לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2006

גור אריה קטן שובב


כבר זמן רב שאני מגלגל בראש רעיון, למען האמת כבר לפני כמה שנים חשבתי על הרעיון הזה, אבל לא היה לי זמן ממש לבצע.

הרעיון היה ליצור ספרון ילדים אלקטרוני קטן לפאלם פיילוט. משהו פשוט, שאפשר יהיה להראות לילדים כשאין משהו אחר בסביבה. חשבתי על סיפורי אגדות מוכרים (ונטולי זכויות יוצרים), בשילוב גרפיקה, אבל אני מאייר קטן מאד, אז ויתרתי על הרעיון. ניסיתי פעם להתחיל עם כיפה אדומה, אבל קשה למצוא ציורים שפגו זכויות היוצרים שלהם שמספרים את כל העלילה בקו אחיד. אז די זנחתי את הרעיון.


יום אחד נסענו באוטו עם נגה, והיא בכתה. ניסיתי להרגיע אותה כשישבתי לידה אבל היא לא הסכימה להפסיק לבכות. שאלתי אותה אם היא רוצה לשיר, אבל היא לא רצתה. שאלתי אותה אם היא רוצה לשמוע את שיר על... גור אריה? והיא השתתקה בסקרנות, אז המצאתי לה שיר על גור אריה:

גור אריה קטן שובב
קם בבוקר, שיחק עם הזנב.
הוא הלך לו לטייל
בג'ווווווווונגל.

נגה מאד שמחה לשמוע את השיר, והיו לו עוד כמה בתים ששרתי ומיד שכחתי, אבל נירית הציעה שאני אקליט את השיר בסלולרי, אז את הבית הראשון שחזרתי בהצלחה. הבית השני דיבר על קופיף שהגור פגש והשלישי על ג'ירפה, אבל לא זכרתי יותר מזה.

נגה למדה את השיר בעל-פה ושרה אותו בכל הזדמנות, ואני החלטתי להפוך את השיר לסיפור. את האיורים החלפתי בצילומי פלסטלינה של דמויות שעשיתי: גור אריה, קופיף, ג'ירפה וגם פיל. בסופי שבוע ובזמנים פנויים עבדתי על הסיפור, וצילמתי את הדמויות.

בזמן שעבדתי על התוכן, הזדקקתי גם לתוכנה. מצאתי סביבת פיתוח חביבה לפאלם שתאפשר לי ליצור את הספרים והתחלתי ליצור את שלדת התוכנה. במקביל מצאתי שם כללי לתוכנה וקניתי דומיין (מבצע ביאהו: 3$ לשנה). עכשיו היה לי גם אתר לתוכנה.

החלק האחרון והקשה ביותר היה יצירת מנגנון סביר שמספק מספרי רישום, מכיוון שבניגוד לפיתוחים אחרים שלי לפאלם, את הספרונים התכוונתי למכור במחיר סמלי. יש אתר בשם פאלם-גיר שמרכז את רוב התוכנות לפאלם ולוקח אחוזים נכבדים על המכירות. לבריאות שיהיה להם. בשבוע שעבר התוכנה בגרסת הרזולוציה הנמוכה שלה היתה מוכנה ועלתה לאויר.


(אגב, באתר שלי אפשר גם לשמוע את נגה שרה את השיר המפורסם.)

הצעה עסקית: המטרה שלי היא להוציא כך עוד ספרונים לפאלם. אם יש לכם תוכן איכותי או אתם מכירים מישהו שכתב או אייר ספרי ילדים, תפנו אותם אלי. המודל הוא חלוקת רווחים פשוטה. אחוז גדול למדי הולך לאתר המכירות, אחוז מסויים ילך למחבר הסיפור ואחוז מסויים למאייר. אפשר גם לאייר סיפורים שאין עליהם זכויות יוצרים, למשל אגדות ילדים מוכרות, סיפורי התורה וכו'. אם אתם מעוניינים לשתף פעולה, פנו אלי באימייל.

אגב, מספר ימים לאחר שהתוכנה יצאה, מישהו כבר קנה עותק ראשון. אושר גדול.

***

אפרופו כסף, מימס רצה החודש בתחרות האינטר8ינג. אני בעדה. יש כפתור הצבעה בבלוג שלה שישמח אם תעשו בו שימוש. :-)
נכתב על ידי , 2/4/2006 14:11   בקטגוריות רעיון, ., תמונות, נגה, פרוזה, פאלם  
58 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורו’ש ב-6/4/2006 21:02



413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)