לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2004

נגה בתלת מימד


בעקבות הקוביה הארבע מימדית מהפוסט הקודם, ובובת שרק נזכרתי שאמרו לי שבDVD של שרק יש סרטון בתלת-מימד ואפשר לצפות בו בעזרת משקפיים עם עדשות אדום-כחול.

אחרי שהשגתי את המשקפיים ואת הסרטון (ותודה לאימיול) מסתבר שזהו אחלה סרטון. 12 דקות כולל כתוביות סיום ארוכות. אבל חביב ומצחיק.

ותלת מימדי.

 

יש כמה שיטות לצפיה תלת-מימדית. אדום-כחול היא שיטה זולה ויעילה, אבל מתפשרת על הצבעים וכואבת בעיניים לאחר זמן-מה.

שתי התמונות משולבות האחת על השניה לאחר מעבר במסננים אדום וכחול. אפשר לעשות את זה בפוטושופ, או בתוכנות מקצועיות ויעילות הרבה יותר. אני ממליץ על 3D Combine. יש לה המון אופציות שעוזרות ליצור תמונות תלת-מימד מכל מיני סוגים.

 

הנה תמונה תלת מימדית של נגה שנוצרה משתי תמונות נפרדות שצילמתי משתי זויות שונות. (תשיגו משקפיים)

 



אופציה אחרת לצפיה בתלת מימד כוללת משקפים בעלי עדשות מקטבות. זה דורש מסך ומקרן מיוחדים, ועובד בעיקר באטרקציות באירועים ותערוכות למיניהן. המשקפיים הם בעלי עדשות שקופות כמעט והתמונה יפה צבעונית וברורה.

במחשבים, חברת NVIDIA מספקת עם חלק מכרטיסי המסך שלה מנגנון לצפיה במשחקים בתלת מימד. היתרון הוא שכל משחק שעובד עם DIRECTX יכול להציג בעצם תמונה תלת מימדית אמיתית. המסך עובר לקצב רענון גבוה (100-120 תמונות בשניה) והמשקפיים מסונכרנים עם כרטיס המסך כך שבכל פעם עין אחרת רואה תמונה מזוית שונה, כך שהקצב האפקטיבי הוא 50-60 תמונות בשניה. התוצאה באמת מרשימה, בעיקר בהתחשב בכך שאפשר להשיג תלת-מימד אינטראקטיבי. החסרון - רק אדם אחד יכול להיות מחובר בכל פעם.

יש מתקנים שפשוט לוקחים שתי תמונות ומאפשרים לצפות כאילו דרך משקפת בתמונות - אחת לכל עין. יש גלגלים כאלו שנמכרים כמשחקי ילדים, כרטיסיות קרטון, ופעם היו מכשירים כאלו ברחובות שעבדו על מטבעות.

בתחילת שנות התשעים לפני שהאינטרנט הפך למלה החמה בטכנולוגיה כולם התלהבו מ VR, כלומר Virtual Reality. היו מתקני VR בדיזינגוף סנטר, היה סבבה. גם כתבתי על זה כבר כמדומני. תכניות טלויזיה (משתגעים מאהבה למשל) דמיינו את העתיד עם מציאות כל כך מוחשית שהיא נראית כאמיתית, וגם יצאו סרטי מכסח הדשא 1 ו 2 לפני שהעניין יצא מהאופנה.

באותו זמן בערך כולם תלו בבית גם סטריאוגרמות. פוסטרים שאם בוהים בהם מספיק זמן אפשר לראות תמונה תלת מימדית שנובעת משילוב הדוגמאות והטעיית אומדן העומק של העין. בזמנו ישבתי וכתבתי תוכנה שיוצרת סטריאוגרמות, ואני חושב שאני היחיד שיצר 2 סטריאוגרמות שונות בתמונה אחת (ב 90 מעלות האחת לשניה).

בטח עוד נשארו לי כמה תמונות מאז. אני אחפש.

בעזרת אימון, לוקח לי רבע שניה עד שניה לצפות בסטריאוגרמה. אני יכול גם סתם לקחת שתי תמונות ולכוון את העיניים כך שאראה את התמונה התלת-מימדית. זה מאד שימושי במשחקי "מצא את ההבדלים": אני "מעלה" את התמונות האחת על השניה, וכל ההבדלים פשוט מהבהבים לי.
נכתב על ידי , 18/12/2004 20:15   בקטגוריות נגה, .  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אלירם ב-25/12/2004 13:57



413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)