לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2005

Beta


כמו שחלקכם יודעים, אני עוסק במחשבים, בכל מיני תחומים.

פונג

את משחק המחשב הראשון שראיתי, אבא שלי הביא מלונדון. זה היה משחק שמתחבר לטלויזיה, עם שני ג'ויסטיקים (שלא נראו כמו ג'ויסטיקים אלא כמו כפתור ווליום ענקי שצריך לסובב). על המסך הופיע משחק טניס או סקווש או הוקי או כדורגל שבעצם היה שני קוים משני צידי המסך וכדור מרובע שרץ ביניהם. קוראים לזה פונג. היה שם גם אקדח / רובה שבעזרתו ירינו בריבוע שזז על המסך. זה נראה בערך כמו המכשיר הזה.

Apple //e

התחלתי לעבוד על מחשבים בגיל 12 בערך. על מחשב תואם אפל שהיה אצל חבר שלי. את המשחקים המצפצפים העלינו מקלטות טייפ אל המחשב. לא היו עדיין דיסקטים, לפחות לא אצלנו. אחר כך קנו גם לי מחשב, עם כונן דיסקטים. היו לי מאות דיסקטים עם משחקים ותוכנות. בגיל 13 בערך התחלתי ללמוד לתכנת. קורס בייסיק. שפה שחביבה עלי עד היום.

בתיכון פנה אלי יום אחד מורה למתמטיקה שרצה להוציא ספר עם תרגילים. הוא שאל אותי אם אני יכול ליצור ספר כזה (עם חזקות, שורשים וכו'.). אמרתי שכן.

זמן מה לפני כן כתבתי תוכנה לעיבוד תמלילים. במחשב שלי ניתן היה לכתוב רק 40 אותיות בשורה, ובמדפסת אפשר היה להדפיס 80 אותיות בשורה. זה יצא הרבה יותר יפה. אז כתבתי תוכנה לעריכת טקסטים של 80 אותיות בשורה על מסך של 40 אותיות בשורה. עם גלילה.
לצורך הפקת הספר, הוספתי גם שכבה של קודים מיוחדים כדי לשלוט על גודל ועיצוב תוים ספציפים. הצלחתי לסיים את הספר, אבל הוא מעולם לא יצא.

גרפיקה

יום אחד, בתיכון, נכנס לי ג'וק לראש: גרפיקה. לא לצייר - בזה אף פעם לא הייתי טוב במיוחד, אלא עיבוד גרפי. כתבתי תוכנה שמגדילה תמונה פי 2. בעצם עושה לה זום (לחלק האמצעי, או לכל חלק שבוחרים). לחילופין התוכנה ידעה להקטין תמונה לחצי מגודלה המקורי. זה היה שנים לפני פוטושופ. זו היתה נקודת הכניסה שלי לעולם הגרפיקה. (יש לציין שהתמונות היו INTERLACED, והייתי צריך לפרק בייטים כדי להגיע לפיקסלים כי כל בייט יצר 7 פיקסלים. זה לא היה משהו טריויאלי)

כמה שנים מאוחר יותר כתבתי תוכנה שיוצרת סטריאוגרמות, ויצרתי כמה סטריאוגרמות כאלו שהופצו בהמון BBSים. עשו על התוכנה ועלי כתבה במגזין המחשבים 32Bit ויצרתי סטריאוגרמה ללוח שנה. אני חושב שכבר כתבתי על זה.

כשיצאה תוכנת הפוטושופ שמחתי. חיברתי להנאתי ראשים של אנשים לכל מיני תמונות אחרות, שתלתי חלקים מתמונה אחת בתמונה אחרת וכו'. גם בתלת-מימד התחלתי להתעסק בשלב מסוים כשלמדתי מדיה דיגיטלית.

תכנות

כמו שכבר כתבתי, יצא לי לתכנת בכמה שפות מחשב. הנה מה שאני זוכר:

Basic - שפת (מחשב) האם שלי. הצלחתי לכתוב בה כמה תוכנות מצוינות, כולל תוכנה לניתוחים סטטיסטיים של תוצאות מבחנים פסיכומטרים. מאוחר יותר עברתי ל VBScript. ב Visual Basic שיחקתי קצת, אבל אף פעם לא הצטרכתי להתעמק בממשק הזה.

LOGO - שפה נהדרת. הצב החביב (או החץ, בגרסת ה PC) ידע לבצע הוראות (Pen-Up, Forward 20, right 90) ולצייר על המסך שלל פרחים מגוונים. זו שפת ה Object Oriented הראשונה לדעתי, ולא מעריכים אותה מספיק.

שפת מכונה ו Assembly - כדי שמשהו ירוץ ממש מהר והכי יעיל על מחשב, כדאי לכתוב אותו בשפת מכונה, והרבה יותר נוח לכתוב באסמבלי. למשל, הפקודה שמוסיפה 1 למשתנה הנוכחי ואז מחכה תור נראית באסמבלי:  "Add 01, NOP" ובשפת מכונה: "AD 01 EA". אפשר לעשות המון בשפת מכונה.

Fortran - שפה נכחדת. למדתי אותה בכתה י'.

Cobol - שפה שזכתה לעדנה לקראת שנת 2000 מכיוון שרוב תוכנות הבנקים בעולם כתובים בקובול.

Pascal - זו השפה שבה כתבתי את תוכנת הסטריאוגרמות. עבדתי בעזרת Borland Pascal. שפה שהיתה יכולה להצליח יפה מאד אלמלא שפת C

C - למדתי באוניברסיטה. כשהצטרכתי, עברתי על Tutorial מהרשת ולמדתי גם C++

LISP - במסגרת קורס באוניברסיטה למדתי את השפה הזו (שמשתמשת בהמון סוגריים (מסוג אחד) כדי לתכנת (בצורה מסורבלת (אך פועלת)) תוכנות לעיבוד נתונים). לא השתמשתי בה מאז, אבל את עקרונות הטיפול במבני נתונים מורכבים לקחתי איתי.

CGI, SHELL - תכנות בסיסי ליוניקס. משמש בעיקר ליצירת סקריפטים לפעילות שוטפת ולשרתי אינטרנט.

PERL - שפה מעולה לטיפול בקבצי טקסט גדולים. כתבתי בה לא מעט סקריפטים, אבל שום דבר מסובך מדי.

ASP - מנגנון הסקריפטינג של שרתי אינטרנט שיצרה מיקרוסופט.

HTML - היא לא שפת תכנות, למקרה שתהיתם.

JAVASCRIPT - היא כן. אפשר ליצור בעזרתי יופי של דברים על דפי אינטרנט. שימושית וקלה למשימות קטנות. ב JAVA לא יצא לי לגעת עד היום משום מה. אבל כל תוכנת JAVA שבה נתקלתי רצה בצורה כל כך כבדה שאין לי אפילו חשק להתעסק בזה.

Lingo - שפת התכנות של מקרומדיה דירקטור. נותנת שליטה לא רעה בכלל על המצגת / תוכנה.

ActionScript - שפת התכנות של מקרומדיה פלאש. הייתי מוסיף לה כמה פקודות חסרות, אבל בגדול, מותאמת יפה לאפליקציות אינטרנט.

אני חושב שזהו.

אינטרנט

כבר כתבתי על ההיכרות שלי עם האינטרנט. אתרים התחלתי לבנות בשנת 1994. עבדתי בבניית אתרים בכמה חברות, כולל החברה הנוכחית שלי. אבל אינטרנט זה לא רק בניית אתרים.

 

קראתם עד כאן? באמת?

לא סתם כתבתי את כל הסיכום הזה. בקרוב יגיע הזמן בו החברה שלי תוציא גרסת בטא ראשונית של המוצר שלנו, שמשלב מולטימדיה, גרפיקה, מוזיקה ואינטרנט. בשלב הראשון אני רוצה לבדוק אותה אצל קבוצה מצומצת של כ 10 אנשים שיוכלו לשמש כבודקי בטא ולתת לי פידבקים לגבי התוכנה. אם יש לכם את הזמן והרצון לעזור, תכתבו ואני אתן לכם אישית עוד פרטים.

 
נכתב על ידי , 4/3/2005 13:35   בקטגוריות היסטוריה, .  
79 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-5/2/2009 10:06



413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)