לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2007

מוזיקה, כמו מים.


תמיד כשאנחנו מנסים להסביר את הרציונל מאחורי CDizz לאנשים מתחום המוזיקה, אנחנו משתמשים בדוגמה של המים:

לפני שנים, אנשים נאלצו ללכת אל הבאר בכל יום כדי להביא מים. הם סחבו דליים כבדים מלאים מים הביתה כדי שיוכלו לשתות, לבשל ולהתנקות.

כשהומצאו מערכות הצנרת, פתאום לאנשים היו מים בבית ללא הגבלה ובחינם, הכל בקצה הברז.

היום אנשים שוב סוחבים מים הביתה, בבקבוקים גדולים של מים מינרליים. הם גם משלמים עליהם לא מעט כסף. למה בעצם?

 

הנה כמה סיבות:

 

1. איכות המים בבקבוקים לא שונה בהרבה מאיכות מי הברז (וזאת ברוב מדינות העולם), אבל לא מזיק לרמוז פה ושם בעיתונות שמי הברז מזוהמים וכך ליצור תחושה של נחיתות המתחרה.

 

2. ערך מוסף. אלו לא רק מים נקיים, אלו מים מינרליים המכילים, ובכן, מים וגם מינרלים. גם במים מהברז יש מינרלים, אבל אל תתנו לזה להפריע לכם. חוץ מזה המים בבקבוקים מרעננים את הגוף ומחיים את הנשמה וכו'. המון יתרונות. חוץ מזה, זה גם נוח לנייד מים בבקבוק. זה ערך מוסף אמיתי ומדומה בבת אחת, מפני שהיתרון הזה טוב לבקבוק הראשון בלבד. אפשר גם למלא שוב את אותו הבקבוק.

 

3. יצירת באזז - מים מינרלים הם מגניבים, טובים יותר, אקסלוסיביים.

 

תעשיית המוזיקה רגילה למכור מוזיקה על פי יחידה פיזית, אבל פתאום לכולם יש צינורות מוזיקה בבית. זה התחיל עם הרדיו, אחר כך קלטות אודיו (תעשיית המוזיקה הבריטית יצאה בקמפיין בשנת 1981 שעיקרו שקלטות טייפ הורגות את תעשיית המוזיקה, בתמיכתם של אלטון ג'ון, קליף ריצ'ארדס ועוד) ואז הגיעה הרשת. האם תעשיית המוזיקה תשכיל להתאים את עצמה למצב החדש?

עתידן המוזיקה והמדיה ג'רד ליאונהרד השתמש באלגוריית "מוזיקה היא כמו מים" דומה מאד בשבוע המוזיקה הקנדית 2007. הנה הסרטון, אפשר לקפוץ ישר לדקה 6:30

הוא מדבר גם על הסיבות שגורמות למכירות המוזיקה לצנוח וכללית מסביר בצורה מעולה את הבעיות ש CDizz מנסה לפתור: הוספת ערך מוסף למוזיקה, הוספת כלים שיווקיים חזקים למשווקי המוזיקה ויצירת אפיק הכנסות חדש על ידי שיתוף רווחים מפרסומות.

 

אפשר לצפות במצגות שלו באתר הזה, שווה לעבור עליהן אם התחום מעניין אתכם, הנה כמה דוגמאות שמצאתי שם:

- ההגנה על קבצים באמצעות הצפנות מתה. יש היום כ 75,000 מכשירים שונים שמנגנים קבצי MP3, לעומת כ 75 מכשירים שמנגנים קבצים מוגנים.

- יש מספר עצום של אתרים שמשחקים עם מוזיקה, רשימות שירים וכו'. אנשים מוסיפים ערכים מוספים למוזיקה כל הזמן בעצמם.

עוד על השינוי בתפיסה שהוא מציע לתעשיית המוזיקה אפשר למצוא במצגת כאן (קובץ PDF).

 

תמיד טוב למצוא מישהו שמנסח ברהיטות משהו שאתה מתאמץ להסביר. אני מקווה שאוכל להגיע להרצאה שלו יום אחד.

 

(גרסה אנגלית של הפוסט הזה מופיעה בבלוג של CDizz)

נכתב על ידי , 25/7/2007 13:50   בקטגוריות ., CDizz, מוזיקה, כנסים, אינטרנט, עתידנות  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Tukofil ב-7/8/2007 10:43



413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)