לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

לשאוף לנשוף

כינוי:  Xanty72

בת: 52



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2020    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ד"ר, אני רק שאלה (פל"ה)


בזמן ת"א יש כתבה על כך שבעיר מסתובבים סמים מורעלים ובליינים מתים כתוצאה משימוש בקוק מורעל.

מה ששעשע אותי זה המשפט הבא במשנה, "ולמשטרה, כרגיל, אין תשובות". אם אני לא טועה, קוקאין הוא סם לא חוקי שנמצא בערך מאז ומתמיד ברשימת הסמים המסוכנים. אתם יודעים שאני האחרונה שאתרגש מאנשים שמשתמשים בסמים, חוקיים או לא חוקיים, אבל רגע, סליחה, איזו תשובה המשטרה אמורה לתת לבעיית הסמים המורעלים? להקפיד על טוהר הסם? לעשות בדיקת תקינות לקוק?

נכתב על ידי Xanty72 , 18/5/2007 13:22   בקטגוריות לגליזציה להמונים  
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נשמה תוהה ב-2/9/2007 11:42
 



ככה, ילדים, לא נלחמים בסמים


אתמול שלחה לי זוגתי לינק לכתבה הזו,

 

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3253742,00.html

 

(תקראו, תחזרו, יש דיון, אני מצפה להתמצאות בחומר)

 

ובה התברר לי שיש סם חדש ברחובות, "גראס המוות", לא שם מחרמן? "גראס המוות" גגרררר, כבר דמיינתי את עצמי עושה איזה צינגל'ה ואז ישר מתפגרת. נורא שמחתי. אתם הרי יודעים שיש לי אישיות של ג'אנקי ואני ששה לנסות דברים חדשים, אבל איפה דברים חדשים ואיפה "גראס המוות" הדבילי הזה.

מדובר במה שהחבר'ה - טוב, החבר'ה של מישהו, החבר'ה שלי נעלבים כשמתייחסים אליהם כך - קוראין "הידרו" או "גראס באיכות אמסטרדמית", שאכן, חזק ויקר יותר מהגראס הרגיל שמסתובב ברחובות. אבל משם עד "גראס שממסטל את אצולת הממון" (חברים, אצולת הממון קונה קוק במאה דולר לגרם, לא גראס בחמישים שקל לגראם, אצולת הממון, פפפחח) הדרך ארוכה היא, ורבת הדר.

נורא אהבתי את זה שלכל אורך הכתבה הקפידו לשים "גראס" במרכאות, מה בדיוק התפקיד של המרכאות האלה? לעשות הזרה למילה הנוראית "גראס", להבהיר ש"גראס המוות" הרבה יותר גרוע ה"גראס" הרגיל? אלוהים יודע.

 

עכשיו, שימו לב לדמוניזציה:

ה"הידרו" גדל בתוך בתים בסביבה מבוקרת של אקלים. לצורך כך המגדלים שוכרים בתים תמורת אלפי דולרים והופכים אותם לבתי גידול לסם. לצורך הגידול מבצעים המגדלים רכישות בחנויות העוסקות בציוד הידרופוני מיוחד העולה עשרות אלפי שקלים. את כל הציוד מתקינים בחדרי הבית השכור וישנם כאלו שמכסים אותו בנייר כסף וביריעות בידוד מיוחדות.

 

הם שוכרים דירות תמורת אלפי דולרים! מדהים, אני מכירה כמה וכמה זוגות ששוכרים דירות באלפי דולרים, והם לא מגדלים בהן סמים, ומצד שני, תאמינו או לא, אפשר לגדל הידרו בתוך ארון. באמת שלא צריך דירה של אלפי דולרים, שלא לדבר על העלות העצומה של ניירות הכסף. משפחות כבר התרוששו בגלל שקנו יותר מדי נייר כסף! אבל היי, המשטרה באה להתריע כאן על שחיתות נוראית, שכירות יקרה לצורך גידול סמים מסוכנים, אימאל'ה!


השפעת ה"הידרו" חזקה בעשרות אחוזים מזה של ה"גראס", שלוש שאיפות מהחומר והראש בעננים לכמה שעות. אדם שעישן את הסם סיפר כי השפעתו של ה"גראס" נעלמת אחרי שעה ואילו כשמעשנים "הידרו" מגיעים למצב של הזיות.

 

הזיות? וואלה, לא יודעת, לא ניסEתי, אבל זה רק כי אני קמצנית מכדי להוציא כסף על סמים ועצלה מכדי לתפעל אותם, אבל במשטרה בטח יודעים שגם ה"גראס" הישן והטוב שהגיע מסיני כשהוא מרוסס טוב טוב בחומרי הדברה עשה אי אלו הזיות, למה לזה הם לא קוראים "גראס המוות"? כי לא מגדלים אותו בתנאי הייטק?

 

מפקד הימ"ר, רב פקד ירון אחראק, הגדיר את ה"הידרו" בשם "גראס המוות". לדבריו, "בכל סם יש חומר פעיל. אם בגראס הרגיל החומר הפעיל הוא 13 אחוזים, ב"הידרו" הוא פי חמישה ואפילו שישה. החומר הפעיל ב"הידרו" הוא טהור יותר ולכן ההשפעה שלו על המשתמשים חזקה ביותר ואורכת זמן רב. את הסם צורכים בעיקר בעלי ממון שיכולים להרשות לעצמם לשלם סכומים גבוהים עבורו. זה משהו חדש שההשפעה שלו קטלנית, חסר לנו שזה יגיע לבני הנוער".

 

חדש, בטח חדש, ואוי ואבוי שיגיע לבני נוער, חבר'ה, יש לנו כאן סכנה חדשה לגמרי, כן?

 

עכשיו לפיסקה האהובה עליי:

 

במשטרה חוששים שהסם יגרום למהפכה בשוק הסמים ולריבוי מקרי האלימות בקרב המשתמשים. "היום בני נוער מעדיפים להשתמש ב"גראס" הרגיל. אם הם יתחילו להשתמש ב"הידרו" תהיה עליה בקרב הנערים בנושא האלימות בגלל הסם וכן עלייה בביצוע עבירות שונות על מנת שהמשתמשים יוכלו לממן את השימוש בו", הזהיר רפ"ק אחראק.

 

עלייה באלימות, איזה תמונות קשות.  וגם עלייה בעבירות שונות לצורך מימון "גראס המוות" הנורא. לא פחות ולא יותר.

עלייה באלימות! המון ילדים סטלנים ואלימים יסתובבו לנו ברחובות אחרי שיעשנו מ"גראס המוות", ואז הם יפרצו לנו לאוטו, כדי לגנוב טייפ ולקנות עוד "גראס מוות".

הו, האימה!

אבל רק רגע, גראס זה לא סם שמעורר אלימות, להפך, הוא, כאילו, מרגיע? ממש מרגיע? מאוד מאוד מרגיע? עד לרמת העציץ, מרגיע?

אבל אני לא רוצה לבלבל את רפ"ק אחראק עם עובדות, הוא פוחדת מאלימות ועבירות רכוש? לא, הוא לא. הוא סתם מגזים ומשקר.

 

ועכשיו השלב האחרון בהפחדה, אם כל זה לא הספיק:

 

במשטרה מזהירים שגם מבחינה רפואית ה"הידרו" עלול לגרום לנזקים כבדים יותר מה"גראס" הרגיל. רפ"ק אחראק: "מדובר בחומר חזק מאוד ויש אנשים שנכנסים בעקבות העישון להזיות. אם מישהו נמצא בדיכאון יהיה לו הזיות דיכאוניות שיכולות להוביל למצבים קשים שעלולים להסתיים באסון

 

הנה, נזכרו להגיד משהו שעלול להיות אמיתי בכל הכתבה המטופשת הזו:  עשויות להתפרץ בעיות נפשיות אצל אנשים עם נטייה לכך עקב שימוש בסמים, וגם גראס שלא מסוג "גראס המוות" עלול להזיק. נכון. זה משהו שצריך מאוד להיזהר ממנו, כי אי אפשר לדעת מי הם הפגיעים. אבל ככה הם חושבים לעשות את זה?

אחרי כתבה מלאה בכל כך הרבה שקרים, אי דיוקים ודיסאינפורמציה?

מגיע הסטלן המצוי, שכבר ניסה גראס רגיל ואף "גראס מוות", וכבר יודע שהוא לא נהיה אלים או אימפוטנט וגם לא פורץ למכוניות כדי לקנות עוד מ"גראס המוות", קורא את הכתובה הזו, ופותר הכול ב"פפפחח, שטויות." וכך גם הדבר היחיד שרואי לתת עליו את הדעת כאן נעלם בתוך המלל המטופש.

כך נראית כל המלחמה הדבילית בסמים, שקרים שגורמים, בצדק גמור, לאנשים לא להאמין ברשויות, ושבסופו של דבר מזיקים הרבה יותר מאשר היו עוזבים את כל המלחמה בסמים בשקט.

סתומים.

 

 

נכתב על ידי Xanty72 , 23/5/2006 16:32   בקטגוריות לגליזציה להמונים  
90 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג'וני ב-3/3/2010 12:08
 



לחיי הצביעות שבדרך


אתמול תימללתי איזו תוכנית (הדברים שאני עושה כדי להתפרנס, מונדייה) שעסקה בתרבות הרסטפרי ובהקשרים הישראליים שלה. כל מי שאי פעם התעניין טיפה מעבר ל"נו וומן נו קריי", יודע שהגנג'ה \ גראס \ חשיש או כל נגזרת של הצמח היא חלק מהותי מהתרבות הזו. מה לעשות, יש אנשים שחלק מהתרבות שלהם זה לחתוך לכל הבנים את הזין, ויש אנשים שחלק מהתרבות שלהם זה לעשן, קורה.

התוכנית הייתה נורא מעניינת, אבל המראיינת נורא רצתה לדעת דבר אחד מרכזי - האם האנשים המוזרים האלה הם, איכסה פויה, חשישניקים!?

"אז מה, יש בעיות סמים אצלכם בהופעות?" היא שאלה את אחד המשתתפים, "אין סמים", "ומה עם ה... גנג'ה!", "גנג'ה זה לא סמים", ענה לה הבחור בתמיהה. אח"כ היא ניסתה להוציא מהמרואיין השני הודאה בזה שאצלו בחווה מעשנים סמים, ויי ויי ויי!

כאילו, לא נמאס מהצביעות הזו? הם באמת חושבים שאנשים סתומים לגמרי, אם שהם יזדעזעו מעומק ליבם כי מישהו עישן משהו? נו, ברצינות. או שמא יותר נוח להם לחשוב שסמים זה משהו שהאיש הזה עם הרסטות מעשן, ולא הבן שלה שלומד עכשיו בטכניון, או הבת שלה ביום שישי לפני היציאה עם החברות החנוניות שלה. זה כבר כל כך מגוחך, כל הסקרים האלה שכל פעם נדהמים מחדש לגלות שיותר מ-50% מהסטודנטים מעשנים, אתם יודעים מה? אני לא רוצה להכיר את אלה שלא מעשנים, הם מפחידים אותי הרבה יותר.

די, מספיק, שיצאו מזה, כבר, זה משעמם, זה לעוס וזה דבילי. מספיק אנשים חיים חיים נורמטיביים לחלוטין תוך כדי שימוש בסמים אלה ואחרים, והם לא מובטלים, לא מסתובבים ברחובות, ורובם אפילו לא מגדלים רסטות, לא הגיע הזמן להפסיק עם הפרצוף היכנעי הזה? כולה גראס, מספיק.

 

 

נכתב על ידי Xanty72 , 12/3/2006 20:13   בקטגוריות לגליזציה להמונים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



נו, שוב סמים



עוד תרגום מתוך הבלוג של אנדרו סאליבן. הט' מצאה אותו, שלחה לי לינק, הזדהיתי, והנה אני מתרגמת.


 


אחי, איפה מדיניות הסמים שלי?  \ אנדרו סאליבן


החלק הכי מתסכל בדיון הבלתי נגמר בנוגע ל"המלחמה בנגע הסמים" היא המילה "סמים". הרי בעצם, במדינה הזו אין מלחמה בנגע הסמים; יש מלחמה נגד סמים מסוימים. אמריקה מתגאה בתעשיית תרופות לגיטימיות משגשגת, שהכנסותיה עולות מדי שנה. ממש מעט מאיתנו מצליחים לעבור אפילו שבוע בלי לצרוך סוג כלשהו של סם, בין אם זו תרופה ללא מרשם, תרופה במרשם, או תרופה שרשמנו לעצמנו – סיגריה, שוט של טקילה, אספרסו כפול, חטיף שוקולד. המגוון והאיכות של המוצרים האלה משתפרים ככל שהצריכה שלהם עולה. אתם זוכרים את התקופה בה יכולתם לבקש כוס קפה, ולא היה צורך בהסברים נוספים?


 


לכן, השאלה הסמויה מאחורי המלחמה ב"סמים", אינה סתם דיון ליברלי ערטילאי. השאלה הרבה יותר פשוטה: מה הקריטריון שגורם לסם אחד להיות מותקף, ושבמהלך המלחמה בו מיליונים נאסרים בשל שימוש לא חוקי, בעוד שסם אחר זוכה להפצה באמצעות מכונה שיווקית משומנת היטב?


ככל שחושבים יותר על השאלה הזו, התשובה הופכת פחות ברורה. ממש לא מזמן, הרפואה לא הייתה מתוחכמת כל כך. היה מספר מצומצם של תרופות שהצילו חיים, או ריפאו מחלות ברורות לעין; היו מעט סמים שהעניקו לאנשים עונג, או התרגשות, או שכחה, והשימוש בהם הוסדר אד הוק, אבל באופן בריא למדי. בחברה פוריטנית, סמים שהעניקו עונג רב מדי, גרמו לנזקים גופניים והיו מאוד ממכרים – אופיום, קוקאין, הרואין – נאסרו. סמים שהעניקו עונג מוגבל, שהיו טיפל'ה לא בריאים ולא מאוד ממכרים – קפאין, ניקוטין, אלכוהול – שמשו, על-ידי מיסוי – כמקור הכנסות נפלא. מעטים בלבד העמידו פנים שיש בזה היגיון מסוים – איזה היגיון יש בהתרת בשימוש באלכוהול הממכר וההרסני, לעומת איסור השימוש בגראס הלא ממכר והבלתי מזיק?– אבל נראה היה שיש איזון מעשי בין הזכות לעונג אישי והצורך בשלווה חברתית. הניסיון היחיד להיות עקביים, איסור מכירת המשקאות החריפים, הוכיח עד כמה ההיגיון מסוכן בכל הנוגע למדיניות חברתית.


 


אחר כך הטכנולוגיה סיבכה את העניינים. נראה לי שבעשור האחרון ההיגיון שעמד מאחורי התבנית הזו התפוגג. ההבנה שלנו בנוגע להשפעה הכימית שיש לחטיף שוקולד גרמה לנו לחשוב על כל מה שאנחנו צורכים במושגים רפואיים. (באופן חלקי אפשר להודות ל-FDA על זה). גם היכולת שלנו לקחת יסודות תרופתיים ולשנות אותם בדרכים מזעריות שינתה את ההבדל בין כימיקלים "טובים" ו"רעים". התוצאה היא תבנית מאוד מבלבלת, שבה המבורגרים שמנוניים – שגורמים למחלות לב, שהיא סיבת המוות מספר אחת – לגיטימיים, בעוד שלמריחואנה, שמיליונים משתמשים בה והנזקים שהיא גורמת מזעריים – יש תדמית כל-כך שלילית, שהשימוש בה יכול להוביל למאסר.


 


ואלה הם המקרים הקלים. אם נטפס עוד קצת בסולם התחכום הכימי, האירוניה רק תתעצם. למשל, אקסטזי נחשב כיום סם אסור, ממש כמו הרואין. אבל עד אמצע שנות ה-80, האקסטזי היה חוקי לגמרי. ב-1914 מרק הוציא עליו פטנט. אקסטזי עובד באמצעות הצפת המוח בסרוטונין לכמה שעות. סרוטונין הוא "כימיקל האושר", יסוד שהגוף שלנו מייצר באופן טבעי, אבל בכמות הרבה יותר קטנה ועקבית. עכשיו נשווה את זה לפרוזאק. פרוזאק, אחיותיה וממשיכות דרכה עוזרת לווסת את ייצור הסרוטונין בקרב אנשים בעלי רמות סרוטונין נמוכות או לא סדירות. השפעתן של תרופות אלה הרבה יותר מוגבלת מזו של האקסטזי – והמנגנון שמשחרר ומווסת את הסרוטנין הרבה יותר מעודן. אבל הרכיב שאותו מתמרנים הוא אותו רכיב. למעשה, אנשים שלוקחים פרוזאק בקביעות מגלים שאקסטזי בקושי משפיע על מצב הרוח שלהם, מכיוון שבעיית הסרוטונין שלהם כבר נפתרה. (משתמשים בפרוזאק שרוצים להרגיש אקסטזי נוהגים להפסיק לקחת את התרופה כמה ימים קודם, ומשתמשים באקסטזי נוהגים לקחת פרוזאק כדי לווסת את הדאון של האקסטזי, א.ר).


 


כן, יש הבדלים ברמה ובסוג. נמצא קשר בין שימוש עקבי במשך תקופה ארוכה באקסטזי ובין דיכאון. אבל יכול להיות שגם שימוש מתמשך בפרוזאק משפיע על מבנה המוח. אף אחד מהם אינו מסוכן, אלא אם לוקחים כמויות גדולות. שניהם נועדו לגרום לאנשים להיות "מאושרים" יותר. איפה ההיגיון בכך שאחד מהם הוא סם בלתי חוקי, בעוד שהשני נצרך על-ידי מיליוני אנשים מדי שנה?


באופן דומה, "סטארבקס" מרוויחה משיווק קפה, חומר חוקי שבסופו של דבר גורם להתמכרות. חנויות בריאות מוכרות גרסאות חזקות יותר של ספיד בצורת כדורים ואפילו שוקולד. אין חוק שמונע ממישהו לשתות עשרה ספלי אספרסו כפול, או אכילת כמה חפיסות שוקולד. אבל הסנפה אחת של מטה-אמפטמין הרבה יותר מרוכז – שאולי הרבה פחות מזיק מבחינה גופנית – יכולה לגרום לכם להגיע לכלא. באופן דומה לכך, אפשר לקבל מהרופא מרשם לקסנקס, ולהרגיש הרבה יותר רגוע תוך חצי שעה (אני חייבת לציין שמכל הסמים שניסיתי בחיי, לקסנקס היה את ההפשעה המהירה והיעילה ביותר א.ר), או לקחת שתי שאכטות מג'וינט – ולהפוך לעבריינים. באופן דומה, אפשר לקנות סם בחנות הטבע הקרובה למקום מגוריכם – androstenedione, שיקפיץ את ייצור הטוסטסטסטורון בגופכם, או להשיג חבילה של ג'ל טוסטסטורון באופן בלתי חוקי, ולהסתכן בתיק פלילי. למספר גדל והולך של סמים "רפואיים" יש גם השפעות נעימות. משככי כאבים כמו ויקודין, כדורי הרגעה דוגמת ווליום, ממריצים כמו ריטאלין, וחומרי הרדמה כמו קטאמין (המוכר גם כספיישל קיי, א.ר).


 


אני טוען שאין שום צורך בהבחנות האלה. אין ספק שקריסטל מת' הוא הרבה יותר חזק, ממכר וקל לצריכה מאשר עשרה ספלים של אספרסו. ברור ששימוש מוגזם בסטרואידים עשוי להרוס את חייהם של אנשים באופן שה- androstenedioneלא יעשה זאת. אבל אנחנו דנים כאן בדרגות שונות של אותו הדבר. היות והתחכום של התרופות גדל כל הזמן, הקווים שאנחנו משרטטים בין חוקי ללא חוקי, בין מקובל ולא מקובל, יהפכו יותר ויותר מקריים.


 


באותו אופן, עצם הגדרת הבריאות כבר אינה ברורה. האם רוב האנשים לוקחים פרוזאק למען בריאותם הנפשית, או כדי להרגיש טוב? יש הבדל בין צריכה של קסנקס כדי להירגע, או עישון ג'וינט? אם מישהו רוצה לקחת כמות מסוימת של סטרואידים אנבוליים כדי להרגיש ולהיראות טוב, למה זה צריך להיות לא חוקי, כאשר תעשייה חוקית, שמגלגלת מיליארדים מיודעת להשיג אותן תוצאות בדיוק בעזרת טכנולוגיה מתקופת האבן – בליעת קריאטין, אכילת סטייקים ודחיפת חתיכות מתכת למעלה ולמטה?  בדומה לכך, הורמון הגדילה האנושי פותח כדי להאיץ את צמיחתם של ילדים נמוכים. כיום הוא פופולארי בקרב בייבי-בומרס שנהנים מהשפעתו על גופם ותודעתם. אבל לעיתים קרובות הבייבי-בומרס צריכים לזייף אובדן משקל ואימפוטנציה כדי לקבל מרשם חוקי. למה שלאנשים בפנסיה לא תהיה גישה לזה – לא בגלל שיש להם בעיה פיזית אמיתית, אלא מכיוון שהם רוצים ליהנות משארית חייהם במלואה? האין ההזדקנות המחלה הפיזית הסופית?


 


הייתי רוצה שתהיה לי תשובה לשאלות אלה; נראה לי שאלה הן הסוגיות שאנחנו צריכים להתמודד אתן. המלחמה נגד הסמים הקלים כל כך חסרת היגיון שהיא לא תוכל להימשך עוד הרבה זמן – כמו שממש כעת מתחיל להעלם ההבדל בין בריאות ועונג, ורק הפוריטניות המחשבתית שלנו גורמת לו להמשיך ולהתקיים. במדינה שמקדישה את עצמה לחתירה אחרי האושר, במקום בו ניתן לצמצם את האושר לכדי יסוד כימי, אין ספק ש"המלחמה בנגע הסמים" לא תהיה הנפגע היחיד בהתפתחות זו.


 

נכתב על ידי Xanty72 , 11/10/2004 00:01   בקטגוריות לגליזציה להמונים  
40 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של atzile הכוסית ב-18/10/2004 15:35
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לXanty72 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Xanty72 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)