לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2010

שבוע עם אייפאד




לפני שבוע בדיוק, ביום שישי בבוקר, זכיתי במכשיר אייפאד.

הקרדיט מגיע ללאומי דיגיטל שערכו (ועדיין עורכים לדעתי) תחרות שבה הפרסים הם מכשירי אייפאד. אני זכיתי במכשיר האחרון בתחרות שנערכה בת"א. זה דרש מירוץ ברחבי העיר, אבל זה היה שווה כל רגע.

המכשיר שבו זכיתי הוא הדגם הפשוט ביותר מתוך ששת הדגמים שקיימים כיום (16 ג'יגה, WIFI) ועדיין זהו מכשיר מדהים.

אני אקדים ואומר, אני לא חסיד גדול של מוצרי אפל. אמנם המחשב הראשון שלי היה תואם אפל (Apple ][e) ועבדתי לא מעט עם מחשבי מקינטוש מכל הדגמים. מאז שאפל עברו לגישת הגן הסגור שלהם אני לא מוצא את המחשבים שלהם מתאימים לי.

לעומת זאת, כשסבא של אשתי, בן 90, רצה לקנות את המחשב הראשון בחייו כדי לגלוש באינטרנט ולקרוא חדשות בגרמנית, ידעתי שהוא צריך אייפאד. על עכבר קשה לו מדי להשתלט. עכשיו גם לו יש אחד ( 16 ג'יגה, 3G). מילאתי לו את האייפאד בתמונות, דמקה ושחמט וקישורים לאתרים מעניינים והוא מרוצה מאד.

לקח לי כמה ימים עד שהחלטתי לפרוץ את האייפאד. הפריצה לא נועדה כדי להתקין מקלדת עברית, אלא כדי לאפשר תכונות כמו ריבוי משימות ובעיקר כדי להתקין תמיכה ראשונית בפלאש (ששוחררה שלשום).

חיפשתי דרך טובה כדי לערוך מסמכי אקסל באייפאד ובינתיים הפתרון החינמי הטוב ביותר שמצאתי הוא דרך ZOHO שמספקים לא מעט כלים מצויינים אונליין. גוגל דוקס לא עובד באייפאד.

המכשיר עצמו לא מחליף את הנטבוק שלי לגמרי, אבל הוא עושה עבודה טובה והוא מכשיר משחקים מצויין. הילדים מאד אוהבים לשחק בו.
קשה להסביר מה כל כך טוב במוצר הזה מבלי להחזיק אותו ביד. אני הייתי בטוח שהוא לא יהיה משהו מלהיב עד שראיתי אותו מקרוב. זו פשוט חוויית מחשוב אחרת. לא דומה לאייפון (שאין לי) ולא ללפטופ. פשוט משהו אחר. קשה להניח אותו מהיד.

תג המחיר קצת מרתיע, אבל לא נוראי. 500$ לדגם הבסיסי בארה"ב (כ 3500 ש"ח בארץ) שקולים לקניית לפטופ לא רע.
על הדרך הזמנתי לאייפאד גם נרתיק מ DealExtreme במחיר זול משמעותית מהמחיר של הנרתיק "הרשמי" וגם מעמד שולחני. (גילוי נאות, אם תקנו דרך הקישורים האלו, אני אקבל נקודות באתר ההוא, שלא שוות הרבה).

עכשיו נותר רק לבחור חברה סלולארית כדי להזמין דרכה כרטיס סים לגלישה. אמנם צריך קצת לגזור את הכרטיס כדי שהוא יכנס לתוך האייפאד (ברצינות), אבל סה"כ לא אמורה להיות בעיה. מישהו יודע לאיזו חברה יש את הדיל הכי משתלם לתכנית גלישה בלבד? (אני מניח ש 5 ג'יגה בחודש יספיקו לגמרי)

נכתב על ידי , 10/7/2010 11:35   בקטגוריות ., סלולרי, פאלם, עתידנות, מחשבים, צרכנות  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Nuritosh'ka ב-4/9/2010 12:07



413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)