אני רוצה ומתכוון לתת לא מעט כסף לזמרים מפורסמים, לזמרות וגם ללהקות מוזיקה. בנוסף אני רוצה לתת כסף לחברות התקליטים. הרבה כסף. זה יקרה בעזרת מנגנון שיתוף רווחים, וכולם ירוויחו מהעניין.
צרכני המוזיקה אוהבים את האמנים ורוצים לתגמל אותם על היצירות שלהם, אבל כשתכנים כה רבים נגישים בחינם באינטרנט הרבה יותר קל "לשלם" לאמן באמצעות לחיצה על פרסומות תוך קבלת תכנים הקשורים לדיסק בחינם.
גוגל נחלו הצלחה כבירה בעזרת שיתוף רווחים שהציעו להמוני בעלי אתרים תמורת הצגת פרסומות של גוגל משולבות באתרים שלהם. גם חברת תפוז הישראלית הכריזה לא מזמן על תכנית לשיתוף רווחים לבלוגרים וזהו בהחלט כיוון נכון. אנחנו רואים באמנים ובחברות התקליטים שותפים בקידום היוזמה הזו ולכן אנחנו מעוניינים להעניק להם מספיק רווחים כדי ליצור אצלם מוטיבציה לקדם את הנושא.
תכנים בחינם לקהל תמורת כסף מפרסומות
איך זה יתבצע? כבר סיפרתי על התוכנה שלנו שמאפשרת שיתוף תכנים בהתאם לדיסק המתנגן בכונן, וכתבתי קצת גם על שוק המוזיקה שמחפש כל הזמן כיווני הכנסות חדשים. תוכנת CDizz מציעה לאמנים להציג בחינם לרוכשי הדיסקים שלהם תכנים מוגני זכויות יוצרים: מלות השירים, תמונות מאחורי הקלעים, אקורדים, קריוקי ועוד בונוסים שונים שיופקו במקצועיות ויוצגו דרך התוכנה בזמן נגינת הדיסק.
עם כל המידע החדש שיתווסף, ניתן יהיה ליהנות הרבה יותר מהדיסק כחוויה שלמה.
בתמורה לאספקת התכנים יקבלו האמנים וחברת התקליטים שלהם אחוזים מההכנסות על פרסומות שיגיעו דרך התוכנה. לא מדובר באחוזים בודדים אלא בנתח נכבד.
למעשה, אמן יכול להגיע אלינו בתיאום עם מפרסם ולהרוויח החל מהשנייה הראשונה.
הקשר בין מוזיקה ופרסום
גדולי המלחינים הקלאסיים עבדו בשכר וכתבו את היצירות שלהם תמורת תשלום ממלכים ואצילים, אבל כיום מקובל שעל האמנים להרוויח ממכירת דיסקים, הופעות, תמלוגים ופרסום.
עולם הפרסום מוכר כמעט כל דבר בעזרת מוזיקה: קוקה קולה וסלקום הקימו השנה אירועי ענק מוזיקליים כדי לפרסם את המוצרים שלהם מפני שמוזיקה היא כח פרסומי עצום. צריך לזכור שגם המוזיקה עצמה היא מוצר שניתן לפרסם: ברדיו, בטלוויזיה, בהופעות, בחנויות מוזיקה, באינטרנט וכו'. למרות כל זאת, כדי לשמור על הטוהר האמנותי, כמעט תמיד נשמרת הפרדה ברורה בין המוזיקה לפרסומת או החסות. מוזיקאים לא מפרסמים למשל על עטיפות הדיסקים שלהם. המוזיקה היא יצירה שצריכה להישאר טהורה.
הפרסומות שאנו מציגים בתוכנה מגיעות בנוסף לתכני הבונוס לדיסק, כך שרק כאשר צופים בתכנים אלו רואים את הפרסומות וכך נוצר ניתוק הכרחי בין המוזיקה לפרסומת ובנוסף מתאפשרת לאמנים ההכנסה מפרסומות בצורה קלה ופשוטה.
איך זה עובד
כדי להעלות תכנים איכותיים לדיסק יש צורך באיסוף, עיצוב והתאמה של המידע. ההפקה הראשונית עולה סכום קבוע ולא גדול ומרגע זה האמן, חברת התקליטים ושאר בעלי הזכויות מתחילים לצבור הכנסות מכל פרסומת בתשלום שתוצג בזמן נגינת הדיסק הספציפי בתוכנה.
מפרסמים יכולים לבחור להציג פרסומות על פי חתכים גמישים, ולפרסם בדיסק מסוים או עבור טווח נרחב של דיסקים. נתנו לאמנים גם זכות בחירה לגבי אילו פרסומות יוצגו על גבי דיסקים בעלי תכנים רשמיים.
ומה לגבי אמנים מתחילים?
כל אמן שהוציא דיסק ומעוניין להוסיף תכנים לדיסק שלו כדי לתת ערך מוסף לדיסק יכול להעלות בעצמו תכנים דרך התוכנה בחינם, אולם אלו לא יהיו תכנים רשמיים (שמופיעים אוטומטית עם הכנסת הדיסק) והם לא יניבו הכנסות מפרסום.
מועדוני מעריצים וסתם חובבי מוזיקה יכולים גם הם להעלות תכנים מסוגים שונים לתוכנה, וזאת בעזרת הכלים הכלולים בתוכנה, וכך ליצור מגוון תכנים לכל דיסק ותכנים כלליים שמתאימים לכל הדיסקים.
יתכן ויום אחד ההכנסות מפרסומות יוכלו להביא אותנו למצב שבו המוזיקה תחולק בחינם וללא הגבלות בדיוק כמו שחברות הסלולר מוכרות כיום מכשירים באפס שקלים לחודש כדי לקבל תשלום על זמן אויר.
***