לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2006

ספיחי בחירות


החזאים טעו ובגדול, לא ירד גשם על כיכר רבין. גם היום לא מעונן כל כך, מה שמאד מעודד לקראת ליקוי החמה הצפוי עוד מעט (פוסט נוסף תיכף).

***

הסוקרים טעו במידה, אבל מכיוון שכל סקר נכון רק לרגע התרחשותו, ומכיוון שהנהירה אל הגמלאים התרחשה רק ביום-יומיים האחרונים, אני דווקא לא מאשים אותם, אבל מהשוואת מדגמים, המדגם של הערוץ הראשון לא טוב משמעותית משאר המדגמים.

***

לא יהיה קל להרכיב קואליציה, זו עת הסחטנים. הגמלאים יבקשו שר שיאפשר להם להעניק הטבות לקהל שלהם, העבודה תבקש את האוצר ותקבל את החוץ, ליברמן יבקש את בטחון הפנים וחברות בוועדות היגוי, ש"ס יבקשו את הפנים, מרץ את איכות הסביבה (וירצו גם סגן שר פנים), לבני תהיה אולי שרת האוצר, אולי שרת הבטחון (פחות סביר), הליכוד לא יצטרף כל עוד ביבי שם, יותר מדי דם רע, וזה יהרוג את הליכוד לגמרי.

***

מי הצביע לגמלאים (חוץ מאמא שלי)?
א. קודם כל המון אנשים שמזדעזעים מהיחס המחפיר שמקבלים הגמלאים פה. אנשים בלי כסף לאוכל ותרופות אולי יקבלו את הכבוד שלהם בחזרה. אסור לחכות עם זה. כל מי שזה הציק לו בנשמתו מצד אחד ולא הסכים עם המצע המדיני של מפלגת העבודה מצד שני הלך והצביע לגמלאים.

ב. מצביעי מפלגת העבודה שלא אהבו את השינוי שחל בה (-> את עמיר פרץ).

ג. מצביעי קדימה שכל מסת הלחצים בנושא "אולמרט מושחת" גרמה להם לפקפק בקדימה וכך נשארו בלי אלטרנטיבת הצבעה במפלגות הגדולות. עדיף לתת את הקול עבור מטרה נקודתית מאשר לוותר עליו לגמרי. בעיקר אחרי שהסקרים הראו שהגמלאים עברו את אחוז החסימה.

ד. גמלאים שהאמינו שהמפלגה הזו תייצג אותם ותעשה להם טוב. הם היו הראשונים שהחליטו להצביע עבור הגמלאים, אבל הם לא היו מספיק קולות בכדי לעבור את אחוז החסימה.

ה. דץ, דצה, ויצפאן. הידיעות על התמיכה הפומבית הן אלו שיצרו את המפנה. יופי של תזמון.

***

אגב, מפלגת העבודה, לרוץ בשתי ססמאות יחד זו טעות, כי מספיק שמישהו לא מסכים עם אחת מהססמאות וכבר הוא לא יצביע לכם.

***

כל הכבוד לערוץ 10. ההפקה בכיכר היתה מדהימה. אחרי שהצבענו (גם נגה הצביעה בהנאה מרובה ובהרגשת חשיבות) הלכנו אל הכיכר. שם היו דוכנים, ליצנים, בלונים (נגה אספה בלונים מדוכני מרצ, שינוי, והאיחוד הלאומי-מפד"ל.), וגם קלפי ילדים שם נגה הצביעה שוב. הילדה בחרה פתק לבד, הכניסה אותו לגמרי לבד למעטפה, וצעדה עם המעטפה עד לקלפי, שם הכניסה אותה לחריץ. היינו מאד גאים בה.

***

ההימור שלי מאתמול לא ממש היה מדויק בלשון המעטה. עם קדימה פספסתי ב 10 מנדטים, עם העבודה דייקתי. הנה ההשוואה לתוצאות האמת (בסוגריים תוצאות האמת): קדימה 38 (28), העבודה 20 (20), הליכוד 13 (11), ישראל ביתנו 12 (12), ש"ס 10 (13). שינוי וחץ לא עוברות (צדקתי), הגמלאים כן (צדקתי, 7). גם הירוקים (טעיתי). עלה ירוק ישארו בחוץ גם הפעם (אכן).

טוב, נו, למעט קדימה לא הייתי כל כך רחוק.

***

משהו אופטימי לעתיד? אולמרט אכן הפסיק להיות מעומעם. אבו מאזן מגדל קצת ביצים, ואם הוא יפעל מיידית ונחרצות נגד משגרי הקטיושה מאתמול, יש סיכוי להסדר כלשהו. חוץ מזה, קצבאות הזקנה יעלו, שכר המינימום יעלה (לא ל 1000$, אבל יעלה), ואולי תהיה פעולה נחרצת יותר נגד הפשיעה בארץ. אבל עכשיו כל זה תלוי באולמרט.
נכתב על ידי , 29/3/2006 09:48   בקטגוריות בחירות 2006, פוליטיקה, .  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של lama ב-31/3/2006 17:25



413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)