לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2006

להצביע יפה לפני שמדברים


טוב, נו, עוד פוסט פוליטי.

***

מעניין, את מי שינוי שונאים יותר? את חץ או את ש"ס?

***

הגשם דופק לערוץ 10 את החגיגה, וחבל. מצד שני, לא הייתי רגוע ממילא עם המחשבה על ריכוז של המוני אנשים בכיכר רבין ביום הבחירות.

***

יש מסה עצומה של כתבות, פוסטים, טוקבקים, ראיונות וכו' של אנשים ש"לא מבינים מי ולמה מצביעים לקדימה". זה מובן לגמרי לנוכח הסקרים. הסברתי בזמנו למה אני חושב שהצעד שעשה שרון בהקמת קדימה הוא צעד בריא ונכון, ולמה הפיכת הזירה הפוליטית על ראשה היתה צעד חיובי. אני עדיין חושב שאולמרט צריך לגדול ומהר כדי לנסות ולמלא את נעלי שרון, וחבל לי שהוא לא מפגין אומץ רב יותר. מצד שני, זו תקופת בחירות ואת הביצועים שלו נשפוט אחריהן.

***

אני לא קול צף. אני מתלבט, אבל לא צף. אני יודע למי לא אצביע, וגם למי כנראה שאצביע. אבל אם מישהו מתלבט וחושב שלא להצביע, אני ממליץ לו לקרוא את הפוסט הזה של שחר שמש. הוא לא מנסה לשכנע להצביע למפלגה מסוימת (כמו פוסטים אחרים שקראתי) אלא מציע שיטה שתעזור למנוע עליה של מפלגות שאתם לא רוצים שירויחו מאי ההצבעה שלכם.

***

אני מסתכל על הבחירות בצורה הכי פרקטית שאני יכול. ההחלטה הראשונה והחשובה ביותר היא האם להצביע בעבור מפלגה קטנה או גדולה. לתת קול / מנדט נוסף למפלגה גדולה כדי שתוכל להעביר הצבעות בקלות רבה יותר או לתת סיכוי למפלגה קטנה להכנס לכנסת וכך אולי לקדם אינטרס צר וחשוב. אם הגימלאים יעברו את אחוז החסימה, חשוב מאד שהם יכנסו לקואליציה. אני חושב שיש תמיכה רחבה מאד במטרה הצודקת שלהם. גם הירוקים (שזכו במשאל שלי המאפשר לבחור ביותר ממפלגה אחת, מקום שני ושלישי היו עלה ירוק ומרצ עם אותו מספר קולות) מציינים מטרות חשובות. נכון לעכשיו נראה שהגמלאים עוברים את אחוז החסימה. יפה.

***

ההימור שלי לבחירות: קדימה 38, העבודה 20, הליכוד 13, ישראל ביתנו 12, ש"ס 10. שינוי וחץ לא עוברות, הגמלאים כן. גם הירוקים. עלה ירוק ישארו בחוץ גם הפעם.

***

בחירה פרקטית אומרת שאם אני תומך במדיניות מסוימת, לא בטוח שאני צריך להצביע למפלגה שתומכת במדיניות הזו. לפעמים עדיף להצביע עבור מפלגה אחרת כדי שהסיכוי שהמדיניות הזו תמומש יגדל. זהו עקרון "רק הימין יביא שלום" המפורסם (בהכללה גסה), שהביא המונים להצביע עבור שרון בזמן שהם סלדו ממנו אישית.

אני גם מנסה לסנן כמה שיותר זעקות בחירות ברורות. עניין השחיתויות אכן צריך להיות מטופל, אבל על ידי המשטרה. אני לא אצביע עבור מישהו שמוביל מדיניות מנוגדת לדעתי רק בגלל שהוא נקי כפיים (אבל אני אעריך אותו על כך).

***

קווים מקבילים: להביא את הכוורת של מפלגת העבודה כדוגמה למה להצביע לה "למרות" פרץ. להגיד שקדימה פסולה בגלל השחיתות של אולמרט והנגבי, אבל להתעלם מכל השאר. לקרוא למצביעים לא לעזוב את הליכוד רק "כי לא אוהבים את ביבי".

***

"וכולנו יודעים מי מקום 2 בקדימה" (שמעון פרס חוטף האשמת קונספירציה על רצח רבין בתשדיר תעמולה).

***

"מי זה מקום שלושים ומשהו בקדימה?" אז בדקתי:

מקום 31, פרופ' יצחק בן ישראל - אלוף במיל' ופרופסור באונ' ת"א.
מקום 32, יוחנן פלסנר ממשרד ראש הממשלה
מקום 33, שלמה מולה נגוסאי, נציג עולי אתיופיה

מקום 34, ד"ר דן בן דוד, מאקרו כלכלן
מקום 35, ד"ר רחל אדטו-לוי, רופאה בכירה וסמנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק
מקום 36, רינה גרינברג, מ"מ ראש עיריית כרמיאל
אחר כך יש את ליאור כרמל, ליאת רבנר, ואלוף במיל' שי אביטל.

אולי הם לא פנים מוכרות, אבל על פי קורות החיים שלהם אני לא אצטער אם הם יהיו בכנסת.

***

בחירה פרקטית היא לא בחירה באדם שאתם הכי אוהבים, זו לא חתונה. היא גם לא בחירה באדם שדעותיו הכי דומות לשלכם, זו לא תחרות כפילים. בחירה פרקטית פירושה לבחור באדם שיעשה עבורכם את העבודה בצורה הטובה ביותר. משהו כמו לשכור מישהו לעבודה במפעל שלכם. בהצלחה.

***

מחר בחירות, להכנס לבית ספר, לחפש את הקלפי, לחכות בתור, שיחה קצרה עם מצביעים אחרים, כניסה אל מאחורי הפרגוד, התלבטות קצרה. בשבילי הפעם קצת קצרה יותר מאשר בפעמים הקודמות.
נכתב על ידי , 27/3/2006 13:04   בקטגוריות בחירות 2006, פוליטיקה, .  
47 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אלירם ב-29/3/2006 10:26



413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)