לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2006

שיתוף תוכן ברשת וחשיבות תרומת הגולשים


כבר זמן מה שתוכן מבוסס גולשים הוא המגמה החמה ביותר באינטרנט. המגמה החמה מתחלפת מדי פעם. קודם לכן זה היה Web 2.0, לפני כן זה היה P2P (שיתוף קבצים), לפני כן היו פרסומות קופצות ופורומים, קבצי MP3, תוכנות מסרים מיידיים וכו'. כל תקופה והטרנד שלה.

 

כיום חברות מסחריות רוצות לעשות כסף מתוכן מבוסס גולשים (User Generated Content) כי הן מסתכלות על הבלוגים מצד אחד ועל YouTube מהצד השני ומקנאות בדיוק כמו שהן קינאו ב ICQ פעם.

 

אבל תוכן מבוסס גולשים הוא בכלל לא דבר חדש. תוכן מבוסס גולשים קיים מראשית ימי האינטרנט. אנשים כתבו בפורומים, אנשים הקימו אתרים שמדברים על התחביבים שלהם, ועשו את זה לבד, בלי חברה מסחרית שעומדת מאחוריהם, רק כי היה להם כיף שאנשים מגיעים לאתר שלהם, קוראים ומשאירים תגובות.

 

מעניין שגם פיתוחים עתידיים אוהבים להסתמך על תוכן גולשים. מעבדות מיקרוסופט מציגות למשל פרויקט שאפתני שמנסה לשלב תמונות ברשת וליצור מהן מודל תלת-מימדי של אתרים שונים כשתמונות שונות מייצרות קולאז'. קל יותר להבין את הרעיון אחרי צפיה בוידאו שבאתר שלהם. התוכנה היא של מיקרוסופט, אבל התוכן נתרם על ידי הגולשים.

 

בשנת 1994, היה לי אתר די פופולארי שהציג דף חידות, דף שהציע לאנשים לתת תשובות מקוריות לשאלה Why did the chicken cross the road? וגם אוסף תמונות של קלאודיה שיפר, שהיוו את מוקד המשיכה המרכזי לאתר, אני מודה.

 

האתר שלי היה ברשת מאותה הסיבה שהמון אתרים אחרים קיימים ברשת, ומאותה הסיבה שיש כל כך הרבה בלוגים כאן וכל כך הרבה תמונות בפליקר וכל כך הרבה סרטונים ב YouTube או ב Flix. אנשים אוהבים להראות כמה הם מוכשרים ואוהבים לקבל תשומת לב. והם מוכשרים. גם ילדים שמפרסמים כותרות צומי וילדות שבונות ערים וירטואליות ואוספות תמונות של בובות מפתחות את הכשרון והמיומנות היצירתית שלהן. היום פרסום תוכן הוא נגיש לקהל רחב הרבה יותר ולכן גם הרבה יותר אנשים עושים זאת.

 

קצת יותר מאוחר, בסוף שנת 1995 ישבתי עם כמה חברים וחשבתי על הרעיון של להוסיף תכנים שונים לדיסקים של מוזיקה: תמונות של העטיפה, מלות השירים, קריוקי וכו'. זה לא יצא אל הפועל בזמנו בעיקר כי התחלתי לעבוד בחברה גדולה, אבל הרעיון נשאר אתי עד שעזבתי והקמתי את החברה שבה אני עובד עד היום. יותר מאוחר הוספנו לתוכנה גם את רעיון התוכן מבוסס הגולשים, כדי לאפשר לגולשים להעלות תמונות, קישורים, וסוגי מידע אחרים הקשורים לדיסק. למעשה אחד מסוגי המידע שאני אוהב במיוחד הוא משהו שאנחנו קוראים לו SmartIntro והוא בעצם הגדרת קטע קצר מכל שיר כך שאפשר לשמוע תקציר של הדיסק שבנוי בצורה קצת יותר מתוחכמת מאשר 10 השניות הראשונות של כל שיר.

 

תוכן מבוסס גולשים הוא דבר נהדר. הוא מאפשר לגולשים לחלוק תמונה שלהם בהופעה של להקה מסוימת, או קישור לאתר מעריצים של זמרת זו או אחרת, וכל מה שצריך כדי להגיע אל המידע הרלוונטי הוא פשוט הדיסק הנכון, והתוכנה שלנו.

 

בפוסט הבא אני אדבר קצת על ההתפתחויות בשוק המוזיקה ועל נסיונות ההתמודדות אל מול הטכנולוגיה המתפתחת.

התוכנה שלנו נקראת CDizz Player והיא ניתנת להורדה ולשימוש בחינם מהאתר שלנו. לאחרונה הוספנו לתוכנה גם ממשק בעברית.

נכתב על ידי , 10/9/2006 17:25   בקטגוריות ., CDizz, מוזיקה, אינטרנט, כדאי לקרוא  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אלירם ב-11/9/2006 17:04



413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)