לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

לשאוף לנשוף

כינוי:  Xanty72

בת: 52



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2007    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2007

בפער שבין דמיון ומציאות


טוב, זה לא שכשאנחנו מדמיינים את העתיד אנחנו סגורים על כל הפרטים, ואפילו אני, עם הראש הקשה ותאוות השליטה שלי, הבנתי שאני נכנסת לתחום בלתי ידוע, אבל באופן כללי הפרטים היו מאורגנים לי די יפה בדמיון.

קיוויתי שהיא תקדים, לא בהרבה, נגיד, קיצור של שבועיים בעונש היו יכולים להיות נחמדים. בכל זאת, כבד, חם, אי אפשר להתכופף, להתהפך במיטה הפך לספורט אתגרי, וגם נראיתי איום ונורא, אבל כל מה שיכולתי לעשות זה לקוות.

גם בקשר ללידה לא הייתי סגורה על כל הפרטים, ז'תומרת, זה לא שהייתה לי דעה נחושה בנוגע ל"אפידורל כן או לא?" חשבתי שאם יהיו לי לידות דה לוקס, כמו למלכה האם, אז בכלל לא יספיקו לאפדרל אותי, ואם הלידה תתארך, אז כן, כאילו, לא באתי לכאן לסבול. דווקא בנוגע לפטידין  הייתה לי דעה מאוד מוצקה, שהסתכמה ב-"יס! יס! יס!" ואם אפשר, עוד קצת.

מה שדמיינתי לעצמי די בבירור זה איך אחרי הלידה יניחו לי אותה על הבטן, והיא תזחל כמו לוחמת קומנדו קטנטנה ישר לפטמות, תינק את טיפות הקולסטרום הראשונות שלה ושתינו נבהה זו בזו בעינינו קצרות הרואי (בשאיפה, כמובן, שקוצר הרואי שלה יהיה זמני והיא לא תגדל להיות עוורית כמו אמא שלה). אה, וגם התכוונתי להתעקש על ביות מלא, למרות שהמלכה האם התנגדה לרעיון בתוקף בטענה שאחרי הריון ולפני האמהות רצוי ואף כדאי לנוח 24 שעות, לפני שמתחילים להתעסק בצווחא ובר צווחא. מעבר לזה, התוכניות הפכו יותר ויותר מעורפלות, כאילו, שהילדה תהיה דוגמנית-מדענית טילים-נגנית פסנתר מחוננת-שמתנדבת בעמותות של מצורעים בשעות הפנאי, נגיד.

 

ביום שלישי ה-25.9.07 קמתי בשבע וחצי בבוקר, למרות הסלידה שלי מהשכמות. התקלחתי ונסעתי לקופת חולים למעקב פיצפיצ כדי לוודא שהיא ממשיכה להתפתח. הרופא בדק, בדק, בדק, ואז אמר, "הערכת משקל, 1,700." "לא יכול להיות," עניתי, "לפני שבועיים היה לנו 1,800." "תיסעי לחדר מיון." ענה הרופא. למרבה המזל הגניקולוג הנחמד מאוד שלי עבד באותו יום, אז נכנסתי לקחת הפנייה לחדר מיון, בעודי רוטנת על טיפול יתר ומה פתאום שעובר ירד במשקל בעודו ברחם?

הרופא הסתכל בנתונים, חייך חיוך מעודד, ואמר שאני אסע לבית חולים, ושבטח יאשפזו אותי לשבוע, כדי לסגור 37 שבועות, ואז יילדו. לקחתי את ההפניה למיון, נכנסתי לשירותים, הורדתי את מכסה האסלה, התיישבתי ופרצתי בבכי מטורף. כולל הכול, נזלת, מחיטות אף, ויבבות רמות. אחרי שגמרתי להתפרק נסעתי הביתה, ואמרתי למלכה האם שאני צריכה לארוז תיק ונוסעים לבית חולים.

ליתר ביטחון ארזתי גם את תיק הלידה, כולל שמן עיסוי הפרינאום והתחבושות הלא מולבנות ומחומרים מתכלים לגמרי שקניתי במיוחד בחנות טבע.

עברנו את פרוצדורת הקבלה, ונשכבתי במוניטור. המלכה האם ישבה לידי, כשפתאום המכשיר התחיל לצפצף, אף אחד לא בא, אז המלכה יצאה לקרוא לאחות. האחות הגיעה, חבטה במוניטור, והמוניטור חזר לעבוד, כולם נרגעו, אבל תוך כמה דקות שוב התחילו הצפצופים המרגיזים, אימא שלי שוב קראה לאחות, שקראה לרופאה, ותוך שנייה החדר התמלא באנשי צוות.

 "תורידי עגילים ואת כל התכשיטים שעלייך."
"תתפשטי, אני צריכה לגלח אותך."

"אכלת משהו היום?"

"תשתי, זה חומר שמונע חומציות בקיבה."

"שנייה, אני מכניסה לך קטטר."

"תודיעו בחדר שאנחנו מביאים להם מישהי."

צייתי. כשהגיע הרופא המרדים, שאותו הכרתי מההכנה ללידה אמרתי לי שאני מקווה שאני אוכל לקבל אפידורל, כי יש לי קעקוע, והוא הסתכל בי ולא הבין מה אני רוצה ממנו. המיטה ואני עליה רצה במסדרון, וכשנכסנו לחדר הרופא צעק,

"אמרתי שהחדר צריך להיות מוכן!"

"אין לה ורידים, איפה נכניס לה את העירוי?"

לי הוא הושיט דף, "תחתמי, זה אישור לקיסרי חירום, העובר במצוקה." "עוברית," היה לי חשוב להסביר.

חתמתי, הוא הניח לי מסכה על הפנים, לחץ לי על שני צידי הצוואר ואמר "תגידי לילה טוב."

 

התעוררתי אני לא יודעת כמה זמן אחרי זה, והצלחתי לחרחר לדמות מטושטשת שעמדה שם, "התינוקת, היא בסדר?" "אני לא יודעת," ענתה הדמות, "אני אלך לברר." היא הכניסה לחדר שני אנשים, ואחד מהם אמר, "יש לך תינוקת נורא חמודה, היא קצת קטנה, בגלל זה היא בפגיה, אבל חוץ מזה היא בסדר." "כמה היא שוקלת?" שאלתי, "קילו שש מאות." המלכה האם נכנסה מייד לאחר מכן, ואמרה שהיא ראתה אותה, שהיא נורא קטנה, אבל הכול בסדר אצלה והיא יפיפייה. נרדמתי.

התעוררתי שכשמתנדב של השירות הלאומי הסיע אותי ואת האלונקה למקום אחר והקפיד לחבוט את שתינו בכל קיר בדרך, כל חבטה גרמה לגל כאב שעלה הישר מהבטן התחתונה שלי. אה, ואם חשבתם שטראומה משנה את האישיות: כשעברנו ליד קיר והוא לא חבט אותי בו שקלתי להגיד לו, "בחור צעיר, פספסת קיר." אך כוחי לא עמד לי.

אמא שלי חיכתה לי שם, והחזיקה ביד צילום של תינוקת זעירה עם המון המון שיער. היא אמרה שזאת התינוקת שלי. לחשתי שאני רוצה לראות אותה, אבל אמרו שאני אחרי ניתוח והיא בפגייה, ולכן ייקח זמן עד שניפגש. הבנתי, בראש הבנתי, שילדתי, אבל איך זה יכול להיות אם לא חוויתי לידה ולא ראיתי תינוקת? שכבתי וחיכיתי שיקרה משהו, ואכן, המלכה האם הגיעה. "ראית אותה?" "כן, עכשיו אני אלך שוב, באתי קודם אלייך." "תשאלי אם אפשר להביא אותה לכאן." "אני לא מאמינה, אבל נראה."

איך שהוא, בדרכי קסם אשקלוניות שכאלה, כמה דקות לאחר מכן הגיעו אליי אחת מלכה אם, אחת אחות, ובתוך אינקובטור אחת פיצפיצ. פיצפיצ אמיתית, לא של בטן. "היא נורא קטנה." אמרתי בבהלה נוכח היצור הזעיר (תדמיינו תינוק בגודל של בקבוק קולה.) שגם היא וגם האחות טענו בתוקף שהיא הבת שלי.

אחרי ששמו אותה עליי לכמה דקות לקחו אותה משם, ואני ניסיתי לעכל שיש איזה שהוא קשר בין הדבר הפעוט הזה וביני.

למחרת בבוקר האחות באה לנתק אותי מהקטטר ומהאינפוזיה ואני גררתי את עצמי לתינוקייה, לשאוב חלב. אני באמת לא יודעת למה, כאילו, הכול כואב לי, מה הקטע? אבל היה ברור שזה מה שאני צריכה לעשות. שאבתי כמות מגוחכת, וכנושאת שלל רב גררתי את עצמי לפגיה, שיתנו את זה ליצור הקטן.

מאז עברו כמה ימים, שבהם אני שואבת כל שלוש שעות (חוץ מאשר בלילה, כאילו, רבאק), ואז הולכת לפגיה, עדיין לאט, כי כואב (אבל כל פעם יותר מהר, כי פחות כואב), אבל אין ברירה, ונותנת לצוות בקבוק קטן שבו כמה טיפות קולסטרום ליצור הקטן.

עכשיו אני בבית והיא שם, עד שהיא תגיע לשני קילו, ואז נשהה בבית עוד חודש, בלי חשיפה למקומות ציבוריים, עד שהיא תשקול שלושה. לא ברור מה גרם להתפתחות האיטית שלה ומה גרם לה למצוקה, או כמו שהרופא הנחמד אומר, "זה מתחלק לשלושה חלקים, או בעיה אצל האימא, או בעיה בשלייה, או בעיה עם התינוקת."

חוץ מזה היצור הקטן עדיין קטן, אבל עכשיו קוראים לו טליה רביב, והיא בלי צל של ספק התינוקת הכי מדהימה שראיתי אי פעם. כשהיא מכווצת את השפתיים הקטנטנות שלה, או מפריחה בועות חלב, או מנסה לתלוש לעצמה את הזונדה אני פשוט לא מצליחה לעכל שהיא יצאה ממני.

אז כן, הפרינאום שלי נשאר בריא ושלם, וכן, ההנקה הראשונה דמתה יותר לחליבה, שבה האחות באה אליי ובכוח משכה ממני לתוך מזרק שני CC, אבל זה לא משנה.

אני לא יודעת אם זו אהבה, בחיי שלא, אבל אני יודעת שהילדה הקטנטנה עם ההמון שיער ששוכבת באינקובטור היא שלי, ושהיא הדבר הכי מרהיב שעשיתי אי פעם, גם אם במקרה יצא שאני בדיוק ישנתי כשהיא הגיחה לאוויר העולם.

 

נכתב על ידי Xanty72 , 29/9/2007 22:43  
133 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נוריקו ב-11/10/2007 00:48
 



מוצאי יום הכיפורים התשס"ח


כמדי שנה מאז פרוץ הבלוג, ובהשראתה של אינדי, גם השנה עשיתי תשליך. כרגיל, כתבתי את הדברים שאני רוצה להיפטר מהם ואז נסעתי לים להשליך אותם. מכיוון שהשנה תהיה טיפה שונה משנים אחרות, הדברים שכתבתי שאני רוצה להיפטר מהם קשורים בעיקר לאיזו מין אימא אני רוצה להיות. זאת אומרת, יש לי המוני תכונות רעות, אבל האמת היא שאני קשורה לכל אחת ואחת מהן, וקשה לי לדמיין את עצמי בלעדיהן, כאילו, אם לא אהיה אטומה רגשית, אגוצנטרית ואדישה, מי אני בדיוק? מצד שני, אלה לא תכונות שיהפכו אותי לאם טובה, לכן כתבתי, כתבתי, כתבתי, אבל בצד שמתי כוכבית קטנה:

* אני רוצה להיפטר מהן רק בהקשר של הפיץ, לא באופן כללי!

 

כאילו, זה לא שאני לא סומכת על אלוהים, אבל חשוב לי שלא יהיו אי הבנות.

 

אה, ולזכור להריון הבא: אם שוב במקרה אני אהיה בחודש שמיני בתקופת החגים, לנסוע לעשות תשליך בחוף הצפוני זה רעיון ממש גרוע. עלייה חולית תלולה היא לא משהו שהולם בטן עצומה.

 


 

טרנד משונה ביותר: בכל מקום שכותבים בו על סליחה היו כתבות על למי אנשים סולחים, למי הם לא סולחים, אבל בשום מקום לא קראתי בקשות לסליחה. אני לא מבינה את זה, זה לא מחמיץ לחלוטין את רוח החג? זאת לא יהירות בלתי נסבלת? הרי כל הרעיון הוא להשפיל מבט, ובענווה לבקש סליחה מאנשים שחטאנו להם, לא לשלב ידיים, ובגאווה לומר למי אנחנו מוכנים או לא מוכנים לסלוח.

נכתב על ידי Xanty72 , 22/9/2007 21:40  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של FiReFLY on FiRe ב-29/9/2007 09:35
 



תזכרו: בשואה היה יותר גרוע


תשמעו, אם יש משהו שאני באמת מצטיינת בו, אבל ממש, ממש ממש, ברמות מטורפות, זה בכישורי ההדחקה שלי. באמת, אני יכולה להדחיק כל דבר בקלות שמצליחה לזעזע אפילו אותי. אני מניחה שבגלל זה אני נוטה לדכאונות, כי כדי שאני אבין שמשהו לא בסדר אני צריכה לחטוף צונאמי לפנים, סתם עצב פשוט לא מעיר טוב, טוב, לא משנה.

כך, בניגוד לנשים הריוניות נורמליות, עבר עליי הריון כמעט נטול חרדות. כל פעם שהייתה סיבה לדאגה פטרתי את זה ב"יהיה בסדר" ושלום על ישראל. ובכן! ככל שאני יותר

נכתב על ידי Xanty72 , 22/9/2007 21:01  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



זה פשוט ניסוי בסוציולוגיה


בפורום אמהות יחידניות מבחירה בתפוז, שאני קוראת באדיקות ומשתתפת באופן די עקבי פתחו לפני כמה ימים ת'רד שעוסק בילד שני. זה לא כזה חידוש, לרבות מנשות הפורום יש שני ילדים ואפילו שלושה, אבל זה גרם לי להרהר בשינוי ובלגיטימיות.

לפני כמה חודשים יצא לי לדבר עם אם יחידנית לילד בן שבע, כשהיא שאלה אותי בת כמה אני היא קצת התפלאה למה לא חיכיתי עוד קצת, כי בכל זאת, 35, ועוד יש זמן, זה לא שאני רצה על שתי הביציות האחרונות. נתתי לה את ההסבר הרגיל, אולי היא הסכימה אתי, אולי לא. הבנתי מה היא אומרת לי. פעם, כדי שאמהות יחידנית תהיה לגיטימית אישה הייתה צריכה להוכיח שהיא עשתה כמיטב יכולתה כדי לעמוד בסטנדרטים המקובלים, ורק כשהבטריות של השעון הביולוגי באמת עמדו להתרוקן לגמרי זה היה בסדר לנסות להביא ילד לעולם לא במסגרת של משפחה רגילה. עכשיו שאני חושבת על זה, אולי הסבל שבטיפולי הפוריות היה גם סוג של מס חברתי שצריך לשלם על זה שלא הצלחת למצוא מי יתחתן איתך ויעשה לך ילד, מסכנה.

היום זה כבר לא ככה. אני אפילו לא בין הנשים הכי צעירות בפורום, יש שם נשים שעוד לפני גיל שלושים כבר הפכו לאמהות ולא פעם קורה שדווקא נשות הפורום מוצאות את עצמן מנסות לרסן מישהי בת 26-7 שכבר נורא רוצה להיות אם, ולהגיד לה שאולי תחכה קצת, שהיא עדיין נורא צעירה.

עוד משהו שהשתנה זה שבגלל שקיימת נטיה להתחיל את האמהות היחידנית בגיל צעיר יותר, חלק גדול מהנשים יכולות להספיק ללדת כמה ילדים. לי, למשל, היה ברור מההתחלה שאני רוצה יותר מילד (ילדה, זעיקה!) אחד, ושככל שזה תלוי בי, יהיו לי לפחות שני ילדים. פעם, כשהנטייה הייתה לחכות יותר עם ההחלטה, ילד ראשון היה בגדר נס, ועל ילד שני כבר לא היה מה לדבר.

אבל מכיוון שאנחנו במדינה שסוגדת לילודה, אני כבר רואה כאן עוד פתח מדאיג להלחצות. בעבר נשים שלא ממש רצו ילדים, או שלא הרגישו שהן רוצות לגדל ילד ללא אב, ואלה שני דברים לגיטימיים לחלוטין, יכלו דווקא למצוא מפלט בתקתוק השעון. זה לא שהן לא רצו, הן נורא רצו, פשוט האחד לא הגיע, ואופס, נגמר הזמן. זאת הייתה דרך אלגנטית למדי לחמוק מהאמהות בלי לצאת בהצהרות שמעוררות המון אנטגוניזם. לא עוד, היום, כשכל סבתא שמעה על בנק הזרע, נשים מעל גיל 35 מתחילות לחוש מכבש לחצים מסוג אחר, כבר לא מלחיצים להתחתן, אבל כן מלחיצים לעשות ילד, והנה, הבת של השכנים קנתה ילד בבנק הזרע והיא נורא מרוצה! אבל שוב, הלחץ לא נגמר בילד אחד, כי בן יחיד זה לא משפחה, לא ולא! עכשיו צריך שניים, לפחות. אני גם מבינה את המעודדים, אישה עם ילדים היא הרבה יותר קלה לעיכול מאשר רווקה ללא ילדים. עם רווקות תמיד יש חשד שמא הן מורדות בסדר החברתי הקיים, וזה לא נוח, אבל רווקה עם ילד, אפשר מצד אחד לחמול עליה, כי אף אחד לא התחתן איתה, ומצד שני לחבק אותה בפטרונות, כי היא לא בעטה בערכים המקובלים עלינו, הנה, היא אם.

אז בעצם היחידנות יוצרת מעין תנועת מלקחיים חברתית, מצד אחד היא מאפשרת לנשים שרוצות להיות אמהות ולא לגמרי מסתדרות עם הקונספט של הזוגיות לממש את הרצון, אבל מצד שני היא יכולה לשמש עוד כלי שמאפשר להכניס אנשים (גם זוגות של הומואים מתחילים לחוות לחץ ילודה, מסתבר.) לתלם החברתי המקובל. נורא מעניין לאן זה יוביל.

 

נכתב על ידי Xanty72 , 19/9/2007 11:40  
41 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של DEAR ב-24/9/2007 09:57
 



לדף הבא
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לXanty72 אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Xanty72 ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)