לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2006

ליקוי חמה - זה מתחיל.


בדקות אלו מתחיל ליקוי החמה להגיע לאיזורנו. קודם כל כדאי לקרוא את כל הפרטים פה למשל, בעיקר כדי לדעת איך ומתי לצפות בליקוי. חייבים להזהר אחרת אפשר להתעוור!

לי יש זכוכיות מחוסמות שקניתי עוד בליקוי של שנת 1998. הפכתי את הבית וחיפשתי את התמונות מאז ולא מצאתי. אוף עם התמונות הבלתי-דיגיטליות האלו.

וכמו בזמן המעבר של כוכב הלכת נגה על פני השמש, אני אעזר גם במשקפת ובטלסקופ שלי כדי לצפות בהיטל הליקוי.

שלא תצפו להרבה, מלבד הנגיסה בשמש אי אפשר יהיה לחוש בירידת עוצמת האור בחוץ. העיניים שלנו מכניסות כמות אור קבועה על ידי כיווץ האישונים. זה כמו שצריך למלא דלי מים ואפשר למלא אותו מאוקיינוס או מאמבטיה, לדלי זה לא משנה.

בשנת 1998 נסעתי לתורכיה כדי לצפות בליקוי החמה המלא שם. העננים התפזרו רגע לפני הליקוי והתצפית היתה מעולה. בהזדמנות אני אעלה קטע וידאו מדהים שצילמתי בזמן הליקוי המלא שבו ממש רואים את להבות השמש. עד כמה שניות לפני הליקוי המלא הכל עוד היה מואר לגמרי, ורק בליקוי עצמו הכל החשיך.

כדי להגיע לליקוי בזמן טסתי לאיסטנבול, משם טסתי לאנקרה ומשם שכרתי רכב ונסעתי כ 600 ק"מ. הגעתי ממש פחות משעה לפני הליקוי לעיירה קטנה בשם קסטמונו בצפון תורכיה שהיתה ממוקמת במרכז מסלול הליקוי. כשהגעתי לעיירה חיפשתי את חובבי האסטרונומיה ולא מצאתי. פתאום הרמתי את הראש וראיתי שסמוך לעיר יש הר, עליו מצודה, וכל חומות המצודה מכוסים בהמוני אנשים. מיד נסעתי לשם.

האוירה היתה מעולה, גם ישראלים פגשתי שם, אבל הם היו מעטים. מכל אירופה הגיעו לעיירה הזו רק בשביל הליקוי. טלסקופי שמש הוצבו שם, מצלמות רבות ואנשים שבאו לחזות באירוע שנותן פרופורציה לגבי מיקומנו ביקום. קטנים קטנים. מקום של כבוד ביציע המשקיף על אצטדיון מערכת השמש.

לכו להביט בליקוי. שווה.
נכתב על ידי , 29/3/2006 11:31   בקטגוריות אסטרונומיה, .  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Creep ב-29/3/2006 14:15



413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)