לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

לשאוף לנשוף

כינוי:  Xanty72

בת: 52



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2004    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2004

ה- e-Book מתקרב


הנה זה מגיע. ספר אלקטרוני שמיש. אני כבר שומעת את חובבי הספר נאנחים בפינוק, "אבל נו, זה לא יהיה כמו להיכנס למיטה עם ספר", אז זהו, שכנראה שכן. המשקל, הגודל, יהיו דומים. אני חושבת על הקלות המדהימה שזה יכול להביא לחיי – אם עד עכשיו בכל פעם שטסתי לחו"ל נאלצתי לסחוב לפחות ארבעה ספרים, שאחד וחצי מהם כבר היו נגמרים בטיסה, ואז לדעת שחלק מתקציב החו"ל יוקדש לרכישת ספרים (אני נכנסת לחרדות אם אין לי מה לקרוא, מאוד לא חינני) – הרי שמעכשיו אפשר יהיה להטעין על המכשיר המדהים הזה עשרים ספרים, ובא לציון גואל.


תחשבו שאפשר יהיה להגיע לחנויות ספרים, עם המכשיר הזה, ולהטעין עליו איזה ספר שבא לכם. והחיסכון בתקציב? עד עכשיו אני מוציאה כ-400 ₪ לחודש על ספרים, סביר מאוד להניח שההוצאה תקטן מאוד. ולצרכי מחקר? נגיד אני אצטרך לעשות עבודה לאוניברסיטה, ולמצוא כל מקום בו מופיעה דמות מסוימת, הרי כל מה שאצטרך לעשות הוא ctrl+F, והדמות תגיע בריצה אלי. מצד שני, יהיה לי יותר קשה למצוא ציטוטים, יש לי זיכרון צילומי, אני זוכרת איפה בדף נמצא מה שאני מחפשת, אם לא יהיו דפים, אני בטח אצטרך לזכור מילות מפתח, זה יהיה לי קצת יותר קשה.


אבל, אבל, ברור שיש אבל: אני לא קונה ספרים רק כדי לקרוא אותם. ספרים הם משהו הרבה יותר גדול מסך כל מה שמסופר בהם. מבחינתי הבית שלי נמצא במקום בו הספרים שלי נמצאים. הם הדבר האחרון שיארז והדבר הראשון שיפרק כשאני עוברת דירה. המראה הזה, של מאות הספרים, שמונחים להם על מדפים, מסודרים בסדר שרק אני יכולה להבין, (כי חייבת להיות שיטה. אי אפשר לנהל ספרייה גדולה בלי שיטה, אם לא לא מוצאים כלום), מאשש את הערך שלי בעולם, הנה, אני אינטלקטואלית, הנה, יש לי המון ספרים, הנה, רוב הספרים איכותיים בצורה קיצונית, הנה, כל מי שבא אלי הביתה יודע איזו בחורה נבונה אני (והנה, אאוגוסטו מונטרוסו כתב את זה בצורה הרבה יותר מוצלחת). מה יקרה כשכל הספרים יהיו מאוכסנים במכשיר אחד, סתמי למראה? איך אני ארגיש ללא הרף את הביטחון שמוקרן אלי מהספרים? איך אני אוכל לטמון בין דפי המכשיר דפים ולגלות אותם אחרי עשר שנים, כשאני כבר במצב נפשי שונה לגמרי?


או שאולי יקרה מה שקרה עם דיסקים: פעם הייתי קונה כל דיסק שאהבתי, והמון פעמים הייתי מתאכזבת, כי יש דיסקים שחביבים עלי, אבל לא מספיק כדי לקנות אותם. במקרה כזה, אין לי בעיה לשמוע על המחשב, אני לא צריכה אותם על המדף. לעומת זאת, דיסקים של אמנים שאני אוהבת, חשוב לי לקנות בכל מקרה, ולו כדי להמשיך לעודד את פעולתו של אותו אמן (אני בטוחה שבונו מ-2U שואל, בכל פעם שיוצא להם דיסק חדש, "נו, הזותי מישראל כבר קנתה?). אולי עכשיו, המכשיר החדש הזה יאפשר לי לקרוא את הספר, ואז להחליט אם אני רוצה שהוא יהיה אצלי בספרייה (עד שאחי המנוול יחליט לגנוב אותו).


אני חושבת שאני אוהב את החידוש הטכנולוגי הזה. רק שלא יעלה יותר מדי, ושיהיה מבחר נאה של ספרים שאפשר להטעין עליו.


 

נכתב על ידי Xanty72 , 27/3/2004 15:52   בקטגוריות בשבתי כמבקרת תרבות  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אולריך ב-29/3/2004 10:16



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לXanty72 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Xanty72 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)