לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2006

קדימה - לא רק בזכות שרון, וסיפור אופטימי משהו.


מפלגת קדימה עומדת במצב לא קל, האיש שהקים אותה וקיבץ אליה את האנשים נמצא במצב קשה וכנראה לא ישוב להנהגתה. מה בעצם מאחד את הסיעה החדשה הזו ומה יגרום לבוחרים להצביע לה מלבד אריאל שרון?

לפני זמן לא רב, קרוב משפחה קשיש שלנו הובהל לבית החולים לאחר שלא חש בטוב. מצבו הדרדר בימים הראשונים, היתה לו בעיה קשה בקרישת דם והוא סבל מדימום בכמה מערכות בגוף. במצב כזה הדימום הכי קטן הוא סכנה מפני שהוא פשוט לא מפסיק.

חברי כנסת מהליכוד הצטרפו לקדימה בזכות אריאל שרון, אבל לא רק. חברי הכנסת של המערך וסיעות אחרות הצטרפו לקדימה בזכות אריאל שרון, אבל לא רק. הסקרים נתנו לקדימה שפע מנדטים בזכות שרון, אבל לא רק.

דימום ספונטני הוא חלק מהמחלה הזו שאיש אינו יודע מה בדיוק גורם לה. הגוף תוקף את עצמו לפעמים, ובמקרה זה הגוף תקף את טסיות הדם האחראיות על הקרישה. פצעים מופיעים על העור ודימומים פנימיים יכולים להיות הרי אסון. בנוסף לידיים אדומות מדם התחילו גם סיבוכים אחרים להופיע עקב הדימומים וקרישי דם שנסחפו במערכת.

ברדיו מדברים על מפת הדרכים שאמורה להיות המכנה המשותף החדש של קדימה. על ההתנתקות והגישה הפוליטית. אבל היו עוד סיבות שבשלן אנשים נהו אחרי המפלגה החדשה. לבוחרי הליכוד המתונים נמאס ממנגנון המרכז שתפס את הפוליטיקאים בביצים ולחץ חזק. שרון הצליח להפטר מהמנגנון הזה.

ניתוח הוא פרוצדורה מסוכנת במיוחד כשיש דימום חסר שליטה מכיוון שעצם הניתוח גורם לדימומים רבים. אבל כשהאלטרנטיבה היא מוות ודאי מנסים הכל. הסיכוי לצאת מהניתוח בחיים לא היה גדול. הרופא המנתח אמר בדיעבד שהיה שם כל כך הרבה דם שהיה קשה לראות, אבל הכריתה הנדרשת עברה בהצלחה ועכשיו צריך לחכות לתוצאות של התאוששות מהירה יחסית.

לא רק ההשתחררות מהמנגנון הבעייתי היתה גורם חיובי בהערכה של אנשים את קדימה, אלא גם האלטרנטיבות הפכו לפחות אטרקטיביות ופתאום היה משהו שניתן להצביע עבורו. פרץ לקח את העבודה שמאלה חזק מיד אחרי שנבחר בנאומו בכיכר. ביבי שבר ימינה בהתנגדותו להתנתקות. הוא עוד נלחם בקרב שהוא הפסיד בו מזמן.

לאחר יום, הבדיקות עדיין לא הראו סימנים מעודדים. גם לא לאחר יומיים. זה רע, רע מאד. הרופאים החליטו לנסות תרופה נסיונית כי לא ממש היתה ברירה. היא לא עבדה. הם החליטו לנסות תרופה שניה. תופעות הלואי הצפויות שלה הן לא קלות.

הרבה אנשים תמכו בהחלטות שלקח שרון. הם לא מצפים לתוצאות מיידיות כי הם מציאותיים. מלחמה בטרור לא מביאה להפסקה מיידית של הטרור, ופיגוע לא מעיד על כך שהמלחמה בטרור נכשלה. חומת מגן, חיסול יאסין ורנטיסי, הורידו משמעותית את מספר הפיגועים ואת עוצמת החמאס, לפחות זמנית (כמה הרוגים נחסכו). אומרים שגם הגדר. אבל המגמה של שרון לנסות לפתור את הבעיה במישור מדיני בנוסף למישור הבטחוני נתנה לו את הלגיטימציה לאופציה הצבאית במקביל.

התרופה השניה התחילה להראות סימנים מעודדים. המספרים התחילו לעלות. לאט לאט הוא חזר להכרה. אם אחרי הניתוח הוא היה מתעורר לרגע ורק מסמן שהוא עייף מאד וחוזר לישון, הרי שעכשיו הוא כבר יכל לדבר. תוך כמה ימים הוא הצליח להתישב, להתרחץ ואפילו להסתובב קצת. הרופאים נדהמו, לא האמינו. כשהוא הגיע לבית החולים לא ציפו שיחיה יותר מיומיים. קשה היה לראות אותו בשיא המחלה, והוא חזר לעצמו כמעט לגמרי שבועיים אחר כך לאחר שעבר גהינום.

אולמרט הוביל את רעיון ההתנתקות. לא, הוא לא הגה אותו, אבל הוא הראשון שהציג אותו כבר ביצוע אופרטיבי מעשי ולא כהבטחת בחירות. לפני ששרון נבחר לקדנציה הראשונה שלו כראש ממשלה, אף אחד לא האמין שאדם כזה יוכל למלא את התפקיד באחריות. מבחינה זו אולמרט נמצא במצב טוב יותר. אולמרט יודע לנאום ולדבר, והוא יכול להכנס לתפקיד. עד הבחירות הוא יצטייר כאדם שונה לגמרי מהדימוי הנוכחי שלו. קדימה בהנהגתו יכולה לקבל כ 35 מנדטים, בעוד שבראשות שרון היא אולי היתה יכולה להגיע ל 45 ויותר. לא כושר מלא, אבל שיקום חלקי.

הסב נמצא עכשיו בשיקום שעומד להסתיים. הוא לא יחזור להיות מה שהיה, אבל הוא במצב הרבה יותר טוב משניבאו רואי השחורות. עכשיו צריך לחכות ולראות עד כמה הוא חזר לעצמו ולאיתנו. זה יתבטא בעתיד, בדברים הקטנים ביותר.

לאולמרט חסרה התכונה החשובה ביותר שהיתה לשרון. או לפחות הוא עוד צריך להפגין אותה. היכולת להיות בלתי סחיט. כלפי ביבי, כלפי פרץ, כלפי ש"ס, כלפי לפיד, כלפי חבריו ממפלגתו. עוד נראה איך הוא יתמודד, וזה יתבטא גם בדברים הקטנים ביותר.
נכתב על ידי , 5/1/2006 11:16   בקטגוריות פוליטיקה, ., משפחה  
44 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של גרגורי ב-9/1/2006 21:49



413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)