לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2006

תפיסה מהירה


משלשום תומר התחיל לשלוח את היד כדי לאחוז באצבע של נירית או שלי שמונחות מולו. הוא לא רע בזה בכלל. התרשמנו. גם כמות החיוכים שהוא מפזר רק הולכת וגדלה בהתאם.
ליל הסדר היה כיפי. נגה התרגשה אבל נעמדה באומץ אל מול כל המשפחה והשולחן הענקי ושרה את כל הבית הראשון של "מה נשתנה", בלי לשכוח למחוא כפיים במרץ תוך כדי שירת "הלילה הזה הלילה הזה כולואו מאאצההה".
לליל הסדר הגענו מאוחר, מדהים איך הכבישים ריקים לגמרי בשמונה וחצי.
לכל סוג אוכל היו ארבע גרסאות שונות, כך שלא היה חוסר באוכל (אם דאגתם).
ואתמול ניצלנו את היום למפגשים בצהריים ואחר הצהריים, ואחר כך לעידוד מכבי שסידרו לנו עוד פיינל-פור בהשתתפותם (כלומר עוד ערב פיצוחים או שניים)
***
האינטרנט מתקדם וישראבלוג קצת צועד במקום. מדי פעם אני טורח ושולח ליריב הצעות, לפעמים הן מתקבלות ולפעמים לא. הפעם אני סתם רוצה לכתוב על זה כי זה מציק לי רעיונית ולא אישית.
 
1. אני חושב שמנהלי האתר (יריב והמתנדבים העוזרים לו) מבזבזים המון משאבים וזמן על פתרון מריבות בין בלוגרים. מבלוג "בית המשפט" 100100 ועד לתגובות בבלוג מספר 5. חצי מהזמן הזה יכל להחסך על ידי פעולה פשוטה: לאפשר לכל בלוגר למחוק תגובות בלתי רצויות מהבלוג שלו, ולא רק לבלוגרים עם פרו.
(גילוי נאות: אין לי פרו. אבל בהתחשב בכך ששנתיים וחצי זה לא גרם לי לרכוש פרו, אני חושב שאפשר להניח שזו לא הסיבה שאני חושב שזה שינוי נדרש)
אני יודע שכאשר אנשים משלמים על פרו זה לא רק למען תיבת מסרים ועיצוב, אלא גם כדי שאפשר יהיה למחוק תגובות, וצריך יהיה לפצות אותם באפשרויות חדשות שיהיו למנויי פרו בלבד, אבל מחיקת תגובות היא פעולה כל כך אלמנטרית שהעדרה גורם לכל כך הרבה רעש באתר, שזה פשוט לא הגיוני להמשיך ולהגביל את הפעולה הזו בעוד כל אתר בלוגים אחר מספק את האפשרות הזו כמשהו ברור מאליו.
 
2. תגיות. יריב מכיר את טכנורטי, והיכולת לאתר מידע במסה הולכת וגדלה היא כלי חשוב מאין כמוהו. כדי לעשות משהו דמוי תגיות יריב הכניס בזמנו את מנגנון הקטגוריות, אבל לא ניתן לשייך פוסט ליותר מקטגוריה אחת. גם "הנושא החם" שסופג ביקורות פה ושם הוא פשוט נסיון מאולץ לקבוע מה מעניין את רוב הבלוגרים ולרכז את הפוסטים המעניינים, במקום פשוט לתת לבלוגרים לתייג את הפוסטים שלהם כך שהנושא החם יקבע אך ורק על ידי הלך הרוח של המשתמשים. אפשר עדיין להציע נושאים חמים לכתוב עליהם, אבל מספר הפוסטים בכל נושא צריך לקבוע מהו הנושא החם. גם הגבלות הזמן בנושא החם בעייתיות. נניח ויש אירוע מעניין (אולימפיאדת הג'ינג'ים למשל) וכולם כותבים עליו, אבל ברגע שהאירוע מתרחש, הנושא החם מתחלף וכל מי שרוצה לכתוב משהו בדיעבד כבר לא יכול לשייך את הפוסט שלו לנושא זה.
 
את כל הבלאגן הזה צריך לסדר, והפתרון הוא תגיות. (וכמו שאין הגבלה במספר הרשימות בבלוג, גם לא צריכה להיות הגבלה על מספר התגיות לפוסט)
 
א. את כל הקטגוריות צריך להחליף בתגיות בשם זהה שיוצמדו לפוסטים.
ב. לעריכה המשוכללת צריך להוסיף כפתור "הוסף תגית"
ג. במסך הוספת התגית צריך לאפשר הוספת תגיות חדשות בטקסט חופשי (מופרדות בפסיק) כמו גם רשימות לבחירת תגיות קיימות: רשימת תגיות מההיסטוריה של התגיות בבלוג, רשימת 20 תגיות הפופולאריות ביותר כרגע בישראבלוג, רשימת נושאים חמים / מומלצים.
ד. הרשימות במסך הראשי צריכות להתעדכן בהתאם כדי להציג מה חם עכשיו בישראבלוג על פי התגיות.
 
3. כתיבת תגובות כמשתמש מאומת יכולה למנוע התחזויות בתגובות, לאמת זהות, ואפילו לאפשר מחיקת תגובות שהמשתמש המאומת כתב בבלוגים אחרים. גם זו פעולה לגיטימית בהרבה פורומים.
יש עוד כמה נושאים, כמו המלצה על פוסטים וכו', אבל אני חושב שמה שציינתי (לפחות שני הסעיפים הראשונים) הם השינויים (האמיתיים, לא הקוסמטיים ותיקוני באגים שגם הם חשובים) הבאים שצריכים לקרות בישראבלוג כדי לקדם אותו.
חג שמח לכולכם.
 
עדכון: יריב הוסיף אפשרות לקטגוריות מרובות. כל הכבוד!
נכתב על ידי , 14/4/2006 10:54   בקטגוריות טיפ מחשבים, נגה, תומר, משפחה, חגים, ישראבלוג, .  
177 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ְ¥ֳק¸�¶�·ע ב-3/12/2007 16:11



413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)