהסתכלתי עליה פעורת עיניים, ואז חשבתי לעצמי, "היי, כוס אמק ערס, גם אני יכולה לדבר ככה!". היא, בלי לדעת, החזירה לי את השפה שלי.


עכשיו אני בכלל חושבת על אנשים שיש להם תפקיד קריטי בחיינו, והם אפילו לא מדמיינים.


 


 

נכתב על ידי Xanty72 , 11/3/2004 10:11   בקטגוריות הגיגים בתרי-זוזי  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אריאלה ב-14/3/2004 22:48



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לXanty72 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Xanty72 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)